אחותי מעדיפה לעשות את החג בקבר הרשב"י במקום עם המשפחה - עצה

Reign Of Chaos

New member
אחותי מעדיפה לעשות את החג בקבר הרשב"י במקום עם המשפחה - עצה

שלום רב,

אני חילוני ממשפחה חילונית מקיבוץ באיזור המרכז. אחותי הקטנה חזרה בתשובה לפני בערך עשר שנים והתחתנה עם בחור דתי שעם השנים התרחק מהדת וכיום הם בתהליכי גירושין מתקדמים.
נדהמתי לשמוע שהיא רוצה להעביר את החג בקבר הרשב"י בצפת במקום איתנו, המשפחה הקרובה שלה.
אנו תומכים בה לאורך כל התהליך ונותנים לה את מלוא הגיבוי, לא אמרנו לה כלום על ההחלטה שלה ללכת לקבר של הרשב"י ואין לנו בעיה עם האמונה שלה, אבל הבחירה שלה להעביר את החג בקברו ולא עם משפחה לדעתי לא הייתה מקובלת אפילו על הרשב"י עצמו.

אשמח לעצתכם כדי לדעת באיזו דרך להגיד לה את מה שאני חושב.
תודה
 

אלישיר

New member
אני כל כך לא מסכים עם דעתך.

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
&nbsp
האווירה במירון, ראש השנה, פשוט נפלאה. שקט של חשבון נפש, באווירה פשוטה ללא יומרות, טבול בנוף הקסום והקדמוני של הרי הגליל.
&nbsp
מדוע צריך לראות את הדברים כאילו הם נגדכם? לא רק שהגיוני לבחור לחוות את ראש השנה באווירת החג שנמצאת אצל רבי שמעון בר יוחאי, בדיוק כמו שבעולם החילוני אפשר לבחור לחוות את החג בפסטיבל כלשהו באי אקזוטי באוקיינוס השקט, אלא שאולי לנוכח השבר שהיא חווה - היא מעדיפה דווקא להתרחק קצת מכל מה שמוכר בעת הזו של החגים, ולהתבודד עם עצמה והכאב שלה?
&nbsp
&nbsp
 

Reign Of Chaos

New member
איני מדבר על החוויה האישית

נכון שלדעתך (המתנשאת) החוויה החילונית היא רזה ושטחית כמו נופש באי אקזוטי, אז יש לי חדשות בשבילך: גם לי יש חוויות חילוניות מרוממות כמו כתיבה, התנדבות ועזרה לזולת, או סתם התבודדות מרנינה.
איני מדבר על איכות החוויה, אלא על כך שהחוויה (האלוהית, לדעתך ולדעתה) מסבה צער להוריה ומרחיקה אותה ממשפחתה שמעוניינת בקרבתה בערב החג.
 

אופירA

New member
מנהל
שלום, מקסים בעיני שהמשפחה רוצה את בתם בשולחנם בחג

מקסים בעיני שלאורך כל התהליך תמכו בה למרות שצעד בדרך שונה כל כך משלהם, אהבו וחיבקו (כנראה). זה לא מובן מאליו.
תמשיכו כל החיים לחבק, לאהוב ולקבל ולרצות להיות ביחד.
לא כל דבר אפשרי שיהיה עפ"י רצונכם או רצונה, אבל האהבה אפשרית בכל מקרה ובכל מחיר.

דברו איתה. אנחנו ואתם פשוט לא יודעים מה המניעים שלה לשהות בראש השנה בקבר הרשב"י. אנו רק יודעים שזה כלל לא מוזר, כפי שזה בעיניכם. זה חג מאוד רוחני, ואולי לא מתאים לה להיות בו במחיצת המשפחה החילונית, והיא מעדיפה את אווירת הקדושה שבמרכז האירוח והתפילה במירון.
אם אכן זה מה שהיא רוצה, כבדו אותה עם כל הצער של היעדרה משולחן החג שלכם. זה לטובתה, זה ייתן לה כוחות בתהליך הגירושין וזה יחבר אותה מאוד לאביה שבשמיים, וזה מה שהיא כנראה רוצה.
תתחבקו ותקרבו בימים שלאחר החג.

אז פשוט תשאלו אותה למה היא מעדיפה להתארח לא אצל המשפחה, ותשמעו בהבנה את ההסבר שלה. זה לא מוזר, זה רק לא מובן ומוכר לכם. פשוט תפתחו את הלב להבין את ההסבר שלה.
אל תפעילו עליה לחץ לשנות את דעתה, אם אתם רואים שהיא יודעת מה טוב לה ומה היא רוצה, גם אם אתם לא חושבים כמוה. רק הגידו לה ששמרתם לה מקום בשולחנכם, שהיא יכולה לבוא אליו מתי שתרצה, ותשמחו בה מאוד.
זה לא נגדכם בכלל, אני בטוחה שגם היא מעריכה מאוד את השולחן והלב המשפחתי הפתוחים שלכם, ויודעת כמוני שזה מקסים ובכלל לא מובן מאליו.
 

אלישיר

New member


 

קליט

New member
אחלה תשובה

בכל מקרה, יהיו לכם עוד הרבה הזדמנויות להיות יחד לשמוח לאהוב ולרקוד
 

קליט

New member
איפה ראית התנשאות

בתגובה שלו ?... לכאורה, ההורים ירצו שיהיה לה טוב, אדרבה, בואו תנסו להסביר לה איזה חג יהיה לה בביתכם ? יש בית כנסת נחמד באיזור ? היא תצטרך לראות אצלכם חילולי שבת ביום הקדוש ולהצטער ?
 
למעלה