קשה לשמור שבת

אלישיר

New member
כל השבוע אני מחכה לשבת קודש.

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
לכבוד החג והשבת, פותח לקידוש את 'כרם נמורה' של אור הגנוז. 200 ש"ח לבקבוק.
כל השבוע אני מחכה לשבת קודש.
איך אפשר לחשוב על חיים בעולם הזה, בלי שבת קודש. מעיין מים קסומים בארץ ציה ועייף בלי מים.
 

אופירA

New member
מנהל
אני שמחה בשבילך שלא קשה לך. ועצובה בשביל מי שקשה לו.

בד"כ, אם אין לי קושי בדבר מסוים, אני לא אכריז עליו בשמחה ובטוב לבב באזני מי שמעיד שמאוד קשה לו הדבר המסוים.
זה כמו לשפוך לו מלח על הפצעים. זה כמו להגיד לו שהוא לא מעניין. זה כמו עוד כמה דברים...
 

אלישיר

New member
כתבתי זאת כדי שלא ישמע שאין אור שבת בעולם.

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
חלילה לא כדי להתנשא, חלילה לא כדי לטעון בפני יהודי שהקשיים שלו לא אמיתיים, ובמיוחד כמו שאומר הרב אליהו גודלבסקי בשם רבי נחמן מברסלב - שעל כל אחד שרוצה לחזור בתשובה לדעת שחייבת לעבור עליו באופן פרטי בחינה של כל התלאות שעברו על עם ישראל מאז ומעולם...
&nbsp
כתבתי זאת, כדי לצעוק שיש אור שבת קודש בעולם. יש אותו.
לחשוב על יהודי פשוט כמוני, פצוע וזב דם, מלא בפגמים ובעוונות, עובר בגשמיות צרה אחרי צרה, שעדיין זוכה מאת ה' יתברך לאור שבת קודש, כי לא משנה מה אתה - אם רק תתגעגע לשבת ותכין את עצמך אליה בכל יום ויום, במעט שאתה מסוגל להכין, גם אתה תזכה לאור הזה.
 

jewish courage1

New member
את מדברת על התנשאות????!!!

בעזהי"ת

תראי איך את מגיבה לאנשים כאן.
מאיפה הביטחון הזה שלך שהתגובות שלך מועילות ושל אחרים לא, שימי לב איך את מדברת, בכזה זילזול! הכל תקין אצלך???

זה שכותבים משתפים פה בשירשור את ההרגשה החיובית שלהם משבת לא שופך מלח על הפצעים של אף אחד.

לכולנו יש יצר הרע גדול מאוד, ולא-ף אבל א-ף אחד לא קל לשמור שבת!! ובטח לא לחוזרים בתשובה.
ואם מישהו כותב שקשה עליו שמירת השבת זה בהחלט לעיניין לרשום בתגובה את ההרגשה החיובית שלנו כלפי השבת.

והתגובה שלך ש" אוי אוי זה ממש קשה במיוחד כשיש חג לפני" לא בדיוק עזרה לאף אחד ולא נתנה שום פתרון.

אני באמת מציעה לך לעבוד על בין אדם לחברו, אין לך מושג מה עובר על אנשים שנמצאים מאחורי המקלדת, מי את שתחליטי מי מתנשא או לא מתנשא, מאיפה את יודעת מה הקשיים שעוברים על מי שאת מגיבה לו.
 

אופירA

New member
מנהל
צחוקים... נכנסת כדי לריב? וכמובן לא בפעם הראשונה

וותרי על זה, אני לא אשתף איתך פעולה במטרה הזו. תוקפנות לא מרתיעה אותי מלכתוב בפורום.
לא יודעת למה את נכנסת בי כל כך, וגם לא ממש מעניין אותי.
אני מגיבה בשפה יפה ולעניין, ולא מתקיפה אף אחד גם כשאני משיגה על דבריו.
ואמשיך לעשות זאת, לשמחת שאר הנוכחים.
ברור שכל אחד מביע את דעתו, ויכול להביע דעות מנוגדות לזולתו. ואת רואה שמתפתח כתוצאה מכך דו שיח מאוד תרבותי (עד שאת נכנסת ומתחילה לצרוח, כמובן...).

מחפשת לתקוף ולריב? תגלי שאני לא הפרטנר המתאים לכך.
שיהיה לך רק טוב.
 

GILADOS

New member
יש תשובה יפה של הרב אמנון יצחק בעניין זה

כך מספר הרב: פעם אמר לי יהודי: ``אני מוכן ואפילו רוצה לשמור שבת, אבל אני לא יכול - בלי - כדורגל ובלי סגריות``. אמרתי לו: ``מי אמר לך שאסור לך לעשן סגריות? מי אמר לך שאסור לך ללכת לכדורגל``? ענה לי: ``כל החרדים אומרים שאסור``. אמרתי לו: ``ואני אומר לך שמותר``!. לרגע הוא עמד נדהם וכשהתעשת שאל אותי: ``מה אתה רפורמי``? אמרתי לו: ``דוקא אורתודוכסי``. שאל: ``אז איך אתה אומר שמותר``? עניתי לו: ``מותר לא לחלל שבת, מותר לא לעשן סגריות בשבת, מי אמר שאסור``? אז הוא אמר: ``מה אתה מחליף לי מילים``? אמרתי לו: ``לא, זו המציאות! עד היום היית אתה, אסור בכבלים של הסגריות ואסור במאסר של הכדורגל. אסור - ולא מותר. מהיום אם תשמור שבת, אתה מותר ובן חורין, התרת את עצמך מן המאסר של יצר הרע``. כשאנחנו אומרים לעצמנו או לאחרים, שאנחנו רוצים באמת, אבל איננו יכולים, מה אנחנו אומרים בעצם? - אנחנו אומרים שאנו אסורים במאסר יצרנו! לכן באה התורה ללמד אותנו כיצד להשתחרר מכך ואיך להיות בן חורין, לשלוט בעצמנו על פי אמות המידה שהבורא שבראנו רוצה בהם. והמצליחים בזה נקראים בני חורין.

לקוח מכאן: https://shofar.tv/articles/5453

חג שמח!!
 

אופירA

New member
מנהל
לא נפתרה כאן שום בעיה של קושי

נפתרה ההגדרה של מותר ואסור, ונפתחה בפנינו דרך להגדיר דברים אחרת, במקום לאסור, להגדיר את ההיפך כמותר.
אבל זה לא משנה את הקושי בכל ענייניו. רק בעניין מסוים. אבל הקושי קיים בעוד הרבה עניינים שלא נפתרים כאן, ושהרב אמנון יצחק אולי לא יכול לפתור אותם, כי הוא לא מרגיש בהם.

מצד שני, גם קשה לדבר על קושי, כאשר אין מגדירים אותו. ופותח השרשור עדיין לא פירש שום דבר לגבי הקושי שלו.
לגבי הקשיים שלי - הם קיימים ויכולים להיות מפורטים מאוד, אך הפורום אינו הכתובת אליהם.
 

GILADOS

New member
צודקת, אין זה פותר או מעלים את כל הקשיים.
אך מנסיוני האישי לפחות, אני יכול לומר שכאשר היתה לי הבנה עמוקה מהי חירות אמיתית לעומת ה"חירות" המדומה שאינה אלא שעבוד לכוחות הטבע, זה עזר לי מאד לקבל את הכח להתמודד מול הקשיים. למודעות הזאת יכולה להיות כח עצום!
 

דביאן

New member
קשה להיות יהודי

איך אני יודע? תינוק רק נולד וכבר צריך לעשות לו ברית מילה. תחשבו על זה.
 

אופירA

New member
מנהל
נכון
. מצד שני לקושי גם צריכה להיות רפואה

התינוק הנימול נרפא מהר מאוד, עוד לפני שהוא זוכר מה קרה לו.
גם היהודי המתקשה בשמירת השבת, צריך עצה ורפואה למכתו.
אני סובלת מקושי בשמירת השבת, אז אני עוזרת לעצמי בקשיים שלי. מתייעצת, מקלה איפה שאפשר וצריך, מחפשת פתרונות שיגרמו להנאה בשבת.
ובמקום שקשה אך אפשרי, אני סוחבת בשקט ובהשלמה. כי כמו שאמרת, קשה להיות יהודי.

אדם שיש לו קושי צריך לעזור לעצמו. לתינוק הנימול - ההורים כמובן צריכים לעזור. והמוהל עוזר להם. והקושי שלו נפתר בסופו של דבר.
ואגב, התינוק המסכן, בלי קשר להיותו יהודי או לא, צריך לעבור עוד קשיים נוספים בחייו התינוקיים, כגון חיסונים שמכאיבים נורא בכף הרגל לאורך שנותיו הראשונות. מה לעשות? בגלל שזה כואב נמנע ממנו חיסונים חשובים? יש יהודים עקורים שחושבים שבגלל הכאב צריך למנוע את ברית המילה, ר"ל. למנוע ממנו את קדושת היהודי והמצוות שהוא זכאי וחייב בהן. עקורים, כבר אמרתי?
 

דביאן

New member
לא מעמידים את האדם בניסיון שאינו יכול לעמוד בו

אפשר אבל זה קשה. מכל כיוון שנסתכל זה קשה.
גם ריבוי המצוות וגם הקושי בקיום הרבה מהן. גם הקושי להבין את התורה, גם הצורך לתקן מידות. והשכר יהיה בעולם הבא (חוץ מכמה מצוות שאוכל פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא), למרות שלא אמורים לעשות מצוות בשביל שכר.
מהקושי ברור שיהודי זה דבר שהוא מעל העולם הזה בפוטנציאל שלו.
 
שמונה ימים אצל התינוק זמן קרישת הדם במיטבו.

אם בחרתם כדוגמאה זמן הברית הרי שזה הכי טוב לתינוק ענין הברית נעשה כבר כ חמשת אלפים שנים מזמן אברהם אבינו. לא קל להיות יהודי אך זה כדאי.
 

דביאן

New member
שלא תבינו אותי לא נכון

אני לא מתנגד לברית מילה או מתלונן על כך, הבאתי את זה כדוגמא.
 

אופירA

New member
מנהל
השבת נבראה עוד קודם לכן. מה זה קשור?

דיברתי על קשיים בקיום המצוות.
דיברתי על מה שאנשים עקורים חושבים.
על איזה עץ לא נכון טיפסתי, לשיטתך? את יכולה להסביר, ולא סתם לזרוק משפט לא מובן?
 

BW245

New member
השבת היא הנאה סובייקטיבית.

כך בדיון שעלה, אמרתי לעמיתיי החילונים בעבודה שאיני יכול לקחת את "השבת" שלי עם כל התחושות הפרטיות שלי, לתת להם אותה ושהם ירגישו את העונג כשלי. זה לא עובד כך. זה לא דומה לעוגה טעימה מהשף מספר אחד שמגישים לסועד דתי וסועד חילוני שבספק רב אם אחד מהם יעיד כנגד טעמה המשובח של העוגה. השבת היא חוויה רוחנית והיא מתעצמת ככל שהאדם מעריך יותר את מעמדה בעולם היהודי, מבין שהיא היקרה שביקרות , מבין את מהותה האמיתית שהיא לכנס את האדם לתוך הנתיב של הכרת הבורא ויוצרו את העולם והשראת ענווה בתוך האדם. ככל שתרומם את החשיבה שלך כלפיה, תגביהה, כך תאהב אותה יותר וכך יהיה לך רצון עז יותר להשקיע בה והיא תחזיר לך מנת אפיים.

זה נפלא ויפה אך עם כל זה, השבת כאשר נמצאים בתוך בדידות ובמיוחד כשאתה נמצא בגפך יכולה להעצים תחושות פנימיות רבות והתחושה הזאת שאין את אותו כביש סואן בחוץ, עבודה, רדיו או כל מכשיר אחר שינתק אותנו מכל אותן התחושות גורם לך למצוקה קשה מנשוא אבל אלמלא היינו מרגישים כך, אדם לא היה בונה בית ולא מחפש פתרונות לבדידותו. הנשמה שלנו רק לוחשת לנו את מה שידוע כי לא טוב היות האדם לבדו. אפשר לסנוור אותה שישה ימים וביום השביעי שבת וינפש , כותב רש"י : "לשון נפש שמשיב נפשו" ,ואין משיב נאמר אלא על מה שהיה חסר וכעת נמצא.
 
למעלה