מאסתי

מילי1991

New member
מאסתי

מאסתי ברבנים..שמתיימרים להיות רבנים אך בעצם הם מתנהגים כרע-בנים
במה דברים אמורים?
איש דת המתיימר להנחיל דרך לעם ישראל, פרטים או בודדים, חייב להבין בנפש האדם
אסור לו להפחיד ולהיות רובוטי בדרכו
שימו לב, שרוב גדולי ישראל והצדיקים האמיתיים, לא עסקו בשטיפות מוח מטורפות וחפירות-יתר, אלא- היו עסוקים באהבת ישראל, הרצון שלזה שיושב מולי- פשוט יהיו חיים טובים יותר- זהו צו השעה, לפי דעתי.
הרי כל אדם יכול להגיש את ספר "שולחן ערוך" ולהגיד לאדם היושב מולו - "כך וכך תנהג"..
זו לא חוכמה!!!! איפה אהבת ישראל? איפה הרגישות? איפה הדאגה שלאדם יהיה פשוט טוב (!!) בחיים..
?
 

דביאן

New member
לרב עובדיה זצ"ל יש בת...

וכבר מגיל צעיר ראה שהיא לא מתאימה לעולם החרדי. אז הוא חיתן אותה עם דתי לאומי. היום היא דתיה ציונית.
 

GILADOS

New member
כאב לי לקרוא דבריך
עליך להבין שחזרה בתשובה היא תהליך אישי מאד. מה שאת עוברת בתהליך, ומה שאת מרגישה- כל זה ביטוי של העולם הנפשי האישי שלך. עליך למצוא את הדרך שתתאים לך ושתרומם את נפשך, ולא חס וחלילה שתדכא את נפשך!!! זכרי מה שאמרו חז"ל: "אין השכינה שורה לא מתוך עצבות", העצבות היא שמעכבת את ההתפתחות הרוחנית שלך.

אני לא מכיר מספיק את הנפש שלך בשביל להציע לך דרך שלמה ומסודרת שתתאים לך. מה שכן אוכל לעשות, הוא להציע לך כיוון לחיפוש שלך. דעי לך, שקיימים בארץ כלמני מרכזים למודעות יהודית המיועדים לחוזרים וחוזרות בתשובה בגילך. אני חושב שמסגרת כזאת יכולה להתאים לך, מכמה סיבות. הסיבה החשובה לדעתי, היא ששם יש פתיחות וקבלה של כל אחד ואחד כפי מדרגתו. סיבה נוספת, היא ששם בעיקר יעניקו לך כלים לעיצוב הזהות היהודית שלך, אך תהיי חופשיה לבחור אם לקחת ומה לקחת ולאיזה כיוון. ולא פחות חשוב- מהבחינה החברתית תוכלי להכיר קהילה חמה שתרגישי חלק ממנה. אני יכול לספר לך שאני כבר 6 שנים לומד במסגרת כזאת, וזה תרם לי רבות מבחינה אישית, חברתית, ורוחנית. ובדיוק מהסיבות שציינתי, מצד אחד זכיתי להכיר קהילה נפלאה. ומצד שני, קיבלתי שם כלים לבניית העולם הרוחני שלי, אך אני בעצמי בחרתי איך לעשות בהם שימוש שנכון לי. מציע לך גם לבדוק ולראות אם מסגרת כזאת תתאים לך.

ועוד נקודה בקשר לדבריך, מבלי לדעת על איזה רבנים דיברת חשוב שתדעי שלעתים אותם רבנים שנוקטים בלשון קשה כשהם מדברים כלפי הציבור, בשיחות אישיות הם מדברים בלשון רכה ועדינה יותר. ובשיחות אישיות אני מניח שהם כן מנסים להבין גם את הנפש שיושבת מולם.

חזקי ואמצי, ומאחל לך שבע"ה תמצאי את דרכך אל שלומתך הנפשית
 
מילה טובה סימפטיה.


את זה מחפשים אצל חסידים אצל הבעל שם טוב ענין עבודת הלב היה יותר מרכזי ok אז הבנו להתחבר לאנשים שמחפשים את הטוב שבך ,"ישועת השם כהרף עין" להתחבר ליהודים שהולכים בדרך הבש"ט.
 

מילי1991

New member
אגב

את המושג "רע-בנים" קראתי לראשונה באחד מהקונטרסים שפרסם הצדיק מיבנאל אז...כל הזכויות שמורות לצדיק :)
 
בעיקבתא דמשיחא .

צריך לחפש את צדיקי האמת . האמת תהיה נעדרת מלשון עדרים עדרים אנשים יצטרכו לחפור כדי למצוא אמת .תחפשי ספר של החוזה מלובלין רבי יעקב יצחק זי"ע הספרים שלו נחשבים מאד מאירי פנים בדורנו .
 
למעלה