משיכה והתאמה

דביאן

New member
משיכה והתאמה

אתמול בערב היתה התוכנית השבועית של הרב שמחה כהן "הבית היהודי" ברדיו קול חי. למי שלא מכיר, הרב שמחה כהן הוא מומחה לתחום הזוגיות, יחסים ושידוכים ומחבר הספר "הבית היהודי".
אז אתמול הוא דיבר בין היתר על משיכה והתאמה בשידוכים. הוא אמר שמשיכה לא בהכרח מעידה על התאמה. הוא הסביר שמשיכה נוצרת כאשר האדם שאיתו נפגשים ממלא באותו הרגע צורך גדול שיש לנו, וזה מה שגורם לנו להימשך אליו, כדי שימשיך למלא לנו את הצורך הזה.

אבל הוא הסביר שזה לא אומר בהכרח שאותו אדם מתאים לנו, כי הצורך שיש לנו בפגישות לא זהה לצורך שיהיה לנו אחרי שנתחתן. לכן משיכה לא מעידה בהכרח על התאמה.

ולמה אני מספר לכם את זה? כי אני יודע שרוב האנשים לא שומעים לרב שמחה כהן (או לרבנים אחרים), ובטח שלא קוראים את הספרים שלו, וגם אם כן אז הם לא באמת מפנימים את מה שכתוב. ובטח שלא מתנהגים לפי מה שכתוב.

הסיבה לכך היא שאחרי הכל, אנשים לא באמת מוכנים להיכנע להוראות התורה, ובטח שלא בתחום שנתפש אצלנו כאוטונומי. בשידוכים כל אחד בטוח שהוא חכם הרזים ורק הוא יודע מה מתאים לו ומה טוב לו.

אני יודע את זה כי כשאני שואל את אלה שאני נפגש איתן האם אי פעם קראו ספר על שידוכים לפי התורה, או התיעצו עם רב, התשובה תמיד שלילית. הן לא רואות שום צורך , הן הרי הן חכמות כל כך... מי יגיד להן מה יעשו ומה יפעלו?
 

cohen3612

New member


 

קליט

New member
אותו הדבר בחינוך ובעוד דברים, התורה מנחה אותנו באופן נפלא

למשל ; איסור תורה לצער את הזולת.
מאוד מומלץ לא לבלוט ולהתפרסם.
שבעה דברים בחכם וחילופיהן בגולם..
איזה חכם ?... הרואה את הנולד, המכיר את מקומו.
על המצווה לאהוב את הבורא ואת הזולת.
עד כמה חשוב לא לכעוס, להתאמן לשתוק, ללמד זכות, ועוד ועוד
 

דביאן

New member
אמת!

אבל בשידוכים זה נורא כי כשעושים רק מה בראש שלנו, גורמים לכך שנשארים רווקים או שבוחרים במישהו לא מתאים ומתגרשים.
גם הצדיקה הכי גדולה ברגע האמת עושה מה בראש שלה ולא מה שממליצים רבנים. גם אלה שטוענות שהן מודרכות על ידי רב.
מעטים האנשים שהתורה היא לא רק המלצה בשבילם.
לי ביטלו שידוך שהיה סגור. אני מכיר אנשים שביטלו להם חתונה. אנשים מבטלים ונעלמים, אפילו לא מבקשים מחילה. לזה אני קורא ג'ונגל.
 

cohen3612

New member
אל תדאג, אצל בורא עולם אין דבר כזה ג'ונגל......

לכל מעשה יש השפעה ואם אנשים עושים מעשים חמורים, הם ייענשו על כך.
מידה כנגד מידה. לא תמיד אנו רואים את זה כי לנו "אין זמן" אצל בורא עולם לא שייך מימד של זמן ולכן "מידה כנגד מידה" יכול להגיע לאחר המון שנים או בגלגול אחר בכלל.
 

קליט

New member
עדיף להתיעץ עם איש מקצוע

אצל רב אפשר להתיעץ אחרי שהיית אצל איש מקצוע.
יש בנות שמתיעצות עם רב או עם איש מקצוע או עם הסביבה
 

Leyenda89

New member
בשביל מה יש בירור ראשוני לפני פגישה?

אני מבינה מאד במה מדובר, וזו אחת הסיבות שכששואלים אותי מה אני מחפשת, אחד הפרמטרים זה - שיהיה לו רב. מישהו שנמצא בקשר מתמיד עם דמות סמכותית שהוא מוכן לקבל ממנה, בכל תחומי החיים וקל וחומר בנושא מהותי וגורלי כמו שידוכים. יש לי רב, ב"ה, ואני מתייעצת איתו ועם עוד רבנית שמנוסה בייעוצים בתחום הזה, ולכן נראה לי שאני מבינה עד כמה זה קריטי ודורשת כדרישת סף שגם הצד השני בשידוך יהיה במקום כזה.
חוץ מזה שבעיני היכולת לקבל דעת תורה, מראה הרבה על הבנאדם עצמו ועל המידות שלו.
&nbsp
בעיניי בשביל זה יש את מוסד השידוכים ולא מתחילים ברחוב עם כל מה שזז - יש אפשרות נהדרת לסנן ולהגדיר עם מי רלוונטי להפגש ועם מי לא.
 
למעלה