למה

yehudit4god

New member
למה

למה האל לא פשוט נגלה אליי, מדבר בשפה שאני יכולה להבין. שיופיע בחלומות, בהזיות באיזה דרך שבא לו.
שיכוון ויסביר.
שאני אדע שאני לא לבד
למה הוא מתחבא ממני
כמה קשה לשמור על אמונה בלי ליפול כשמאמינים במשהו שאי אפשר לתפוס בחושים, לא רואה לא שומעת.. אבל יודעת. יודעת שהוא חייב להיות... כי אחרת, איך כל זה קרה?
ונס גדול אחד ומוזר הרעיד את עולמי השנה בדיוק כשהייתי בטוחה שהוא עזב אותי לגסוס... ובדיוק אז הוא שלח מלאכים. שניים.
גבר ואשה.
והם שלפו אותי כל אחד מגהנום אחר.
וידעתי אז.
שהוא שם מקשיב ורואה.
וידעתי כמה אני קטנה.
ובכל זאת, לא הצלחתי להביא את עצמי להתקרב אליו כמו שאני רוצה.
אני פשוט לא מצליחה.
כמה אני מקנאה באלה שנולדו עם הדת.
שאצלהם שמירת המצוות היא הרגל..
שאצלהם החברים והמשפחה כבר בתוך זה ואין צורך להסביר דבר. פשוט לחיות את זה.
ורק אצלי נדנדות.
בין העולם החופשי לעולם הרוחני. אני מהלכת על קו דק. יום פה ויום שם.
מפחדת ליפול לפה וגם לשם. נשארת על הקו, הולכת בזהירות. לא ממש מתקדמת מרוב פחד ליפול וחוסר מיומנות.
קשה לחזור.
הלוואי שזה לא היה קשה ככה.
 

אופירA

New member
מנהל
נולדנו למציאות של הדור שלנו, של הסתר פנים גדול

אני זוכרת כמה חיפשתי, הרבה שנים, בלי לדעת מה אני מחפשת בכלל.
וכל פעם הבנתי שזה קשור לאמונה, אבל לא הצלחתי למצוא מה חובתי בעולמי.
עד שהגעתי ליהדות עברו כל כך הרבה שנות חיפושים.
והרבה הפסדים הופסדו בהן.

זה הדור שבו הקב"ה רוצה שנדע אותו בלי לראות, בלי סימנים, אפילו בלי קשר... זה הסתר הפנים. לראות אותו רק דרך הניסים שבכל יום ויום, להתבונן ולחפש את הניסים (בכביש, במערכת הבטחונית, בלבבות האנשים, בהתפתחות התינוק).
ב-6 שנות השואה, אז היה הרבה יותר גרוע, הסתר הפנים... וגם היום זה קשה מאוד.
יש לו סיבה, הוא יודע מה הוא עושה. ולקושי יש ערך עצום שאיננו יכולים לתפוס, רק להבין שכדאי לנו להיות גאים בהתמודדות איתו.
 

yehudit4god

New member
מאוד מתסכל

אני מתוסכלת מלהתקיים שעה שעה מבלי לדעת למה. אני מבינה שבטח נולדתי למטרה מסויימת. לתקן אותי אולי אחרים.
ואני רוצה לתקן הכל ולגמור עם זה כבר.
כמה שזה נשמע רע, זה לא שאני מחפשת למות מחר, אני דווקא עושה הכל כדי להאריך חיים.. אבל לא מוצאת את התכלית, את קו הסיום ולא את היעד.
אשרייך שהצלחת לחזור בתשובה או לפחות נשמע שהצלחת להתקדם יותר ממני באמונה.. אני נופלת שוב ושוב ושוב.
כל פעם קמה מחדש, ולאו דווקא כשרע, דווקא כשרגוע ושלו כמו עכשיו ברוךך השם הכל בסדר, דווקא אז אני שואלת.. איפה הוא? לאן הולכים מפה?
ואני מחפשת קול, ולפעמים נדמה לי שאני שומעת אותו עונה בצלילים.. לא במילים.
אבל אולי רק אצלי בראש מתנגנת מנגינה.
הלוואי שהיה מדבר איתי אפילו מתוך חלום.
הייתי הופכת עולמותת... בשביל רגע אחד. מילה אחת מהבורא.
 

אופירA

New member
מנהל
היית בסמינר ערכים?

יש שיעור קבוע שאת יכולה ללכת אליו - על השקפה תורתית, לא הלכות. על נושאים שנוגעים בשאלות שלך? על תכלית הבריאה, על משמעות החיים. לא "מבוא לקבלה", שיעורי השקפה כמו במדרשיה.
אולי הרצאות דרך הרשת?

ספרי השקפה את קוראת?
ניסית אולי לפנות לארגון "איילת השחר", לקבל שיחה שבועית של לימוד עם מתנדבת?
 

cohen3612

New member
לא ניתן לתפוס את בורא עולם מהסיבה הבאה -

בורא עולם הוא רוח ואנחנו חומר. חומר לא יכול לראות ולתפוס רוח.
'כי לא יראני האדם וחי' (שמות לג). בחייהם - אינם רואים, אבל רואים הם בשעת מיתתן". (דברי חז"ל)
למה לאחר הפטירה ישנה תפיסה של הבורא? כי אז גם האדם הופך לרוח. הנשמה יוצאת ממנו ורק במצב הזה ניתן לתפוס (חלקית בלבד) את הבורא יתברך. ויש מיליוני עדויות של אותו אור לבן ,בוהק ועוטף אהבה ! (של אנשים שחוו מוות וחזרו לספר).
לפי דרגת היצור בעולם כך תפיסתו את הבורא- האדם כאן בעולם תופס ברמה נמוכה מאוד. לאחר הפטירה, הדרגה עולה. לאחר מכן המלאכים שיודעים טוב יותר מה זה הקב"ה ואז יש גם דרגות במלאכים. ומי יודע לגמרי ב- 100% מה זה בורא עולם??? רק בורא עולם בכבודו ובעצמו. אף יצור לא יכול לתפוס לחלוטין אותו.
 

yehudit4god

New member
אבל

אם אני רוח.. בתוך הגוף הגשמי. בשנתי למה הוא לא מעביר מסרים? כבר חודשים שאני לא חולמת דבר. מחכה מחכה.. אולי איזה רמז איזו מילה.. משהו?
מדברת איתו כל היום. שרק ירמוז משהו.. אפילו בחלום.
לפעמים אני מחכה כל כך למוות .. ולא בגלל שמאבתי בחיים.. רק כדי לפגוש אותו. להיות באור ההוא..
 

cohen3612

New member
מאז מעמד הר סיני, בורא עולם לא מתגלה אלינו

ואם זה כבר קרה, אז רק דרך נביאים.
מאז חורבן בית המקדש , בטלה הנבואה.
כלומר הגילויים היו לאנשים ממש קדושים שבכלל לא ניתן לתפוס את קדושתם (נביאים, אמוראים ותנאים) ונחנו מה ?? כולנו כיום, לצערי, לא בדיוק ברמות קדושה עליונות כמו שהיה בעבר.
המטרה בעולם הזה היא לחיות על קידוש השם, ע"י תורה ומצוות. המטרה היא לא מוות. שכן רק ע"פ דרך התורה שהיא האמת הנצחית, ניתן להיטהר ולבסוף להגיע לבורא עולם.
אני מצרף קישור שיכול לשפוך מעט אור על ההתחברות לבורא-
https://www.youtube.com/watch?v=4TuQmeBd0p0&list=FLA4ym8taDe9vP2Cezt0p0BA&index=29
 

אלישיר

New member
ובגלל שזה קשה, חשובה עבודתך הפשוטה כעבודת התנאים!

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
כך מבאר הרב אליהו גודלבסקי בשיעוריו הנפלאים (נמצאים לרוב ביוטיוב), בשמו של רבי נחמן מברסלב. דווקא בגלל שכל כך קשה, נחשבת עבודה פשוטה של יהודי בדור הזה, שאפילו רק לרגע בודד מתעורר כנגד היצר הרע, ממש כעבודתם של תנאים קדושים מימים עברו, רבי עקיבא וחבריו! עד כדי כך.
&nbsp
&nbsp
 

GILADOS

New member
אמונה ומצוות
כתבת שקשה לך לשמור על אמונה שאת לא יכולה לתפוס בחושים. דעי לך, שזוהי מהותה של האמונה בקב"ה שהיא אינה נתפסת בחושים. מה כן ניתן להיתפס בחושים שלנו? התורה והמצוות, שהן הביטוי המוחשי של האמונה והן הדרך להידבק בקב"ה. שהרי האדם אינו שכל נבדל (מלאך) אלא הוא שכל הנמצא בחומר, ובתור כזה הרי הוא בעל חושים. לפיכך, אין האדם יכול להסתפק באמונה המופשטת בלבד משום שכאמור זו אינה נתפסת בחושים, אלא בעל כרחו עליו לבטא את אמונתו בעולם המוחשי ע"י קיום התורה והמצוות. המצוות הן גם הדרך לשמר ולחזק את האמונה, אחרת היא הולכת ונאבדת.

מכאן גם מובן מדוע מי שלא גדל ונתחנך בדרך התורה המצוות, עבורו תהיה האמונה בגדר משימה קשה מאד. אך אל תתני לקושי הזה להבהיל אותך! נסי לאט לאט להוסיף ולקבל עצמך עוד מצוות, ועשי זאת בסבלנות וברוח שקטה. ואת כבר תראי איך לאט לאט האמונה שלך בקב"ה תתחזק ותזכי לקיים את המצוות בדבקות! אז הסירי את כל הדאגות מלבך


שיהיה לך המון בהצלחה!
 

yehudit4god

New member
איזה מצוות

במה כדאי להתחיל שלא ייצור אצלי התנגדויות חדות?
לדוגמא 'נטילת ידיים' ישר יוצרת לי התנגדות בראש.. אני אומרת לעצמי בשביל מה כל הטקס ימין ושמאל. יש ברז נשטוף ידיים ונברך. למה כל הטקסיות והסדר חשוב בכלל. מאיזה יד להתחיל וכו.. החוקים גורמים לי לאבד את המהות שמאחורי הפעולה.
הלוואי שיכלתי לעשות דברים מבלי לנתח אותם לגורמים. היה יכול להיות קל בהרבה לחזור..
 

cohen3612

New member
למה התנגדות ??

צריך לדעת לקבל את הדברים כפי שהבורא ציווה. הוא האדון ואנחנו עבדים. מה יש להתווכח ? האם כשאדם הולך לרופא והרופא נותן לו תרופה מסויימת, הוא שואל למה? מה זאת התרופה? מה ההרכב הכימי? מי ייצר אותה ועוד? בוודאי שלא. ומדוע? כי אותו אדם מכיר במיקצועיות של הרופא ולכן סומך עליו.
אז מה נגיד על בורא עולם שברא הכל ורואה מסוף העולם ועד סופו ברמות שלא ניתן לתפוס בכלל? הוא בוודאי יודע מה טוב לנו , לגופינו ולנשמותינו ולכן כל חוקי התורה הם רק לטובת האדם.
 

yehudit4god

New member
בעיה קטנה

גם כשאני הולכת לרופא אני שואלת מאתיים שאלות, כן בודקת את התרופה ההרכב הכימי שלה וקוראת עליה ברשת וגם אז לא בטוח לוקחת את התרופה. ממש לא מקשיבה לרופאים בעיניים עצומות. כך אני גם באמונה ונשם מגיע הקושי שלי. מקנאה מאוד באלה שיכולים לחיות בשלום עם מילוי המצוות כך באמונה שלמה ללא ספקות.
הקושי שלי בכלל לא מגיע מהקושי לקיום המצווה עצמה, זה דווקא החלק הקל.. מה שקשה לי זה לקבל שהמצווה הגיעה משמיים ולא 'המצאה' של בני אדם לאורך ההיסטוריה היהודית. לכן אני כל כך נאבקת באמונה.
קשה לי עם פרשנויות מסויימות שאני יודעת שהם מעשי ידי אדם ללא ספק. אתן דוגמא:
אל יש רק אחד פסח יש רק אחד. מה הוא מצפה מאיתנו העם היהודי, לאכול או לא לאכול אורז בפסח? במקום בו יש שתי פרשנויות לאותה הוראה לאותו עם .. שם אני מסיקה שההחלטה לא הגיעה משמיים.. היא הגיעה מבני האדם.
כי אם היה אפשר לשאול בשמיים היו עונים לך תשובה אחת, כן או לא.. אבל כמספר הרבנים כך מספר הדעות והפרשנויות. דבר כזה יוצר אצלי מיד התנגדות, ולא כלפי האל.. כלפי הדת, כלפי החוקים.
רוצה לסגוד לאל.. לא לבני האדם שמפרשים אותו במליון דרכים. .
 

cohen3612

New member
זאת בעיה שניתנת לפתרון

יש ספר התורה שהוא נצחי, יש הוכחות שהוא ניתן משמים ואין שום סיכוי בעולם שיצור אנושי יכל לכתוב אותו. לא כאן המקום להרחיב. ניתן ללכת לסמינר של ארגון "ערכים" ושם תקבלי את כל ההוכחות וההסברים. בתורה לא מפורש כמעט כלום והתורה שבע"פ מפרשת את התורה שבכתב. לידיעתך (ואולי להפתעתך) גם התורה שבע"פ ניתנה בסיני. כל הפרשנויות שעתידות היו להיכתב ממעמד הר סיני והלאה- גם הן ניתנו בסיני. והבורא יתברך מצווה עלינו לשמוע לאותם חכמי כל הדורות כפי שכתוב : "וְעָשִׂיתָ עַל פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר ה' וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ." (דברים י"ז י')
 

אופירA

New member
מנהל
את צריכה לשמוע הרבה שיעורים, הרבה שנים

פעמיים בשבוע ללכת לשיעור קבוע במדרשה לבעלות תשובה, את לא יכולה?
שם תקבלי מידע מסודר, אבל לאורך זמן.
צריך לשמוע שיעורים, עם שאלות והסברים.

אורז בפסח - הקב"ה מבקש מעם ישראל, עוד לפני פסח, לקבוע את ההלכות. הקב"ה קבע בתורתו, שעם ישראל יקבל את התורה. מה משמע יקבל את התורה? ילמד אותה ויקבע אותה. כבר היה ויכוח גדול עם המלאכים, כשמשה רבנו עלה למרום. הם אמרו - התורה צריכה להישאר בשמיים. מה פתאום לתת את התורה הקדושה (את היכולת לקבוע את האמת האלוקית, את ההלכות) בידי בני אדם קרוצי חומר, חצי בהמות? ומשה רבנו ענה להם (במצוות אלוקים), שאי אפשר שבני אדם, שיש להם אב ואם, יקבלו תורה מלאכית. למלאכים אין אב ואם והם לא יכולים לקבוע לבני האדם את ההלכות. רק בני האדם, שמתנסים בקיום ההלכה, יכולים לקבוע את הרצון האלוקי עפ"י התורה.
זה לא שבני אדם קובעים מה שבא להם. הם צמודים לכללים שקבע הקב"ה בתורה. אבל הם קובעים את ההלכה בפועל, עפ"י כללי הרצון האלוקי. וכמובן לא כל אחד יכול לבוא ולעשות מה שהוא רוצה. הוא צריך ללמוד את התורה נכון והיטב כדי לפסוק הלכות אמת. לאורך כל הדורות יש "פוסקי הלכות" שיודעי התורה מקיאים אותם ואת הלכותיהם, וקובעים שלא דיברו תורת אמת.
כך שיש כללים ויש סדר ויש ידע שאותו צריך לרכוש כדי להבין למה קבעו שכל עדה תקיים מנהג משפחתה בפסח. דווקא בפסח, זה חג המשפחות, חג ההעברה של המסורת מדור לדור. לכן דווקא בפסח מעבירים גם את מסורת המנהגים ההלכתיים מדור לדור לפי מנהגי המשפחות יותר מאשר בהלכות אחרות.
כיוון שעם ישראל הוא עם של שבטים, כי כך חפץ הקב"ה, כך יש כללים איזה שבט יישא איזה דגל, ואיזו משפחה תקיים איזה מנהג. ושבעים פנים לתורה, וכך הקב"ה רוצה, שיהיו שבעים פנים. כל פן ופן שייך לתורה והוא אמת התורה, רק מזווית אחרת. כבודו של המלך הגדול הוא שמשרתיו הם בגוונים שונים ובצבעים שונים, ותורתו משתברת לאלפי גוונים מזהירים, שכולם שייכים לאותו היהלום.
כשם שנקבע איך תהיה ההלכה בימות משיח, כך נקבע איך היא תהיה בגלות. לא בשמיים היא, אלא ניתנה לבני האדם לקבוע אותה לפי הכללים הן בגלות והן במצב ההפוך, שבית המקדש בנוי ויש מלכות עם ישראל בארץ ישראל.
 

GILADOS

New member
אני דווקא מזדהה מאד עם מה שכתבת
וזה בסדר גמור שאת שואלת שאלות, גם באמונה! אם לא תשאלי איך תלמדי? למעשה, אם לא היית שואלת את עצמך שאלות, לא היית מתקרבת מלכתחילה לעולם האמונה!

לגבי השאלה הגדולה ששאלת, האם המצוות הן מאת בני אדם או מאת ה'? והתשובה היא: גם וגם! מצד אחד, מבחינת מה שגלוי לנו בעולם המוחשי המצוות אכן הגיעו אלינו ע"י בני אדם. "משֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי, וּמְסָרָהּ לִיהוֹשֻׁעַ, וִיהוֹשֻׁעַ לִזְקֵנִים, וּזְקֵנִים לִנְבִיאִים, וּנְבִיאִים מְסָרוּהָ לְאַנְשֵׁי כְנֶסֶת הַגְּדוֹלָה." מצד שני, אנחנו מאמינים שאותן מצוות שנמסרו לנו ע"י בני אדם (ממשה רבנו ודרך זקנים ונביאים וכו' ועד לפוסקים בימינו) הן המצוות שה' ציווה אותנו. ולגבי המחלוקות בהלכה, הרי על זה כבר נאמר: אלה ואלה דברי אלהים חיים!

עכשיו אולי תשאלי, נו אז איך מגיעים לאמונה הזאת? אגיד לך שבאופן אישי אני מסתייג מאד מנסיונות להגיע לאמונה הזאת ע"י "הוכחות" וכו'. אני יכול לספר לך שאני בעצמי עברתי דרך די קשה וארוכה עד שהגעתי לכך, אך כשהגעתי לכך זה לא היה בזכות "הוכחה" כלשהי. בתחילת דרכי הייתי רחוק מאד מלהאמין באמונה שלמה במקורה האלוהי של התורה, אך עם כל זאת, גם אז היה לי ברור שמכל הבלי העולם הזה הרי שהתורה היא הדבר הכי קרוב לכך שניתן להעלות על הדעת. אז כיצד התקרבתי לאמונה הזאת? פשוט נכנסתי לתוך העולם הזה, הלכתי בעצמי את הדרך הזאת וחיפשתי אחר האמת. בכך פתחתי לעצמי את הפתח לגלות בכוחות עצמי את מקורה האלוהי של התורה. והיום אני מאמין בכך בכל רמ"ח איבריי!!! אז עצתי אליך, אל תתני לספקות שבלבך למנוע ממך לעשות את הצעד הזה. אלא נסי פשוט ללכת את הדרך הזאת, ולגלות בכוחות עצמך את האמת. מנסיוני, אין שום תחליף לכך!

לגבי שאלתך עם איזה מצוות להתחיל, נסי אולי להתחיל עם שמירת שבת וכשרות. ולאט לאט, תשמרי כפי כוחך ויכולתך. ובהמשך, כשתרגישי שאת מוכנה לכך, תוסיפי לקבל על עצמך עוד מצוות כפי יכולתך. ובלי לחץ!

שיהיה לך המון בהצלחה!
 

קליט

New member
לכן יש מצווה מהתורה להדבק בצדיקים ולבלות אתם

(ספר המצוות לרמב"ם)
יש דרכים שמעצימים אותנו, כמו חברה טובה וחבר טוב, שיעורי תורה, ספרים ודרך שמדבר אלייך, ועבודת השם ועבודת המידות - לוקח זמן.
ואגב, גם לדתיים מבית יש קשיים, לדתי מבית נראה שחוזר בתשובה כיף לו וקל לו יותר, כי הוא מחובר ומבין את המצוות, הוא היה שם ועזב ברצון
 

yehudit4god

New member
אני משתדלת

עשיתי הרבה שינויים
מנסה להתחבר עם צדיקות שיקרבו אותי
הבעיה שלפעמים הן מרחיקות אותי, באופן שבו אני מתלבשת והעולם בו אני חיה הן יותר מפחדות שאקלקל אותן מאשר שאתקרב לתורה.
חבל שזה כך. אני נתקלת בהמון שיפוטיות..
רק כשאתלבש כמותן הן יפתחו את הדלת והלב.
אני בדרך לשם. עד אז אמתין לצדיקות שיפתחו לי חלון ואצפה בהן בהערצה.
אולי יום אחד אגיע למעט ממה שהן הגיעו. בעזרת השם
אני עוד רחוקה כל כך מהיעד
 
למעלה