אפשר לשאול שאלות מביכות ?

שובשוב2

New member
אפשר לשאול שאלות מביכות ?

אם לדעת המנהלים השאלה הזאת בוטה אנא הורידו את השאלה מהפורום.

1. לכאלה שמגיעים מהעולם החילוני הפרוע, בכל הנוגע ליחסי אישות בעולם הדתי/חרדי, מהיכן מגיעה ההדרכה וההעשרה במשך חיי הזוגיות בנושא חשוב זה. הרי בעולם החילוני יש כל כך הרבה ספרים, סרטונים, סדנאות, שיטות מן המערב והמזרח (כדוגמת טנטרה), הרי מדובר בנושא שכל כך חשוב בבית וקשר בין בני זוג. מהיכן מקבלים הדרכה מפורטת וההעשרה במשך חיי הזוגיות? שוב, אני ממש מתנצל על השאלה הבוטה ועל הבורות אבל אולי תשובה מתאימה יכולה לחדש לי דבר בתפישה על העולם הדתי.

2. היתה לי שיחה עם חבר שהגיע לרווקות מאוחרת מאוד (סוף שנות השלושים) רמתו הדתית היתה גבוהה ולדעתי גם היום, אלא שאמר שבגיל הזה לא הגיוני לשמור נגיעה. אני יצאתי ממש נגדו בנושא זה שכן יש הלכה. הוא אמר לי שאינו בקיא אך בטוח שבנסיבות של גיל זה רב יוכל להקל כל עוד הכוונה שלו לקשר רציני של בית. האם כך ?? אשמח לשמוע בכפוף כמובן לדעת המנהלים.

סליחה על השאלות הלא שגרתיות
 

אופירA

New member
מנהל
הדרכה לפני הנישואין

לכלה ולחתן יש הדרכה בנוגע לזוגיות לפני הנישואין. יש מדריך חתנים ומדריכת כלות.
במקרה של בעיות, יש טיפול זוגי לזוג לאחר שהתחתן.
את הרב שואלים כל שאלה שעולה בקשר למה מותר, מה אסור וכו'.

אין שום היתר בגלל רווקות מאוחרת להפסיק לשמור נגיעה בין גבר לאשה שעדיין לא התחתנו...
כל מי שנוגע - עושה זאת על דעת עצמו.
כל מי שאומר שהתירו לו - משקר/ממציא/מדמיין/חושב/לא הבין...
 

קליט

New member
אני יכול קצת לתת כיון

נהוג להצמיד לזוג מדריך מעולה שמסביר הכל, אתה מניח הנחה שחייבים לגוון בעניינים האלה בגדול, אם אוהבים אז חייבים טנטרה וטכניקות מתקדמות וכו' ?... על כל פנים, אפשר ללמוד את הנושא.
 

קליט

New member
בקשר לשאלה השניה

יש גיבורי כוח שעושים את הכל כדי להשאר בקדושה, ואז יש להם כיף של קדושה, כי מי שהוא קדוש הרי שהוא מתעלה עד מאוד, יתכן באמת שיש כאלה שזה קשה להם, אז יש להם להתיעץ עם איש מקצוע מה לעשות, על כל פנים, נפסקה ההלכה בשולחן ערוך שחובה להתחתן עד גיל 20, ויש מקלים למי ששקוע בתורה, אז ברור שמי שהתאחר אז חובה לעשות הכל כדי להתחתן בהקדם. יש היום אתרים וקבוצות וואטסאפ להתחזקות הדדית לחיים של קדושה
 

שובשוב2

New member
תודה לעונים אך עדין חסר לי משהו מהותי בתשובות

עם כל הכבוד, מדובר בנושא בעל משמעות. יש בחורות שנושא כזה או אי התאמה בנושאים כאלה יכולה לעשות אותן לא מאושרות ונהפוך הוא.
כאשר אתם כותבים "הדרכה" קצת קשה לי עם זה, כי אם יקריאו הלכות או יגידו מה אסור, זה עדיין אולי לא מספיק להרבה מהדור שלנו. חברים, בעולם החילוני, מדובר במקצועות של ממש. אנשים שמתמחים בלהדריך ולומדים זאת באקדמיה. יש תורות ושיטות ממש.
 

אופירA

New member
מנהל
העולם החילוני אינו העולם שבחרנו לנו

על כל תורותיו ורעיונותיו ומקצועותיו.
בחרנו עולם עם קדושה. למשל, בחרנו לוותר על בגדים חשופים עם כל הריגוש שזה עושה, וללבוש בגדים צנועים ורחבים שמרגשים מעט מאוד. זה לא הופך אותנו ללא מאושרות, אלא למאוד מאושרות, רק בצורה אחרת, בלי סערת ריגושים.

כנ"ל גם בנושא הזה.
פראות והתפרעות אף אחד לא מחפש. מי שמחפש, שיישאר בעולם החילוני הפרוע.
ובכלל, גם חילוניים רבים נהנים ומסופקים לחלוטין מיחסי מין ללא היכרות עם כל הספרים והסרטונים והסדנאות והטנטרה. אז דתיים בוודאי שלא צריכים את זה.
הדרכה זה לא רק הקראת הלכות ואמירת מה אסור. זה גם הסבר של כל מה שלא יודעים וגם אמירת מה מותר. (ואם הזוג עצמו לא סובל ממאותגרות שכלית עמוקה, הוא גם יהיה יצירתי במסגרת המותר. ואם יש לו ספק, הוא יכול לשאול לאורך כל החיים).
יש דו שיח בין בני הזוג, ומה שהוא ייצור, די והותר בו כדי ליהנות. לא צריך להכיר כל מה שלא עלה בדעתך כדי להיות מאושר. בת דתית שלא הכניסו לה רעיונות משונים תהיה מאושרת עם בעלה ולא צריכה את מה שאסור כדי להיות מאושרת. העשיר שמח בחלקו, לכן מי שמחליט להיות עשיר יהיה עשיר.
 

GILADOS

New member
יפה מאד!
 

קליט

New member
האושר

לא תלוי בסיפוק מלא וסוער של כל הרצונות שלנו
 
חושב אחרת ממך.

פראות והתפרעות (במסגרת הנתונה לנו) ויש ועוד איך יש ואף יותר ממה שחילוני מדמיין לעצמו.
&nbsp
הרבה ונטים לחשוב שהזוגיות החרדית היא בלי ריגוש - וזו טעות ביסודה.
&nbsp
הרחבה על כך - בהדרכת חתנים וכלות.
 
גם בעולם ה
.

יש מומחים גדולים עם ניסיון של עשרות שנים (אני מכיר שניים, ואחד באופן אישי שמעביר הדרכה כבר למעלה מ-40 שנה בתחום, באופן כללי ובאופן פרטני).
 
למעלה