סוגי בילויים

מילי1991

New member
סוגי בילויים

האם יש סוגי בילויים שהם בגדר "גבוליים" שביליתם בעבר החילוני שלכם ואתם כבר לא? סוג תרבות שצרכתם וכבר לא?
ידידים/ידידות שכבר לא שייך להפגש איתם כל כך?
אשמח לשמוע
 

אלישיר

New member
נניח, מעקב אחרי ליגת ה-NBA.

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אני לוקח בכוונה תחילה דווקא את הדוגמה הלא מכילה הזו, כי כן יש בה תוכן שמבהיר היטב קו מסויים.
&nbsp
שנים שהייתי עוקב אחרי ליגת ה-NBA. לפני ואחרי משחק מעניין, הייתי יכול לקרוא עליו אלפי מילים, ולהתבונן בקטעי וידאו רבים. הפסקתי עם זה בזמנו, חזרתי שוב, ולבסוף הפסקתי סופית. מדוע? כי אני לא רוצה שבתור שכר העולם הבא, במקום לקבל שכר על תפילה בבית כנסת, על לימוד תורה, על הקדשת זמן לזולת וכן הלאה,יתנו לי כדורסל. יהודי צריך להבין שהדברים שונים מאז היותו בן נוער פנוי לעצמו מהבוקר עד הערב והערב עד הבוקר, עם שפע של זמן לכל תחביב ולכל דבר בטלה. נמצאות על היהודי משימות רבות, משימות שאם ירתום את עצמו אליהן תהיה בחייו ברכה גדולה, יאיר עליו אור גדול, והרבה הרבה יותר מרווה לנפש ללכת לישון לאחר שאמרת שעה תהילים, מאשר לאחר שעה ששוטטת באתרי NBA.
&nbsp
וכל זאת כלפי עיסוק שכשלעצמו אין בו שום איסור ושום בעיה...
&nbsp
&nbsp
 

GILADOS

New member
קשרים ובילויים
בעברי החילוני האמת שהיו לי לא מעט מקרים מהסוג שציינת. לדוגמא, קשרים שהתחילו בטוב וייתכן שבמובנים מסויימים אף תרמו לי ביחס למצבי באותה תקופה, אך די מהר הפכו לקשרים שכובלים אותי ואף פוגעים ועוצרים את ההתפתחות שלי. כלמני מפגשים שאין מאחוריהם איזשהו תוכן או ערכים, וכל עניינם היה הנאה ובילוי. (אגב, אל תביני מדבריי שאני נגד כל הנאה או בילוי, זה ממש לא כך. הבעיה היא כמובן כשזו המטרה העיקרית או הבלעדית. ועל כל פנים, אם ההנאה או הבילוי זה רק אמצעי לשפר מצב רוח ולאסוף כוחות עבור דברים חשובים, זה ודאי כשר ואף רצוי כל עוד זה בגבולות ההלכה).

ובהמשך כשהתחלתי לחזור בתשובה, התרחקתי מכלמני קשרים שגרמו לי להרגיש לא טוב או שעיכבו את ההתפתחות שלי. אך האמת שגם בתהליך החזרה בתשובה קרו לי מספר מקרים דומים, אך לשמחתי הייתי חזק יותר מבחינה רוחנית ולכן גם הנזקים הרוחניים היו קטנים יותר. למשל היתה לי ידידה חילונית שהרגשתי קרוב אליה (התחיל משיחות במסנג'ר ואיכשהו בהמשך נוצרה תחושת קרבה, דיברנו בטלפון ונפגשנו וכו'), אך למרות תחושת הקרבה היה מדובר בקשר מאד מסובך שהיו בו לא מעט טלטולים. ולמרות שהיו לי שיחות עומק איתה, היא לא היתה מסוגלת להבין ולהכיל את העולם הרוחני שלי. היה לי מאד לא קל לנתק את הקשר הזה, אך חייב לציין שלמרות הקשיים והסיבוכים בקשר היו לי כוחות נפשיים גדולים להמשיך לקיים מצוות מתוך אהבה, אמונה ושמחה. ואיכשהו בסוף הצלחתי לרדת מהקשר ללא קשיים משמעותיים.

אך בשונה מכל מה שאמרתי, היה לי גם קשר נוסף שהיה באמת משמעותי עבורי. היתה לי ידידה דתיה והיתה לנו ידידות באמת קרובה ואמיתית. המיוחד בקשר איתה, הוא שהיה בו רק טוב. לא רק שלא נגרם לי או לה נזק מהקשר, אלא היתה בינינו באמת הרגשה טובה של ידידות וקרבה (האמת שהצעתי לה באיזשהו שלב שננסה לקחת את זה בכיוון של קשר זוגי אך היא לא הרגישה שמתאים). היה קשר די רגוע ושקט אך מצד שני עמוק יותר מכל קשר ידידותי אחר שהיה לי, וזה התבטא גם בכך שיכולתי לשתף אותה בעולם הרוחני שלי. אך למרות שהקשר היה באמת טוב מאד, לפני כשנתיים הפסקנו את הקשר. לא בגלל משהו רע כביכול שקרה בינינו, אלא מתוך הבנה שאם לשנינו יש רצון להתקדם באופן רציני בתחום של חיפוש בן/בת זוג, הרי שקשר ידידותי קרוב כמו שלנו יכול להוות מכשול בדרך (זה בא יותר מהיוזמה שלי אך נראה לי שהיא גם הסכימה איתי). בשלב זה סיימנו שנינו את הקשר עם חיוך.


זהו בגדול. שמחתי לשתף.
 
למעלה