אכזבה - אפשר לשתף ?

שובשוב2

New member
אכזבה - אפשר לשתף ?

אני מתקרב מספר שנים, ומתקדם אט אט אבל רציתי לשתף באכזבה גדולה ותסכול של מישהוא שבא לעולם הדתי מבחוץ ממש. אני כותב על מה שאני חווה וחוויתי, יתכן כמובן שזה לא המצב בפועל, הכל מנקודת ראות אישית.

חב"ד - אני כל כך מתמלא ואוהב ללמוד. חושב שזאת דרך מופלאה. ספציפית מאוד מתחבר לשטיינזלץ אבל לא מתחבר בכלל למשיחיסטים וממה שראיתי (במקרה ובדרך שלי) נראה לי שהיום הרב הדומיננטי הוא כזה. אני טועה ? ממש קשה להפריד בין 2 הגישות בחיפושים שלי ואני חש שהזרם המשיחיסתי פחות / לא מדבר אלי. גם לקשיחות בכל מה שקשור לארון הספרים, נניח אם אני אוהב ברסלב, קוק ועוד הרבה הרבה אחרים..צריך יותר פתיחות.

ברסלב - תחושה שלי אישית עם כל מה שקורה בתקשורת וכו'...שלא בטוח שהרבה גוונים שקיימים היום באמת משדרים את המקור, את החסידות המקורית וזה כואב. כי שוב, אני כל כך מתחבר לכתבים ומרגיש את זה ! אבל בפועל, מתאכזב ממה שרואה. אולי לנשמה של ברסלב אני הכי מתחבר, אבל בפועל מתקשה למצוא במציאות רב / קהילה מתאימה.

העולם הדתי לאומי / חרד"לי - פה האכזבה הכי הכי קשה. כי כאן חשבתי שאמצא את מבוקשי מתלכתחילה. אז העולם הדתי ורבניו איכזבו אותי שלא לאמר פגעו ובימים מסויימים מאד בנשמתי.
החבר'ה הדתיים הלאומיים אגב מקבלים אותך מקסים אבל הרגשתי בהרבה מקרים מהחבר'ה חוסר חיות בעבודת השם, הרבה פעמים חוסר ידע, התפשרות, ב"רווקיאדה" שם אני מחפש את מבוקשי המצב קשה, הרבה מהרווקים המאוחרים מתקשים לשמור, והרבנים לדעתי נאלמים יחסית למה שתפקידם מחייב אותם. ועולם השדכניות שבא פשוט להקיא ממנו (במיוחד אלה שמגדירות עצמן "תורניות", נקאה נפשי). לגבי העולם החרד"לי - אני כל כך מתחבר לתורת ארץ ישראל, לרב קוק ולבנו, לכתביהם המחיים ולדרכם הקדושה אבל בפועל מצאתי אנשים שמתפארים בהיותם חלק מ"עולם התשובה" בעוד שבפועל על אף היותם בעולמה של תורה התחושה שהם לא מבינים פרומיל במה זה לא היות בעל תשובה, איך זה מרגיש לעבור מעולם חילוני לעולם אחר, לספק את צרכיו המינימילים של בעל תשובה וכו'. וההבנה שלהם היא זעומה ביחס לתובנות, ליחס ולמשאבים שבעל תשובה מקבל בעולם החרדי. גם מצאתי שם ואצל הרבנים הרבה פחות רגש כפי שקיים בעולם החסידי. לא הרגשתי שמבינים מהי זעקה פנימית כפי שמבין חסיד. מצאתי הרבה פעמים בעולם החרד"לי קיצוניות שיא לעניין הפוליטי שמפריעה לי, ולדעתי לפעמים נובעת מפחד, חוסר ענייניות ומחשבה עצמית, הרבה אנשים קיצוניים שהדרך שלי לא שם. לא דרך של אומץ אלא דרך של פחד. וכשכבר אתה מוצא רב שאתה מתחבר לתורתו אתה מבין שאין שם שום תשתית לבעלי תשובה (הנושא הזה דל מאוד בעולם הדתי לאומי והחרד"לי). מפריע לי שכמה מקומות מתהדרים במעשיהם ופועליהם בעוד שמי ששם מבין כמה המשאבים קטנים ביחס למה שאתה מקבל בעולם החרדי.

ובתוך כל זה אתה יודע שאתה מחפש את השלמות, ושאתה קורא תהילים או דבר תורה שמחייה אותך, אתה יודע שזאת הדרך וזאת האמת, רק מתקשה למצוא מישהוא שיעזור לך לחתור.

ועולם הרבנים כל כך מאכזב היום, אני יודע שזה מאתגר להיות רב ולאנשים היום יש כל כך הרבה בעיות, ולהיות רב שמרצה את כולם כיום זה בלתי אפשרי, והתגמול הכספי איננו בכלל, אבל באמת שאני מצפה ליותר. אנחנו דור קשה.
 

אלישיר

New member
ראית את אשר כתבתי בסמוך על אמירת תהילים?

בעזהי"ת


"אין בן דוד בא עד אשר יתייאשו מן הגאולה, אומרים חכמינו בגמרא.

רציתי להציע להם הקשר אחר, ומתוך המציאות של חיי: ספר התהילים הקדוש. מתוך שאני כל כך רגיל באמירת תהילים, הגעתי לזכור בעל פה כבר כמעט שני שליש מהספר, ובכל יום ויום אני אומר את אשר זכיתי ללמוד בעל פה.

לא אפרט כאן את מה שעברתי בשנים האחרונות. את מי שכלתי, וכמה כוסות תרעלה שתיתי. אני לא אוהב לפגוע בפרטיות שלי. כן ארמוז לאשר עבר עלי, כדי להבהיר את עוצמת הדברים.

עצות יהודיות רבות למדתי במהלך השנים. הרבה עניינים והרבה דרכים. הרבה אמירות והרבה ספרי חסידות ושאר ספרים. מהכל התייאשתי, ותחתם זכיתי לבן דוד! לעצה היחידה שאני רואה לדור האבוד שלנו, לדור שמתרגשות עליו צרות מכל כיוון. לומר ולומר ולומר, בכל יום, בכל רגע פנוי, מזמורי תהילים. לא על פי סדר מסויים, לאו דווקא מזמור מסויים - את מה שאתה מרגיש חיבור אליו, את מה שאתה מרגיש בו השתפכות הנפש, ואפילו לחזור על אותו מזמור עשר פעמים אם זה אשר ליבך מאיר בו.

משיח בן דוד. מדוע לא משיח מצאצאי דוד? וכי בנו הישיר הוא? ואלא מעבר להיותו צאצא שלו, בנו בחכמה הוא. ממשיך דרכו הוא. ומהי דרכו של דוד מלך ישראל, דוד מלך ישראל חי וקיים? ספר התהילים הקדוש והנורא.

לא מזלזל בשום רב ירא שמים ובשום משפיע, וגם לא מוצא טעם לנבור רבות בכל הפרשיות המשונות והמזעזעות שמתפרסמות כל פעם מחדש, על מעשים מתועבים שנעשו. בימי עקבות משיח, השקר שולט, האמת נעדרת, והכל מבחן פשוט של אמונה: אם אתה שומר תורה ומצוות באמת מתוך רצון לה' יתברך, אז לא משנה מי יתברר שעושה מעשי זמרי ומבקש שכר כפנחס, ולא משנה כל דבר אחר וכמה הרפתקאות תעבור בחייך הפרטיים, גם לא משנה כמה אתה נופל מידי פעם בעבירות, אתה עדיין תכסוף ותיחל לה' יתברך, ולא תתרגש ממאומה.

ומי שאוחז בספר התהילים הקדוש והנורא, אוחז בכוחו של משיח, אוחז בדברי ימי הגאולה, מתעלה מעל כל הסחי והמיאוס שלנגד עינינו. מהכל התייאשנו, ועכשיו רק לומר תהילים מהבוקר עד הערב ומהערב עד הבוקר".
 

דביאן

New member
אל תבנה על אף אחד

גם בעולם החרדי ששם כמו שכתבת משקיעים יותר משאבים, אין עזרה אמיתית לחוזרים בתשובה אם בגלל שלא מבינים את החוזר בתשובה, ו/או כי אין להם זמן ו/או רצון. הסיבות לא משנות, בשורה התחתונה אתה לבד.
&nbsp
גם ארגונים שקמו לבעלי תשובה על ידי חוזרים בתשובה, שמצהירים שמטרתם לעזור לחוזרים בתשובה לא באמת עוזרים.
תחום השידוכים זה ביוב, ויש מדור מיוחד בגיהנום לשדכניות, אבל עדיין זאת הדרך הטובה ביותר למי שרוצה להקים בית בדרך היהדות.
 

קליט

New member
אנשים עסוקים המה

ובכל זאת יש הרבה נסיון לעזור לכולם. יש גם שדכניות נפלאות
 

קליט

New member
קשה למצוא רב אישי שידריך אותך

הדרך היא יותר לחפש קהילה ובית כנסת שמתאים לך, ואז אתה מוצא חברותא טובה ועולה ומתעלה. תנסה לברר כאן ובעוד מקומות ואנשים - היכן יש קהילה באיזור שאתה גר בו . איפה אתה גר ? ובכל זאת, מופיע בספר המצוות של הרמב"ם שיש מצוות עשה מהתורה להיות מחובר לרב ולבלות במחיצתו, ואפשר אולי למצוא באיזור שלך רבנים שיש לך מה ללמוד מהם, ובעיקר אתה מקשיב להם בהרצאות שהם מעבירים לכולם, תנסה בשבתות להסתובב בבתי כנסת שונים, בסעודה שלישית זה הזמן שבו הרבנים נואמים דברי תורה. תוכל גם לחפש רב לפי ההרצאות שלו ביוטיוב, יש רב מקסים בשם הרב יגאל כהן. אגב, ברסלב במקומה עומדת, אנחנו לא מונעים לפי פרשיה שהיתה או לא היתה, זה לא משנה. בהצלחה
 

BW245

New member
עלמא דאכזבות

העולם הזה רבוי באכזבות מכל מין שלא תבחר - התחום הזוגי, התחום החברתי, התחום הכלכלי, התחום הביולוגי - דהיינו, הדברים המולדים שאדם נולד איתם ואין ביכולתו לשנות וכיוצא באלו. לצערנו, עולם היהדות אינו שונה והטעות הנפוצה של חוזר בתשובה בחיתוליו היא שלא רק שעולם היהדות לא מכיל בתוכו אכזבות אלא הוא עולם פסטורלי שליו ושקט שבו הוא יחבוק ליטוף וחום מכל רב, מכל שדכנית אלא שהוא גם יפתור מבחינה טכנית את כל האכזבות האחרות ואולם, עולם היהדות לא רק שמכיל רבות אכזבות הוא גם לא יפתור, שוב - ברמה הטכנית את שאר האכזבות אלא רק, עם זמן של לימוד של מאמרי חז"ל והתמדה ושינון דבריהם לשנות את תפישתנו כלפיהן. החשיבה שלנו, היא שלנו והיא הכלי הפרטי שלנו לעצב את רמת ואיכות חיינו. אם נשקיע בה את המאמץ , נוכל לספוג את האכזבות ברכות יותר - בדומה לכריות אוויר ברכב.

אדם מתחיל תהליך עבודה, ממשיך, נעצר, מקבל תשובה שלילית, ממשיך וכך שוב. אדם מתחיל זוגיות, מקבל תשובה שלילית, ממשיך. מנסה שוב, מקבל תשובה שלילית ממשיך וכך המעגל ממשיך לכל תחום ותחום בחיים. לא תמיד אנחנו בנעליים של "מקבלים תשובות שליליות" לעיתים אנו בעצמנו מספקים אותן וכך נוצרת שרשרת האכזבות בעולמנו. מה עושים? ממשיכים הלאה.

כוכב הסרט "רוקי" סיכם את זה יפה :
The world ain't all sunshine and rainbows. It's a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard you hit. It's about how hard you can get hit and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward.

במודגש :
"אתה, אני או אף אחד לא יכו חזק כמו החיים עצמם אך זה לא כמה חזק אתה יכול להכות, זה כמה חזק יכולים "להכות" אותך ועדיין אתה תמשיך הלאה. כמה תוכל לשאת ועדיין להמשיך הלאה."

לגבי הגדרות, סולד מהן , אך אם היו כופים עליי להכריח את עצמי "לדחוף" את עצמי בקבוצה מסויימת, הייתי נוטה לזרם "הכיפה השחורה הסרוגה", החרד"לי אם תרצה. ברסלב - מסיפור אישי וגם באופי שלי, איני יכול להשתייך אליו, חב"ד - חסד רבות סובבו אך לא מצאתי שם את מנוחתי ונחלתי, הסתובבתי בבני ברק, לא התאים לי. הסתובבתי בגבעת שמואל, לא התאים לי אז החלטתי לעמוד בינהם. לקחתי את הצבע מבני ברק ואת אופן יצור הכיפה מגבעת שמואל. אולי פשוט כי אין רבים בו ואני אישית מטבעי תמיד אוהב להיות במקומות השקטים ולא מרובי אדם ואולי כי שמה מצאתי את השאיפה הגבוהה בקו הרוחני - תורני וגם בקו הגשמי, ללא התפשרות כאן או כאן. אתה צריך לשאול את עצמך , איזה אדם אתה וכך גם יהיה לך קל יותר לבחור.
 

קליט

New member
גם אני מרגיש

שכותב השאלה כבר כתב כאן בעבר את השאלה הזאת ממזמן.. והוא התעייף אולי באמצע. *יש חשיבות רבה לרב תלמיד חכם אדיר שיאלף אותנו חכמה, יחד עם זאת זה לא סותר שעיקר העבודה היא עלינו, פשוט למצוא חברותא טובה ולהתחיל ללמוד (מומלץ ללמוד בבית הכנסת) את התורה הקדושה, וספרי יסוד כמו פרקי אבות, (תנסו גם את אבות דרבי נתן ומסכת דרך ארץ וכדומה) ספר המצוות לחפץ חיים/רמבם, קטעים מחובות הלבבות, כל ההלכות ששייך. *יש משהו מקסים ואוהב אצל החרדלים, הם טובים לאנשים ולבורא עולם, אז אפשר לנסות קהילה בכיון, (ארץ ישראל זה מצווה חשובה בתורה, אז בואו לא נפתח אלרגיה למצווה הזאת) *מאוד מומלץ לחוזר בתשובה לחפש קהילה של חוזרים בתשובה, ואני מאוד ממליץ על הקהילה של האשלגים, שהם הרב שיינברגר מעיר עתיקה בירושלים, ותלמידיו הרב אריק נווה, והרב יובל הכהן אשרוב. ויש עוד רב ענק בחכמה, הלא הוא הרב רן רינת שליט"א. *יש למשל שבתות של אירגון ערכים למי שמנדב להם סכום מסוים, אפשר להשתתף ולהכיר אנשים ורבנים, הראיון הוא לצאת לקהילות של חוזרים בתשובה ולהכיר קהילות ורבנים. כמובן אפשר להתבשם מכמה וכמה רבנים, שוב, רב ענק בחכמה ובתורה, הוא ידע לכוון אותנו בסבכי החיים. יש הרבה רבנים שמצטטים אמרות יפות, ומרגישים שזה לא זה, הם לא מספיק יודעים כדי לגלות לנו הכל. למשל רב שיודע לצטט את המדרש של ; אמר בורא עולם, אין לך חביב לפני, אלא מי שעושה את תפקידו, וכן ; כל החורש וזורע בששת ימי המעשה וכו', נעשה שותף למעשה בראשית. דברים יסודיים שידועים לתלמידי חכמים.
 
גם אני כמוך

חזרתי בתשובה לפני 14 שנים
ומאז מחפש את הרב להיות חסיד שלו. והאמת שיש כמה.
והנה איזה יופי את מתחברת לרב שטיינזלץ אשרייך רוצי על זה בשתי ידיים.
משהו שלאחרונה נותן לי תקווה זה משהו שהרב דב זינגר מצפה שיקרה זה מעין התחברויות של קבוצות בעבודת השם.
כי לי בעיקר קשה מהחזרה בתשובה הזאת זה הבדידות. נכון אני לא בורח לטלויזיה וזה לא ממלא אותי בשקרים. מה כן מה אני כן מחכה שיקרה? בשבילי מה שהרב דב נתן תיקווה.
הנה מאמר שלו. אולי יתן גם לך קצת תיקווה.


http://www.inn.co.il/News/news.aspx/231187

http://www.maalegilboa.org/index.ph...iew=article&id=493:03-&catid=56:-3-&Itemid=44
 
למעלה