זקוקה לנס

מילי1991

New member
זקוקה לנס

פשוט נס גלוי כדי שהכל יילך חלק. או לפחות יילך. ויהיה לי את האומץ לעשות את הצעד למורת רוחה של אמי וללא תמיכה של אף אחד קרוב שבאמת משפיע עליה (מקוה להיות מופתעת בעניין זה)
חייבת לזוז מהמקום הזה, זה שעון חול שאוזל. החיים אוזלים מהאנרגיה שלהם ויש צורך להתחדשות מרעננת שתשריש בי את חיי האמונה והתורה ואלו, לימים לבוא, יצמיחו ענפים של כוחות מחודשים לחיים, השראה, מוטיבציה, אומץ, אהבה ויראת שמיים
אני ממש רוצה את זה. אם כנערה בת 18 זה היה נראה לי רעיון נחמד (אבל דאז- לא מספיק נחמד בשביל לבטל שנת שירות לאומי בשבילו), היום- זה מרגיש לי כמו צו השעה
בורא עולם בבקשה תעזור לי למצוא את המדרשה המתאימה, פלוס עבודה נחמדה, והכי חשוב- לעשות את הצעד מבלי יותר מידי סערות כאן בבית (ומחוץ)ביני לבין אמא
תעזור לי להשתלב, לספוג את השיעורים, ליהנות מהאוירה ומכל הטוב שיש להציע. ובד בבד- לעמוד בתנאי המסגרת כפי שנדרש ממני :) ובשמחה
בורא עולם שלך באהבה
 

אלישיר

New member
עבודה + דירה בשותפות עם בנות דתיות.

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
&nbsp
מדרשה היא לרוב "והווי גולה למקום תורה". להיות בתנאים גשמיים בסיסיים מאוד, "פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ועל הארץ תישן". אני חושב שהלך הרוח הזה מתאים לבחורים, אשר חובה עליהם לשים את עצמם כשור וכחמור לעול ולמשא ולעסוק בתורה - ואם קצת לעבוד, זה ברמה של לכלכל לעצמם לחם וגבינה ודי והותר, ואני חושב שהלך הרוח הזה לא מתאים לנשים, וראי בעצמך שאת תוהה על מדרשה ועבודה גם יחד.
&nbsp
אמליץ לך לחפש עבודה בירושלים, ובמקביל לחפש לשכור חדר בדירת שותפות דתיות באחד מהאזורים הדתיים של העיר (קריית משה או גבעת מרדכי, למשל), ולאחר שתפסת מיקום, להצטרף על בסיס קבוע לשיעורי תורה באחת המדרשות. באופן הזה תוכלי לנהל את עצמך באופן הרבה יותר מתאים למי שאת.
 

אלישיר

New member
אור החמה של ברסלב, במאה שערים ירושלים.

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אבל ראי זאת: את דברי כתבתי מתוך היכרות עם כמה וכמה מדרשות בירושלים, שעל פניו אשר אני מציע הגיוני יותר. אז הנה, לכי לאור החמה (גוגל לרשותך), ואם תראי כדברי, משם בוודאי תוכלי לעשותם בקלות רבה יותר, כשאת כבר בירושלים ולא מחפשת עבודה מעיר אחרת.
&nbsp
&nbsp
 

BW245

New member
תגובה

בהמשך לדבריו של אלישיר שאני מסכים עמם, אבקש להוסיף רק הצעה טכנית , אם את מרגישה "בלחץ" לשנות מציאות חיים לטובה לך, אני הייתי מציע לחפש דירה המיועדת לתקופה זמנית של חודש-חודשיים, בעיר המיועדת -אם זו ירושלים אז ירושלים (לבד או עם שותפות. אני הייתי ממליץ לבד - יותר קל לגבש רצונות ומחשבות אך לבך יודע מה טוב לנפשך).
זה נקרא "סאבלט" \ שכירות-משנה או דירה לתקופות קצרות (לרוב אנשים שטסו לחו"ל או עברו לפני תום חוזה ולא רוצים לבזבז את השכירות, יש בשפע כאלו בערים גדולות והיתרון הוא שהן כבר מרוהטות ומסודרות) ומשמה לבנות את עצמך לדירה קבועה כי הרבה יותר קל למצוא דירה שתתאים לצרכייך ושלא תתפשרי בה שאת בתוך העיר ויותר קל למצוא מדרשה שתתאים לך וגם עבודה. לרוב, החוזים בדירות האלו יותר קלים ופשוטים וגם לא צריך לחשוב יותר מדי כי זה לתקופה קצרה.

רבו הדברים שאת מעוניינת להכניס "במכה אחת" יש מאין וזה לא הולך להיות קל ועם כל דבר שלא ילך (מדרשה שלא תמצא חן בעינייך, עבודה שלא תהיה לרוחך) הייאוש אצלך יותר יגדל ויצטרף לכל מה שאת עוברת עכשיו ואולי בסוף יפרק את כל התהליך והיתרון במה שאני מציע הוא פשוט שאת יכולה לארגן לך את החיים כשאת יודעת שיש לך קורת גג בערב במקום של כל החיפושים האלו ואז את כבר "משוחררת" ועושה את הכל ברוגע ושלווה, בלי להתפשר. חשוב לזכור את המובן מאליו, הימצאות של לחץ משבשת את האיכות של קבלת החלטות ובד"כ התוצאות שלהן לא יהיו טובות.
בהצלחה.
 

manew

New member
איזהו הוא חכם הרואה את הנולד.

ואת כבר רואה את הנולד
את רואה את הקשיים שעומדים בפנייך.
למצוא עבודה מתאימה. למצוא מדרשה שתתגדלי בה ולא תעלמי בה. להיפרד מאמא.

אני לא בא להחליש ח"ו, אין ספק שתקופה במדרשה יכולה לבנות אותך בצורה שלא תצליחי להשיג במקום אחר. ובפרט כשהצורך אצלך כל כך גדול.

אבל עדיין הייתי מציע ללכת צעד אחר צעד.
תכיני את אמא שלך לזה שאת עומדת לעשות את הצעד הזה. אולי בעצמך, אולי דרך אנשים שקרובים אליה (ואלייך).
תבחרי בסבלנות את המדרשה המתאימה לך. תעשי יומיים במדרשה הזו, יומיים במדרשה אחרת - עד שתמצאי מקום שאת שמחה להישאר בו.
תחפשי עבודה מתאימה, אפילו לתקופה קצרה.

במילים פשוטות - תכיני את הקרקע בחכמה ובסבלנות. כך זה ייקל עלייך את המעבר פנימה.
וכמו שאמרתי פעם לבחור שרצה להיכנס לישיבה - אם את יוצאת ליומיים במדרשה, וחוזרת משם באורות - עם שמחה, עם אנרגיות, זה יכול לרכך הורים קשים, כשהם רואים כמה טוב המקום הזה עושה לילדה שלהם.

חיים
 

קליט

New member
תבדקי אם מתאים לך

להיות בחדר במידרשה עם עוד בנות, או אולי עדיף לך להשכיר דירה קטנה, או חדר בתוך דירה. ב"צוהר" של חסידי בעלז יעזרו לך למצוא מידרשה, מומלץ כמובן שיהיה מידרשה חסידית, תודי לה' והכל יסתדר
 
למעלה