הגיון של ילדה בת 10

yehudit4god

New member
הגיון של ילדה בת 10

הייתי חייבת לשתף אותכם בשיחה שקרתה לי היום עם הבת שלי בת ה10.
אני לא יודעת למה, פניתי אני אליה בשאלה מוזרה ולרגע אחד כאילו היא הייתה האמא ואני הילדה. אולי חיפשתי שהבורא יענה לי דרכה.
שאלתי איך יתכן שהשכנים האלה והאלה הדתיים שלנו עובדים את השם בכזו אהבה ושמחה. מחייכים כל הדרך לבית הכנסת ובשבת שרים סביב השולחן.
איך השכנה שלי הולכת בצניעות מושלמת ושמחה עם זה כל כך.
ואיך אני.. כל כך רוצה את זה.
אבל לא מצליחה.
למה קשה לי.
והיא ענתה לי.. הילדה המדהימה שלי:
אמא, אין הבדל בין דתיים אמיתיים לחילונים מבחינת השם.
הוא לא רוצה שאף אחד "יעשה לו טובה" וישמור את הכל רק כדי לקבל בסוף בריאות וכסף או פרס על המאמצים.
אם אני הייתי השם.. היא המשיכה.. אם אני הייתי בורא עולם הייתי די מתעצבנת שעושים לי "טובה"
הייתי אוהבת את החילונים בדיוק כמו את הדתיים שעושים מה שאני רוצה מאהבה או שלא עושים בכלל.
היא אמרה לי.. אמא, תעשי באמת ובשמחה או שתפסיקי לשמור שבת.
את תמיד שומרת שבת בשביל אבא או אלוקים. זה נקרא לחיות בשקר.
עניתי, אז מה עדיף? לא לשמור כלום? שאני אסע פתאום בשבת אחרי 12 שנה שלא נגעתי ברכב או באש בשבת?
והיא ענתה.. כן. פשוט תפסיקי..
ודווקא אז.
מתוך התשובה ההזוייה הזו של ילדה בת 10 נכנס בי רצון עז חזק ובלתי מעורער ללכת על כל הקופה.. לזרוק את השמלות הלא צנועות. לעשות הכל. הכל הכל
אבל הפעם בשמחה
לא בכח
לא בשקר
רק באהבה
רגע גדול של הארה
ממש רגע גדול
 

cohen3612

New member
נכון, אצל הבורא כולם שווים

אין דבר כזה חילונים או דתיים. התורה ניתנה לכולם ומחייבת את כולם.
אני לא יודע מה הרמה הדתית שלך כרגע אבל ניסיון בכח ללכת על כל הקופה בבת אחת הוא ניסיון שעלול להיות מסוכן. עבודת הבורא נקנית בהדרגה, מדרגה אחר מדרגה כמו בסולם. מי שמנסה בבת אחת לעלות למעלה עלול ליפול מאוד מהר והיו מקרים כאלה בעבר.לזרוק שמלות לא צנועות זה תמיד מבורך וכאלה דברים קריטיים אכן כדאי לעשות שכן בהליכה לא צנועה יש בעיה מאוד גדולה של החטאת הרבים.
בכל מקרה, את צריכה ליווי מסודר ע"י רבנית שתוכלי להתייעץ עימה . ניתן תמיד להתייעץ עם ארגון ערכים או ארגון הידברות. הם ישמחו להפנות אותך למי שצריך.
בהצלחה בעז"ה!
 

דביאן

New member
זה לא מדויק

אצל הבורא לא כולם שווים, יש כהנים, לוויים, ישראלים. גם בין הכהנים יש חלוקה בין כהן גדול וכהנים רגילים. גברים חייבים במצוות שנשים לא חייבות. ממזר לא יכול לבוא בקהל. ואצל כולם התורה מבדילה בין צדיקים לרשעים. הבורא מתייחס אל כל אחד בהתאם לרמה שלו ומעניש בצורה שונה צדיק או רשע. את הצדיקים הוא מעניש בעולם הזה ונותן שכר בעולם הבא, והרשעים מקבלים את שכרם בעולם הזה ונענשים בעולם הבא.
אמנם נכון שהתורה מחייבת את כולם, אבל לא בצורה שווה.
 

cohen3612

New member
נכון, אתה צודק, לא התכוונתי לזה

אלא לעובדה שבמשפט בעולם האמת אין "פטורים" למי שהגדיר את עצמו חילוני וכד'. כולם שווים בפני החוק.
 

אופירA

New member
מנהל
הילדה הבריאה שלך חיברה אותך לאני שלך

האני האמיתי, שרוצה את קרבת ה' לי טוב.
כשבאים ומעמידים בפנייך את הבחירה - לשמור שבת או לזרוק אותה לפח, האני האמיתי צועק ויודע מה הוא רוצה. ומה נכון ומה אמת.

התשובה של הילדה אינה הזויה כלל. היא בעצם שאלה: מי את באמת? אל תחיי בשקר. אם אינך אוהבת את השבת, אל תשמרי אותה בכפייה.
והתשובה שלך זעקה מתוכך: אני אוהבת את השבת ואת הצניעות!

אלא מה, שבכל זמן אחר, היצר הרע משגע אותך במחשבות שווא שמשניאות עלייך את המצוות. "למה אין לך את זה בשמחה כמו כל הדתיים, כל השכנים, למה את לא מחייכת כל הדרך? לא שרה, לא מושלמת, לא מצליחה?
וכאן רואים בעיה שאינה קשורה לדת. קשורה לכל הקשר שלך עם העצמי שלך. סוג החשיבה של "לכולם טוב ורק אני לא מצליחה" הוא סוג חשיבה שקרי שמצייר מציאות בצבעים מעוותים שמשחירים לך את שמחת החיים. תפקידם לטפח את קוצי הפרא שבתוך נפשך, שאינם אוהבים את עצמך כל כך. בדקי מאיפה נבטו קוצים אלה, הם לא קשורים לקיום המצוות. זה עולה גם משאר ההודעות שלך, שמדברות על "כולם".
אין כולם. תמיתי את סוג המחשבה הזה דבר ראשון. הקב"ה לא מוגבל חס ושלום, ולא ברא שטאנצים. זה רק בדמיון שלך. הקב"ה ברא אינספור ברואים שכל אחד יחיד ומיוחד, וכל אחד עובד אותו בדרך ובאישיות המיוחדת שלו. ומי שנושא עיניו הצידה להעתיק, חוטא לאמת של נשמתו.
הקב"ה ברא אותך עם האישיות והקשיים שלך לא בשביל שתעבדי אותו כמו השכן. אלא בשביל שתעבדי אותו במסגרת הנסיבות שלך, ורק שלך. שתהיי מי שאת ותחפשי מה שאת. זו האמת העמוקה שצפה מתוך התשובה של בתך.
 

קליט

New member
וזה הסיבה אולי שהתורה לא כתבה בפירוש על שכר המצוות בעולם הבא

המצוות נתנו שיהיה לנו טוב בעולם הזה, קודם כל.
אשרי מי שבאמת מחובר לפנימיות של המצווה
ועושה את רצון בוראו באהבה.
ובורא עולם מחובר למי שמחובר אליו, הגר"א אומר בפירוש שמי שבוטח בה' הרי שמדרגתו גדולה יותר ממי שלומד תורה ומקיים מצוות !
מי שמאמין בה' הרי שהוא עושה את רצון הבורא במידה רבה, והרב ארוש מפליא לשבח את המאמין בה' - גם אם הוא לא שומר עדיין את כל המצוות,
הרבי מרוז'ין מפליא לשבח את הרשעים שיש להם שמחה בעולמו של בורא עולם.
המדרש רבה מפליא לשבח את מי שעובד בעבודת האדמה, ומפורש שהוא נעשה שותף למעשה בראשית !
למדנו מכאן שלכל אדם יש תפקיד, וכן "רחמנא ליבא בעי", שהעיקר זה הכוונה.
ברור שחשוב מאוד לקיים את התורה בשלימות כדי שהנשמה תגיע לתיקון שלה ולכל הטוב הצפון לצדיקים לעתיד לבוא, וכל המקיים את התורה "מעוני" סופו לקיים אותו מעושר, באהבה ברצון ובששון, אמן
 

yehudit4god

New member
כשאני אחזור

זה יהיה באהבה גדולה.. לא מפחד לא ממחלה ולא מצרה. רק באהבה
רק שיעזור לי להתקרב
אני מנסה..
מאוד מנסה
 

קליט

New member
אחותי

לאיפה את אמורה לחזור ?...
&nbsp
איפה שלא תהיי יש לך תפקיד.
את יכולה להתמקד במה שהכי מתחשק לך להשקיע, אחד ממצוות התורה זה לשפר את המידות/תכונות, שנאמר והלכת בדרכיו, אז את יכולה להתחזק בכל מידה שתבחרי.
אני ממליץ לך ללמוד את ספר המצוות הקצר של החפץ חיים.
ולהתחזק בכל מה שנראה לך לנכון, נגיד כיבוד ומורא הורים, או כל שיפור באישיות, או קביעת עיתים לתורה.
ומעבר לכך יש לנו משימות שאנחנו מנסים להתחזק כל יום ובלי להתחייב מראש.
יש משימות מזדמנות, כמו לעזור לחברה בעת מצוקה שלא נדע
 
למעלה