זוגיות עם דתי מבית

זוגיות עם דתי מבית

זאת אני ששאלתי את השאלה למטה - נרשמתי והצטרפתי אליכם


אני ממשיכה להיפגש עם הבחור, נחמד לנו ביחד אבל החששות עדיין קיימים - ככה זה מרגיש מהצד שלו והתחיל לחלחל גם אצלי.
הוא דתי לאומי, אני חותרת לזרם הזה, לא משהו קיצוני מדי, ככה שלא מדובר על להתארס אחרי תקופה קצרה ואין יותר מדי לחץ (חוץ מהעובדה ששנינו לא כל כך צעירים - כשאני ה"בעיה" פה), אבל זה עדיין מרגיש בעייתי. מדי פעם עולות לי מחשבות מה יהיה אם וכאשר נעלה שלב - המשפחה שלי חילונית, איך מתמודדים עם זה? המשפחה שלו דתית "שורשית", מה יהיה אם הם לא יתלהבו מזה שבנם יקירם בחר כבת זוג בעלת תשובה? איך מגשרים על כל הפערים?

הוא אמר לי שהגיע להבנה שאין טעם להתייחס לעבר שלי, אלא להתמקד בהווה וללכת לקראת העתיד. לצד זאת, קרה כמה פעמים שבמהלך שיחה על חוויות עבר קלטנו את הפערים ביננו. חלק מסיפורי העבר שלי שעשעו אותו, אבל זה מרגיש לי כמו תזכורת חוזרת לכך שאנחנו באים מעולמות שונים.

ממש טוב לי איתו, והאבסורד בסיפור הזה הוא שהבעיה בעצם לא בו - היא בי. הרי זוגיות אני רוצה, כשנפגשתי עם בעלי תשובה בעבר הרגשתי שזה לא מתאים, רובם היו קיצוניים בצורה שממש לא התאימה לי (ולכן העדפתי לצאת עם חילונים/מסורתיים/דתל"שים), אז למעשה אני נמצאת בסוג של מבוך...

עוד בעיה היא שלידו אני מרגישה לפעמים "לא שווה" בקטע של קיום מצוות. הוא כל כך עמוק בזה, הוא לא קיצוני, אבל אני מרגישה כל פעם שיש קטעים חסרים אצלי, שיש לי עוד לא מעט ידע להשלים.
 

דביאן

New member
דתי ובעלת תשובה

אני מאמין שבמגזר הדתי לאומי יש יותר סיכוי לקבלה של בעל תשובה, כי הם יותר מעורבים בעולם החילוני. אז יכול להיות שהמשפחה שלו לא תעשה מזה סיפור. את תדעי את זה רק כשתפגשי אותם.
יש גם את הפער התרבותי כמו שכתבת, יש לדתיים סגנון חיים ומושגים משלהם.
&nbsp
המשפחה החילונית עלולה להיות בעיה כשתרצי להתארח בשבתות וחגים אצל ההורים שלך, ואצל האשה זה חשוב להיות קרובה להורים.
אם מבחינת קיום מצוות את מרגישה פחות ממנו, זה לא בהכרח בעיה כל עוד יש לך שאיפה לעלות, כי הוא אמור להיות המשפיע ברוחניות. ובתנאי שהוא לא מתנשא עלייך כי הוא "דתי מבית".
 

אלישיר

New member
ומה על הלהט היהודי של חוזר בתשובה?

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
אני מוצא לא מעט פערים בין חוזרים בתשובה וחרדים, ואני מוצא פערים אחרים - ועוד יותר עמוקים, בין חוזרים בתשובה ודתיים. למשל בנוגע ללהט יהודי. לך תבכה באמצע תפילה בבית כנסת דתי לאומי...
&nbsp
לא הייתי מכתיב רמת עיקרון, אלא מחפש מצבים נקודתיים.
&nbsp
&nbsp
 

דביאן

New member
זה עוד הבדל

לכן אני מעדיף חוזרות בתשובה כי הן מבינות את הדברים האלה.
 
זה לא משהו גורף

הלהט אצלי מתבטא אחרת, למעשה אני מאוד רחוקה מהדברים האלו, לבכות בתפילה אני מרשה לעצמי רק כשאני לבד או בקרבת דומים (ובדרך כלל אצלי זה לא קורה בגלל הלהט אלא מסיבות אחרות).
&nbsp
הפערים שנתקלתי בהם עד כה יותר קשורים לעבר שלי מאשר להווה, אבל אני מודעת לכך שייתכנו פערים שעדיין לא נוכחתי בהם.
 
האמת שלא כל כך קריטי לי להיות קרובה להורים

אני לא רואה את עצמי מתארחת אצל ההורים בשבתות וחגים כאשה נשואה, כבר עכשיו אני מעדיפה להימנע מזה כי אני לא מעוניינת לכפות עליהם את אורח החיים שלי, ויש ביננו סטטוס קוו. הבעיה יותר חזקה עם בני המשפחה המורחבת, קשה לי יותר עם הרעיון שלא אהיה בחגים עם בני הדודים והאחים למרות שגם זה פתיר - במידת הצורך אוכל לארח אצלי, אני מאמינה שאפשר למצוא פתרונות להכל, נדרשת רק התגמשות משני הצדדים וכמובן - כיבוד הדדי.
&nbsp
עדיין אני לא מפסיקה לחשוב שנפלתי ככה על בחור טוב ואני סתם מסבכת לו את החיים, ומה הוא צריך את הסיפור הזה בזמן שהוא יכול למצוא לו דתייה ממשפחה טובה בוגרת אולפנא ולא להתמודד עם כל הקשיים האלו. אני יודעת שהוא מלא בחששות והוא נותן צ'אנס מחד, אבל חושש ומתלבט מאידך.
 

קליט

New member
הוא אוהב או מחבב אותך

הוא מקבל באהבה כל קושי שיש אתך, אל נא תדאגי לו, הוא בסדר, לא נשמע שהקשיים הלא גדולים שיש אתך -גורמים לו להרהר שמא את לא ראויה לו.
תשאלי אותו ותיראי שאני צודק
 
הוא לא אוהב אותי

אנחנו מכירים כל כך קצת זמן ועוד ממש מוקדם לדבר על אהבה.
&nbsp
זה מאוד יפה מצידך, אבל אתה לא מכיר לא אותו ולא אותי ולא את מערכת היחסים בינינו שנמצאת בשלב התחלתי, אתה לא יכול לקבוע דברים כאלו בכזאת קלות. דווקא כן דיברנו על הנושא והוא הביע את החששות שלו בצורה גלויה - זה לא קטע של "לא ראויה", זה שאנחנו באים משני עולמות שונים אחרי הכל, וזה משהו שסביר להניח שייצור קשיים.
 

קליט

New member
אני מכיר את העולם הגברי

יש לו סיבה טובה כדי להיות אתך, כי אחרת הוא לא היה נשאר.
אפשר לחבב או לאהוב את המראה תוך דקות או תוך שניות.
אז אתם מגיעים מעולמות שונים !
לא זה מה שעשוי לשבור את הקשר,
מה שמשנה זה ההתאמה, ולא אי אילו קשיים שאפשר לפתור אותם /בכיף.
תגיעי בבקשה במצב רוח טוב לפגישות, את שווה והוא רוצה אותך מסתבר
 
מראה חיצוני זה לא מה שקובע

וזה לא מה שיבסס קשר.
&nbsp
חלק מהעניין זה שאני חוששת שאני לא יודעת איך להתנהל איתו, אין לי את המניירות וההרגלים של דתיים במובן הזה, ואני לא יודעת למה לצפות ממנו וגם לא כל כך למה הוא מצפה ממני.
 

קליט

New member
הכל נשמע בסדר גמור

זה טוב שהוא חזק בקיום מצוות, כי מטבע הדברים -חוזרת בתשובה שואפת בסופו של דבר לקיים מצוות ברצינות.
ודאי שההורים שלו יקבלו אותך כמו שאת, העיקר זה האהבה, ובמיוחד בציבור הדתי זה חזק הערך הזה, ואולי אפילו יעריכו אותך יותר, כי שבת אל חיק היהדות, ואת נשמעת איכותית וכו'
שימי לב אם יש לו לב טוב, אם הוא מכבד ומעריך אותך, אם הוא לא עקשן.
ותמשיכי לשים לב להלמות לבך, הם מכוונים אותך, ואין צורך להדק את הקשר יותר מדי - כל זמן שאת עדיין לא ממש בטוחה שזה זה
&nbsp
 
למעלה