פייסבוק ורשתות חברתיות

מילי1991

New member
פייסבוק ורשתות חברתיות

מה דעתכם על פייסבוק לאנשים שחוזרים בתשובה? האם יש מקום לזה ?
 

דביאן

New member
לדעתי באופן כללי לא

פייסבוק זה לא מקום למי שרוצה להתחזק. חוץ מבזבוז זמן יש שם בעיות הלכתיות של לשון הרע ורכילות, מציצנות, צניעות, ודברי כפירה שמתפרסמים כל הזמן וזה משפיע.
זה בכלל לא מקום לדתיים ובפרט נשואים. אני חושב שמספיק הרחוב החילוני, לא צריך להכניס הביתה את כל העולם החילוני ואשתו.
 

GILADOS

New member
תלוי מאד איך את משתמשת.. ולאיזו מטרה.
אני למשל משתמש בפייסבוק בעיקר לדברי תורה, דיונים על נושאים עמוקים וכו'. בנוסף גם שיחות, עדכונים, שיתופי תמונות וכו' אך כמובן משתדל לקיים "שיוויתי ה' לנגדי תמיד".


הפייסבוק הוא סך הכל כלי.. ואת בוחרת איך ובמה את ממלאה אותו
 


אותה שאלה רלבנטית לכל דבר מסכין במטבח ועד האינטרנט ובתוכה הרשת החברתית, השאלה מה עושים עם זה.
 

asaf2000

New member
אני 'חתכתי' מפייסבוק לאחרונה

לא בגלל מה שעשיתי איתו אלא בגלל ההשפעה שלו עלי, ההתמכרות, התלות וכד'
 

אלישיר

New member
ואז ליד הדברי תורה יש תמונת 'כמעט עירום' לתיבול האווירה?

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
הפייסבוק הוא כלי, אך יש לו מחיר מאוד לא פשוט - ולכן לא לכל תכלית אפשר להצדיק את השימוש בו, עד כדי שכל הכותרת עליו תהיה "את בוחרת". פייסבוק הוא לא קובץ נוטפאד בסרגל המשימות של המחשב.
&nbsp
 

GILADOS

New member
אני אישית נתקל יותר בחוסר צניעות ברחוב מאשר בפייסבוק
ואני נוטה להאמין שכך גם לגבי רוב הדתיים שאני מכיר שיש להם פייסבוק.

כך שאותה סכנה שעליה דיברת, קיימת גם כשאתה יושב לתומך באוטובוס וקורא תהלים, ולפתע עולה לאוטובוס בחורה לא צנועה "ומתבלת את האווירה" (כלשונך).

וכן, אני עדיין חושב שזה עניין של בחירה. אתה בוחר מי יהיו החברים ברשימה שלך, אתה בוחר את הקבוצות והעמודים שאתה מעוניין להתעדכן מהם. ויותר מכל, אתה בוחר את התכנים- מה לקרוא ואיפה, מה לכתוב ואיפה, מה לשתף, למי לעשות לייק, על מה להגיב ואיך להגיב, איפה להשקיע יותר וממה עדיף להתעלם. וכך לאט לאט אתה מעצב את "השטח שלך", והכוונה שלי לא רק לפרופיל האישי שלך אלא גם מה עיקר התכנים והעדכונים שמופיעים לך בניוז פיד. וגם אם מדי פעם יופיע תוכן בלתי ראוי (כיוון שיש לך ברשימה שלך כמה אנשים חילונים שגדרי ההלכה לא חשובים להם) זה יהיה זניח ביותר. ובכל אופן, הבחירה להתרחק מאותו תוכן בעייתי תהיה קלה הרבה יותר מאשר במציאות שבחוץ כמו באוטובוס כפי שהדגמתי, ששם המצב לעתים כפוי עליך.

ובכל אופן, יש גם אמת בדבריך, כי השאלה החשובה שראוי שכל אחד ישאל את עצמו היא באיזו מידה הצד האקטיבי חזק אצלו יותר מאשר הצד הפסיבי. מי שמכיר את נפשו ויודע שהצד הפסיבי אצלו חזק יותר ושהוא עלול להיות מושפע מהתכנים ולא להפך, כדאי שישקול טוב לפני שהוא בוחר לפתוח פייסבוק.
 

דביאן

New member
ומה זה קשור?

יש כלל (אולי הלכה) שאומר שאדם אסור לו להביא את עצמו לידי נסיון, בלי קשר אם הוא חזק או חלש.
 

GILADOS

New member
מי שחושש שהוא מביא עצמו לידי נסיון, דבריך יהיו נכונים לגביו.
אלא שאני מסתייג מדבריך שהרישום לפייסבוק כשלעצמו הוא מצב של "להביא את עצמך לידי נסיון". זה נכון אמנם בחלק מהמקרים, אך לא בהכרח ולא תמיד. כל מקרה לגופו. כך גם לגבי פורומים בתפוז אגב...
 

אלישיר

New member
אתה יושב מול הפייסבוק ואומר תהילים מחשש לפלונית לא צנועה?

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
&nbsp
כי אני ברחוב, ובעבודה ככל שאפשר, בהחלט עושה זאת.
אז אפילו לפני שנתייחס לאשר אין ברירה עליך לעשותו, ואשר יש לך ברירה להימנע ממנו, שאין יכולת לדון מאחד לשני, הנה הבדל עקרוני מאוד. ובמחילה, אתה לא פוגש בתחנת האוטובוס, פלונית במלבושי חוף מינימליים, מענטזת לך עם החזה ומנסה לצוד את תשומת ליבך. בפייסבוק כן. והנה עוד הבדל.
&nbsp
לא כתבתי כאן באמירה לנטוש מייד ובבהלת מגור, את הפייסבוק, אבל בהחלט לאזן את הטון שלך, שנשמע מאוד קל דעת ומזלזל בסכנות הרוחניות הנמצאות בו.
&nbsp
&nbsp
 

GILADOS

New member
האם המושג בחירה מבטא קלות דעת בעיניך?
כי בשבילי זה מושג בעל משמעות כבדת משקל ביותר. ואני דיברתי על לקיים "שיוויתי ה' לנגדי תמיד", ואתה ודאי יודע טוב ממני את משמעותו העמוקה של פסוק זה, בדיוק הפוך מקלות דעת.

וכאמור, אני בקושי נתקל בתופעה זאת בפייסבוק, ואוסיף שאני אף בקושי זוכר את הפעמים שנתקלתי בה.
 

דביאן

New member
יש דרכים לחסום תמונות ווידאו

וגם אם אין שם דברי כפירה ושום עבירה, העיסוק בפייסבוק זה ביטול תורה. וגם להיות בפורומים בתפוז. אני מעדיף לא להיות פה אבל עדיין לא הגעתי לדרגה הזאת.
 

קליט

New member
יש כאן את השאלה העקרונית של האינטרנט

ונניח שאת עדיין בנט.
תמיד חשוב כמה שפחות להתמכר לכל מיני אתרים בנט שהם מכלים את זמנינו היקר, יחד עם זאת - זה בסדר ורצוי לבלות ולהתאוורר במידה מסוימת,
ואז עולה השאלה של שמירת עיניים ותשוקות לא רצויות שנצטוונו לא להסחף אליהם, אז יתכן שיש גברים שכאלה שלא מתעכבים על כל מיני תמונות מפתות (גם כאן בתפוז) אשריהם,
אני משער שזה אפשרי
 

GILADOS

New member

אני למשל רק בנות צנועות הן יפות בעיניי. ואני מניח שאני לא היחיד שחש כך.
 
למעלה