צריך ייעוץ לפתיחת לב

צריך ייעוץ לפתיחת לב

אהלן חברים
אני רוצה לתת לכם רקע קצר לגבי ולגבי הסיפור שלי
אני בגיל צעיר נשלחתי לשיעורי תורה עי אבא שלי והתאבתי בדת אבל שמרתי הכל בסתר
אני מבית חילוני מאוד שרק מתרחק מיום ליום.
בגיל 15 כבר ידעתי שאהיה דתי אבל לא רציתי לפתוח בשביל חלילה לפגוע במישהו.
היום אני בן 26 והחלטתי לפתוח הכל ולספר בצורה הכי עדינה שיש כמובן שאני לומד בישיבה כמה פעמיים בשבוע שאני מאוד נהנה מזה וכ'ו, ולתמימותי חשבתי ששום דבר לא יכול לפגוע בקשר שלי עם ההורים שלי, ואז כמובן הכל התפוצץ ריבים וכ'ו אני מנסה להתאפק כי לא רציתי לגרום לנתק אבל זה מתקרב במהירות האור.
ההורים שלי חוזרים ואומרים אתה תתחתן עם דתייה ובטו שהיא לא תהיי מוכנה שהילדים שלך יבואו אלינו והיא לא תרצה לבוא אלינו.
ואני פשוט עובד הצעות. לא רציתי לקום וללכת למרות שאני יכול, אבל תמיד דמיינתי את המשפחה שלי אחרת לגמרי.
והבנתי שבגלל האהבה שלי לדת היהודית אני פשוט לבד בגלל שאני מסתכל על דברים אחרת בגלל שאני נהנה להתפלל או ללמוד גמרא וכ'ו נשארתי לבד.
אתמול בלילה ישבתי לבד וחשבתי ופשוט בכיתי כי קלטתי שעד שאני אתחתן אני אהיה לבד ובאמת שלא רציתי להגיע למצב הזה, דיברתי עם הרב שלי והוא מדגיש לי כבד את ההורים שלך, ואני שואל איך?? אני כותב לכם ופשוט יורדות דמעות.
סליחה שלקחתי מזמנכם פשוט חיפשתי מקום לרשום
 

קליט

New member
ההורים מגיבים רגשית

זה כואב להם רגשית ולא יעזרו לך כל ההסברים כרגע, נראה להם שאם הם יתעמתו אתך אז תעזוב את הדת חלילה, עבור למצב דום, אל תגיב על תגובות רגשיות, אם הם פונים אליך בכבוד שהם רוצים לשוחח אתך אז תשב ותשוחח אתם, על כל ריב ולחץ מצדם - אל תגיב, או שתגיב בקצרה, שעם כל הכבוד זה לא שייך שתעזוב את היהדות, היהדות היא אמת, דרך היהדות מתאימה לך ולכולם. תמשיך להעריף אהבה וכבוד, בחג שבועות תקנה פרחים או משהו לבית, יקח קצת זמן והם יבינו שלא הולך בכוח. הגל העכור הזה יחלוף, או שתעזוב. מומלץ כמובן שתשוחח עם איש פקח בעניין. בהצלחה
 

אופירA

New member
מנהל
ההורים מגיבים רגשית. וגם אתה מגיב רגשית.

אתה לא חייב לבכות. אתה לא חייב להחליט שתהיה לבד עד שתתחתן.
למה החלטת כך?
למה אתה שואל איך לכבד את ההורים שלך? מה לא מובן לך? מכבדים כל רצון שלהם, מלבד רצונות שלא חייבים לכבד, או רצונות שאסור לכבד. יש הלכות מה אסור ומה לא חייבים ומה חייבים.
אפשר לאהוב ולהיות בקשר ולכבד גם כשלא מסכימים בדעות. ואם פעם תהיה לכם שיחה הגיונית, תסביר להם שהם לא צריכים להחליט שאשתך לא תהיה מוכנה לבוא אליהם או שהילדים יבואו. מי אמר להם את זה? מי החליט?
 
למעלה