משהו שכל ברסלב צריך לדעת

אלישיר

New member
לחלל שם שמיים ברבים, הוא בטוח חילל, ומיוזמתו.

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
נניח שהכל הבל ורעות רוח ודברי מקטרגים וכן הלאה. נניח. הרי בכלל, לשמוע על יהודי בגיל כה מבוגר שנאשם בכגון דא, וכל שכן שהעמיד תלמידים הרבה ונודע כעובד ה' מופלג, הוא דבר שאין הדעת סובלתו.
&nbsp
אבל על שתי העובדות הללו אין חולק:

א. במסגרת הסדר הטיעון, הוא הוסיף שם נופך משלו לדברים, בחילול ה' נורא ומזעזע. אמר קבל עם ועדה "על מעשים כאלו בזמן בתנ"ך היה מענישים בסקילה ושריפה 'הוציאוה ותישרף'. אבל היום יש הקלה בעונש ואני מבקש לכבד את ההסכם". ואל תאמרו לי זקן ואל תאמרו לי כלום. רבי עקיבא עמד למסור נפשו על מצווה דרבנן בהיותו בכלאו, כמסופר בגמרא במעשה על רבי יהושע הגרסי - וכאן בשביל הסדר טיעון להוסיף נופך משלך על הדברים? ונניח שלא היו דברים מעולם, אז עכשיו מותר לחלל שם שמיים, שכל הרואה אומר: כך הם הצדיקים??
&nbsp
ב. כך בנוגע לנגיעה סתם בנשים, ועל זאת אין מכחיש בקהילת שובו בנים עצמה. ואלא אמרו לעצמם שהוא צדיק ואין בו תפיסה. אבל זהו: למשה רבינו לא תלו אפילו שעה אחת כשעיכב ברית מילה לבנו, ואע"פ שהיה בדרך, ואע"פ שעל כל דבר מחלה פשוט דוחים את המילה ("לפי שאפשר למול לאחר זמן ואי אפשר להחזיר נפש אחת מישראל לעולם"), וכאן הוא היה בשליחות להציל רבים רבים מישראל ממוות, וכלל ישראל משיעבוד. וכך גם כאן: לא מוכן לקבל שום סיפורים על צדיק שמעל השלחן ערוך. לא מוכן. לא מיניה ולא מקצתיה.
&nbsp

אין לי אלא להביע עצב עמוק על הסיפור הזה, והלוואי שיאמר ה' יתברך די לצרותינו.

&nbsp
 

shomer1087

New member
תגובה

על עוון אשת איש מקבלים חנק ולא סקילה.
--------
אולי כדאי שתראה את זה

http://www.kikar.co.il/193340.html
צריך לדעת שהאדמור מקאליב הוא אדם גדול מאד וחשוב מאד והוא מדוגמתם של הצדיקים (הנסתרים) של פעם וכוחו גדול מאד

וגם את זה

https://www.youtube.com/watch?v=colpg77bMfU


וגם דבריו של הרב ארוש ידועים
------------------
המלצה אישית עבורך ללא קשר לנושא הנ"ל. כדאי להקדיש כשעתיים לשיעור נפלא זה.

https://www.youtube.com/watch?v=-dF_gj90fR4
 

אלישיר

New member
אני מסרב לקחת דברים בדרך הזו. צריך גם להיות ליטאי לפעמים.

בעזהי"ת



השומעים את הנופך שהוסיף מיוזמתו לעסקת הטיעון - נופך שאותו כל הסברי ה'מקבל עליו בזיונות' לא יסבירו ויצדיקו במאומה, אינם מכירים את עומק הפלפול בין חנק ובין שאר מיתות בית דין, ואינם נוהגים לגבש דעות באמצעות פלפול שכזה. לעיני השומעים והרואים, קבל עם ומצלמות הטלוויזיה, יש כאן יהודי שנחשב לצדיק עליון, ועכשיו מודה בגרועים שבמעשים. ומילא ולאדם מן השוק אפשר להביא כזה צידוק - שהפריז בלשונו על מאומה, אך לא לגאון ישראל וצדיק יסוד עולם - שעל פי מעלתו אמור למסור נפש כפשוטו, כדי שלא יתחלל שם שמיים אפילו במשהו, ועל פי מעלתו אמור לדעת היטב היטב את האופן שדבריו משמעים.

ומכאן והלאה, וגם כלפי הנושא השני. הצדיק הגדול ביותר הוא ספר השלחן ערוך. אפילו אם אראה את משה רבינו עליו השלום, חלילה וחס, עובר על הלכה - לא אשא לו פנים. וכל שכן כל יהודי אחר. ולא תעזורנה שום המלצות מאף צדיק אמת להמתיק דבר עבירה חמור שאני רואה מול עיני, דבר עבירה שאף אין מכחיש את עצם קיומו. והרי יצחק טעה כלפי עשיו, ומי לנו צדיק גדול הימנו?

הנושא הזה מאוד עצוב, ומציג עד כמה השקר אופף אותנו. ולי אין מה לעשות אלא להיאנח, ולהמשיך לומר תהילים. הרי אני כשלעצמי יהודי גרוע ונפסד מאוד, ובוודאי כמה קשה כשאחד כמוני עוד נמצא בערפל כל כך מתעתע של שקר. רק לומר ולומר תהילים, עד אשר ישקיף ה' ויראה וירחם.
 
למעלה