"אין לך פחד מאלוהים"

מילי1991

New member
"אין לך פחד מאלוהים"

זה משהו בסגנון שאמא שלי אמרה לי אתמול, בהקשר לויכוח שהיה לי איתה, ויכוח שהיה קולני מאד מצידי (צעקתי על הבלאגן שלדעתי יש בחלק מהבית)
דיברנו על זיווגים..ואמרתי לה שאני מחפשת בחור דוס (פחות או יותר, או נקרא לזה רציני בעניין של התורה)
היא, מצידה, בצדק או שלא בצדק, התחילה לפרוט את הסיבות למה זה לא באמת מה שאני צריכה לחפש בבחור:
1. היו לי עליות ומורדות בקטע של החזרה בתשובה, מורדות בהם הייתי הולכת עם מכנסיים פתאום או יוצאת עם גברים לא דתיים
2. היא טוענת שה' נתן לי מספיק קשיים בחיים ועול מצוות בשלמותו יהווה עוד קושי נוסף שאפשר להימנע ממנו, לדעתה (ואולי אפילו רצוי)
3. והדובדבן שבקצפת- היא הזכירה לי את הויכוח שהיה לנו על הסדר בבית, ואמרה שאני לא מפחדת מאלוהים (דבר שממש לא נכון כמו שאני רואה אותו כרגע)
המילים שלה זעזעו אותי ומביאים אותי כעת לחשבון נפש רציני ואולי אפילו לחפירת -יתר שלי בתוך עצמי
אני מנסה לבחור בעצתו של רבי נחמן- שאף אם אדם נפל וחטא- עליו לשמוע ולא לשמור בעצת היצר הרע שמפיל אותו לעצבות ומשם הדרך לייאוש קצרה מאד..ייאוש ועצבות שרק מרחיקים אותנו מעבודת ה'
יהי רצון שאזכה לצאת מזה מחוזקת, לחזור בתשובה שלמה, ולהכיר בכך שגם אני לא יכולה להיות מלאך
 

דביאן

New member
אף אחד לא נולד עם יראת שמיים

גם מי שנולד חרדי ועבר את כל המסלול ולא לומד קבוע בספרי מוסר, אין לו יראת שמיים. יש לו יראת "מה יגידו עליי".
בהקדמה לספר מסילת ישרים הרמח"ל כותב שצריך ללמוד מוסר ולהתמיד בזה כדי לא לשכוח מה זה יראת שמיים, והוא כותב את זה לתלמידי חכמים שכבר יודעים להתפלפל בגמרא ולא לומדים מוסר (כי הם יודעים את זה) וגם לאנשים פשוטים שלומדים מוסר בצורה שטחית.
יראת שמיים זה דבר שקונים רק על ידי לימוד קבוע של מוסר.
&nbsp
1. לכולם יש עליות ומורדות בתהליך, ככה שאת לא יוצאת דופן.
2. בתורה כתוב שכל אחד חייב לקיים הכל, אין פטור והקלות למי שיש לו קשיים בחיים. אמנם המצוות זה עול, אבל אין דבר יותר טוב מזה. רק מי שרואה את המצוות כאוסף מנהגים חסרי תועלת, ימליץ לא לקיים.
3. אולי זה מסר מלמעלה שאת צריכה להתחזק בנושא הזה.
 

GILADOS

New member
 
קודם כל , אני לא יודעת אם הייתי מחזיקה מעמד בלי הספרים

של רבי נחמן, תלכי לפי העצות שלו ותאמיני לי שתמיד תצליחי בעבודת ה'. עצבות זה באמת יצר הרע, אף אחד מאיתנו לא מלאך, לכולנו יש יצר הרע ונפילות. קראתי בספר "בגן החוכמה" של הרב הרוש, שכל המחשבות, הדיבורים והמעשים של האדם זה משמיים, העצה שלנו היא רק אם לשמוח או לא, כשבנאדם רוצה להגיע למצב של לב נשבר ( עצבות זה לא לב נשבר) הוא יכול להגיע לזה בשעה התבודדות ביום, לעשות חשבון נפש וידוי חרטה וקבלה לעתיד ובכל שאר היום להיות בשמחה. יהדות זה לא דיכאון, יהדות זה לא הלקאה עצמית, יהדות זה לא רדיפה עצמית, כל זה רק היצר הרע, יהדות זה שמחה! ואם היצר הרע מתריס כנגדך ואומר לך תראי כמה את נופלת , תראי מה עשית, רבי נחמן אומר שהעצה היא לעשות התחלות חדשות, ואפילו כמה ביום! תגידי ליצר הרע על מה אתה מדבר ? אני עכשיו נולדתי! אני מתחילה מחדש! לא סתם היצר הרע נקרא מלך זקן וכסיל, הוא מפיל על האדם זיקנה וייאוש בעבודת ה'. הרב הרוש כותב בסיפרו שהוא אמר פעם לתלמידיו מגיע לי מזל טוב! שאלו אותו על מה? והוא אומר הרגע נולדתי! עכשיו נולדתי מחדש! אז תתחילי התחלה חדשה, תדברי עם ה' תעשי תשובה ותהיי בשמחה! ותמיד תזכרי ש"הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים" יראת שמיים זאת עבודה יסודית ופנימית שרק אנחנו אחראים עליה.
בהצלחה בעזרת ה'!
 

קליט

New member
הדרך לירושלים ...

יש בה עליות וירידות, סיבובים קפיצות עצירות ופקקים לפעמים, הדרך עצמה יש בה מטרה וחוויה, והעיקר, בסוף מגיעים לאוויר של ירושלים עיר הקודש :)
 
למעלה