כמה אתם מוכנים לשלם לשדכנית?

דביאן

New member
כמה אתם מוכנים לשלם לשדכנית?

כשהתחלתי עם השידוכים לפני שנתיים, יצא שההצעה הראשונה שהציעו לי הגיעה כמעט עד לסגירה של חתונה. לאורך התהליך השדכנית לא דיברה איתי על כסף, ורק בסוף שזה כבר היה "סגור" (אחר כך הם ביטלו את זה, ולמדתי ש"סגור" בשידוכים זה מושג יחסי) היא אמרה לי שהשידוך יעלה לי 1000 דולר (אלף דולר), ומכיוון ששער הדולר די חלש בשנים האחרונות, הבהירה שהסכום יהיה לפי שער של 4 שקלים לדולר, דהיינו 4000 שקל.

בזמנו זה נשמע לי סכום מנופח עבור כמה טלפונים שהיא עשתה. היום אני חושב שזה סכום הוגן והכרחי. למה? כי עם הזמן נחשפתי לשדכניות שלוקחות הרבה פחות כסף, וראיתי שהשירות הוא בהתאם. לכל דבר יש מחיר.

יש שדכניות ושדכנים צדיקים שעובדים לשם מצווה, או שמסתפקים בסכום צנוע, הבעיה איתם היא שהם לא מחזיקים הרבה זמן מעמד. וגם אם הם מחזיקים מעמד, הם לא ישקיעו בעבודת השדכנות. כי להיות שדכן זאת עבודה, ועבודה קשה שגוזלת זמן רב.

נתקלתי בשדכניות שזורקות לי שם ומספר טלפון כדי שאני אתקשר לקבוע פגישה, ובזה מסתיים תפקידן. ניסיתי את זה כמה פעמים ואף פעם לא יצאה מזה פגישה, כי ככה לא עושים שידוכים. לא מומלץ שהמשודכים יתקשרו בינהם בצורה ישירה ללא השדכנית, כי לכל רווקה מבוגרת יש רשימת דרישות, ובטלפון היא מאמתת אם יש לי את כ-ל מה שהיא מחפשת, ואם לא אז אין פגישה. רווקות מבוגרות הן מאוד בררניות וקצת מדומיינות. מכיוון שהן מרגישות שההיצע גדול ומגוון, הן נעשות עוד יותר בררניות. ונשארות רווקות.

תפקיד השדכנית הוא להיות איש קשר בין הצדדים ולגשר בין הדרישות שלהם. השדכנית מצד אחד מורידה אותם למציאות מבחינת דרישות, ומצד שני משווקת לכל צד את הנתונים החיוביים של הצד השני. השדכנית היא זאת שבזכותה מתאפשרת הפגישה הראשונה והפגישות הבאות. בלי הדחיפה של השדכנית אין כמעט סיכוי להגיע אפילו לפגישה הראשונה.

להיות שדכן זה לא רק לזרוק לך שם ומספר טלפון שתתקשר. זה הרבה יותר. ולכן שדכנית שיודעת שהיא תקבל 2000 דולר לשידוך (אלף דולר מכל צד) היא תשקיע יותר מזמנה כדי שהשידוך יצליח, ושדכנית שיודעת שהיא תקבל 300 שקל, היא רק תזרוק לך מספר טלפון ושאתה תהיה השדכן של עצמך. כי לכל דבר יש מחיר.
 

cohen3612

New member
סליחה, אבל כל העסק הזה הפך להיות ממוסחר

למה לשלם כ"כ הרבה כסף?? להזכיר לך שזאת מצווה?
ואני גם מכיר משרד שידוכים שלוקח 20000 ש"ח !! והם לא מתחייבים בכלל שייצא משהו , כלומר הם לוקחים את הכסף רק על מציאת שידוכים וזהו ! נשמע לך הגיוני?
נכון, זאת עבודה קשה ולכן צריך לתת סכום סימלי ולא כאלה סכומים מטורפים.
וישנה בעיה נוספת, מרוב שזה ממוסחר, ישנה בעיה של חוסר מקצועיות כי הרבה אנשים ראו כי טוב וחליטו שגם הם רוצים להרוויח כאלה סכומים מעבודה של הרמת טלפונים..... אז ישנם המון אנשים שבכלל לא יודעים מה הם עושים העיקר קוראים להם שדכנים/ות. לא מאמין שצריך לתת כאלה סכומים שציינת ויש הרבה רבנים שיוצאים בחריפות נגד התופעה הזאת.
בהצלחה בעז"ה
 

דביאן

New member
גם תפילין ומזוזה זה מצווה

ובכל זאת משלמים על זה. כי זמן ועבודה שווה כסף. אתה לא יכול לצפות שיעבדו בשבילך ובשביל אחרים בחינם.
להיות שדכן זאת עבודה הרבה יותר קשה מכתיבת תפילין ומזוזות, ולרוב גם מתסכלת כי הרבה פעמים אנשים מקבלים פחד ופשוט מבטלים את הכל רגע לפני שסוגרים. וכל העבודה של השדכן יורדת לטמיון והוא לא מקבל כסף על כל השעות שהשקיע והטלפונים בלילה וביום (על חשבון המשפחה שלו).
אז כשנסגר סוף סוף שידוך, הדבר הכי צודק זה לשלם לו סכום יפה ומשמעותי על כל העבודה שעשה (חוץ מזה שלפי ההלכה חייבים לשלם). וגם אם השידוך הגיע בקלות בלי הרבה עבודה, צריך לשלם לו כדי שאנשים ירצו לעסוק בשדכנות. זאת עבודה קשה שהרבה מתחילים ונוטשים. אתרי ההכרויות לא יכולים להחליף את עבודת השדכנים.
&nbsp
נכון שזה תחום פרוץ ויש שדכניות רמאיות שרק רוצות להוציא ממך דמי הרשמה, ולכן אני לעולם לא משלם מראש (אם אני אשלם לכל שדכנית שנרשם אליה, לא ישאר לי כסף). רק כשנסגר שידוך, ורק אחרי שמתחתנים. כי היום אנשים יכולים לבטל שבוע לפני החתונה, אני מכיר מקרים כאלה.
 

cohen3612

New member
נכון, אבל נראה לי שהגזמת לגמרי

אתה משווה תפילין ומזוזות לשידוכים?? כמות ההלכות שצריך לדעת, ריכוז , אומנות, עיצוב גרפי , קדושה, יראת שמים..... אלה רק חלק מהתכונות לסופר סת"ם.
לא רשמתי ששדכנית צריכה לעבוד בחינם (ראה מעלה) אבל הסכומים שדורשים היום מוגזמים ודווקא הסכומים הגבוהים והלא הגיוניים, גרמו לזילות התפקיד.
תאוות הבצע עברה כל גבול ולכן גם שדכניות לא מקצועיות נכנסות לעסק. ושוב, הראית לך דוגמאות שלוקחים אלפי שקלים מאנשים גם כשאין חתונה. על מה ולמה?!
והכי חשוב- הרבה רבנים יוצאים נגד תופעה זו . "ככל אשר יורוך" -אז מי אנחנו שנדבר......?
 

דביאן

New member
לעשות שידוך זה יותר קשה מלהכין תפילין

כתוב במדרש שמאז שברא את העולם הקב"ה יושב ומזווג זיווגים. זה נורא קשה לעשות שידוכים.
כמו שכתבתי, אני לא משלם לשדכניות מראש אלא רק אם וכאשר יצליח (וגם אז רק אחרי החתונה, כי אנשים היום מבטלים גם חתונות). ככה אני נמנע מהשדכניות הרמאיות שרק רוצות לדוג פראיירים. הן מנצלות את ריבוי הרווקים ורצונם להקים בית כדי לגזול מהם דמי רישום.
השדכניות הטובות והישרות מוכרות ומומלצות על ידי רבנים ובדרך כלל הן מוצפות בפניות.
 

cohen3612

New member
השידוך עצמו אכן נעשה ע"י בורא עולם

השדכנית רק מפגישה בין בני הזוג שנראה להם שיתאימו. אגב, אין שום קושי לבורא עולם לשדך..... המילה קושי לא קיימת אצל בורא עולם.
אם מדובר בשדכנית עם המלצות של רבנים שלוקחת סכום סימלי, זה בהחלט תקין.
בהצלחה בעז"ה.
 

דביאן

New member
לא אמרתי שקשה לבורא

התכוונתי לשדכניות. קשה מאוד מאוד מאוד לעשות שידוכים.
 

אופירA

New member
מנהל
הדוגמה שהבאת לא מוכרת כלל

20,000 ש"ח בלי להתחייב לשידוך - לא היה ולא נשמע. אם יש מטורף שלוקח את זה ומטורפים שמשלמים את זה - זה לא דוגמה לשום דבר.
ברור שאין סיבה לשלם סכום מטורף מסוג זה. אין שום סיבה לשלם מה שלא מקובל כלל וכלל.

הסכום המקובל (בעיקר בקרב עדות אשכנז) הוא 1,000 דולר לשידוך שהצליח, ללא דמי הרשמה. ועל שידוך שהצליח יש לשלם, ו-1,000 דולר לשדכנית מקצועית זה לא סכום מטורף כלל וכלל. אין שום סיבה לשלם סכום סמלי.
אצל עדות הספרדים מקובל יותר לתת סכום סמלי לשדכן לאחר גמר השידוך. אז שם מקובל כך. זה לא פוסל את מה שמקובל בקהילות אחרות.

אגב, יש עוד דברים שמקובלים, למשל מתנות האורחים לחתונה. אצל עדות המזרח מקובל לתת מתנות גדולות יותר מאשר בעדות אשכנז. אז היתה לי פעם מחשבה שזה מהר מאוד מתקזז עם עלות השדכן, ונפתרה הבעיה ושלום על ישראל.

לא שמעתי מעולם על רב שיצא נגד הסכום המקובל של 1,000 דולר לשידוך שנגמר...
 

דביאן

New member
בדיוק!

אבל היום אני לא אתפלא על שום דבר. הכל יכול להיות, יש הרבה רווקים ורווקות ויש מי שמנצלים (או יותר מדויק, מנצלות) את זה!
 

cohen3612

New member
בשני המיקרים- זה שלא שמעת, זה לא אומר שאין מציאות כזאת

בנושא משרד השידוכים שלוקח 20000 ש"ח- אכן יש דבר כזה ולא אנקוב בשמו של המשרד. אני אישית שוחחתי איתם לפני כשנתיים לערך וזה הסכום ורק על מציאת שידוכים ללא התחייבות למצוא !!
לגבי הרב שיוצא נגד סכומים של 1000 דולר- גם שמעתי זאת ישירות ממנו ומדובר בגאון הרב בן ציון מוצפי שליט"א. מצורפות דוגמאות מאתר השו"ת :
משפחה ברוכה נתבעה ע"י שדכנית לשלם 1,000 דולאר [ומיד עם קיום ה'ווארט']. יש אומרים שצריך להזהר מקפידת שדכניות. נראה הסכום מוגזם, וגם הדרישה לתשלום לפני החתונה. דעת הרב.
תשובה
גזלנית גמורה ואכזרית היא , ושלשה סימנים בישראל ביישנים , רחמנים , גומלי חסדים . והשם יתברך מקפיד עליה ולא היא .

לכבוד הגאון הרב בן ציון מוצפי שליט"א שלום רב,
בחורה חזרה בתשובה ונרשמה אצל מספר שדכניות.השדכניות מצערות אותה(היא לא יודעת למה יכול להיות בגלל הגיל שלה או בגלל הכסף שהן רוצות לקבל ממנה)ונגרם לה עגמת נפש, החליטה שהיא מפסיקה עם השידוכים כי אין לה כוחות נפשיים. האם הבחורה עשתה צעד נכון? מה כבודו מייעץ? הבחורה על סף ייאוש. יהי רצון שה' יתברך יוסיף ברכה והצלחה לכבודו בזיכוי הרבים.
תשובה
יש רבות שדכניות רשעיות, שנותנות עיניהן בממון, ומי שהיא יהודיה עושה חסד לשם שמים, ומי שנשמתה מהערב רב עושה בשביל להתעשר. ועתידות ליתן את הדין. והשם יתברך ימציא בת זוג כשירה.
 

cohen3612

New member
אז ראינו למה הרב מתנגד, אך מה כבוד הרב מציע באמת לעשות?

בבקשה:
לכבוד הרב שלום רב
בתשובה כשנתיים וחצי
נושא הזיווגים קשה לי מאוד, מה עליי לעשות כדי למצוא אתזיווגי בקלות ובמהירות?האם לפנות לשדכניות בתשלום ?
תודה
תשובה
לכי לכותל המערבי ותקראי את ספר התהלים כולו , שנית ללכת לקבר רחל אמנו ולקרוא את ספר התהלים כולו . וללכת לקברי אבות והאמהות בחברון לקרוא ספר תהלים כולו .
 

אופירA

New member
מנהל
אבל זה בדיוק מה שאמרתי

אין שום סיבה לשלם מחיר מופקע כמו 20,000 ש"ח ועוד ללא התחייבות. זה שיש משרד מטורף שגובה את זה, אז משרד מטורף גובה את זה. אין סיבה לשלם ולהשתמש בשירותיו. זה לא הסכום המקובל.

אצל עדות המזרח לא מקובל לשלם 1,000 דולר. ולכן הרב מוצפי יוצא נגד סכומים אלה. כי זה לא מה שמקובל שם. אין סיבה לשלם סכום שאינו מקובל.
בעדות אשכנז זה הסכום המקובל, אך ורק לאחר שנמצא שידוך, ולכן אף רב של עדות אשכנז אינו יוצא נגדו.
 

cohen3612

New member
לא נראה לי שזאת הכוונה.

הרב מוצפי לא כתב את דבריו ורשם - לספרדים בלבד. ואם אכן כך היה- הרב רושם שיש חלוקה לספרדים ואשכנזים כמו בהלכות מסויימות......
אבל אם מישהו רוצה לשלם 1000 דולר- אז בבקשה. לבריאות.
 

אופירA

New member
מנהל
למה לא? הרב מוצפי לא פרסם קול קורא לכל הציבור

הוא לא הפיץ מודעות עם שיטתו ברחבי בני ברק.
הוא ענה למי ששאל אותו, לגבי השאלה המסוימת ששאל אותו.
ומי שואל את הרב מוצפי? בני העדה האשכנזית?
 

cohen3612

New member
אוי נו באמת..... זאת סתם תמימות.....

אתה מוזמן לבדוק בכל השו"ת של הרב. ברגע שמדובר בהבדל מובהק בין ספרדים לאשכנזים, הרב רושם זאת . ברגע שאין הבדל, הרב לא רושם.
מדובר באדם צנוע מאוד שלא מפרסם מודעות ברחבי העיר.... זאת סתם תמימות שלך. מה בדיוק אתה מצפה? שכל תשובה שלו תתפרסם במודעות ענק?? מדובר במאות אלפי שו"ת על נושאים מהותיים !
אתה לא מוכן לקבל את הדברים, זה בסדר גמור אבל יש גבול לתמימות.
 

אלישיר

New member
על שידוך מוצלח יש לשלם!

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
זה לא שאין דרכים אחרות להקים בית בישראל, ובמיוחד לחוזרים בתשובה ישנן כאלה, אבל בדיוק כמו שנשלם לעורך דין, נשלם לשיפוצניק, נשלם לכל בעל מקצוע אחר, בוודאי שיש לשלם בעין יפה למי שהצליחו להיות שם בשבילנו להקמת בית בישראל.
&nbsp
לגבי סכומים וכיוצא באלה - לא רוצה להביע דעה ברורה. ישנם מועטים מידי, ישנם מוגזמים, וישנו גם השוק החופשי המאפשר לך להחליט למי אתה פונה.
&nbsp
&nbsp
 

דביאן

New member
בדיוק!

אבל יש את ההשפעה של הכסף.. גם צדיקים צריכים תמריץ. אני חושב ששדכנית שמצליחה לעשות שידוך הרבה יותר שמחה על הדולרים שעומדים להגיע מאשר על המצוה. יש להן דולרים בעיניים.
עם זאת אני חושב ששדכניות שעובדות רק בגלל הכסף עובדות על עצמן ובסוף פורשות. זה רק נראה כמו כסף קל.
 

קליט

New member
נא לא להכליל ולשלול בנות מבוגרות

לא חסר בנים בררנים ומדומיינים
 

דביאן

New member
מבוגרות?

יצא לי לפגוש רווקות בגיל 35 ויותר, הדבר שלא הבנתי הוא לאן הן בעצם רוצות להגיע, או יותר נכון לאיזה גיל הן רוצות להגיע? עד מתי ימשיכו לפסול על שום דבר?
בגמרא כתוב שהאשה רוצה להינשא יותר משהאיש רוצה לישא, ואני בטוח שרווקה שבאמת רוצה להינשא לא מחכה עד גיל 40. כל אשה נורמלית שרוצה להינשא יכולה לעשות את זה הרבה לפני.
כשהתחלתי עם השידוכים הייתי כבר בגיל מבוגר וחשבתי שיהיה לי קל, כי לפי ההגיון ככל שאשה יותר מבוגרת כך היא תסכים להתפשר. אבל גיליתי שזה בדיוק הפוך... הרווקות המבוגרות הן הכי בררניות, אחרת תאמין לי שהן מזמן לא היו רווקות.
&nbsp
 
למעלה