זוגיות

yehudit4god

New member
זוגיות

כמה מהבחירה שייכת לנו וכמה שייכת לבורא? זוגות המתחתנים ומתגרשים לפעמים אחד מבני הזוג נפטר, ילדים נולדים.. הרי כתוב מי אמור להתחתן עם מי ומתי. וילדים מי יהיה אביהם ואמם ומתי יוולדו? כמה מכל ההחלטו האלה בכלל שייך לנו?
 

אופירA

New member
מנהל
רק הדמיון שייך לנו

כל התכנונים שלנו מתי להביא ילדים, הכל דמיונות. כלומר אנו מתכננים, ולפי התוכניות שלנו אכן (פחות או יותר) נולדים הילדים, אבל את כל התוכניות שלנו שם הבורא בדעתנו. את ההיגיון שרואות עינינו בבואנו להחליט החלטות הוא תקע במוחנו, באשר מראש גזר עלינו 2 ילדים וכד'.
הגורל אינו בידינו. מה שבידינו זה האמת הפנימית, הרצון הפנימי והבחירה בין טוב לרע במחשבותינו ובמעשינו. המציאות שלנו היא נגזרת של בחירותינו (שבזמן הבחירה הן מצומצמות לתחום צר מאוד, אבל בזמן עתידי הן משפיעות על כל גורלנו, מהבחינה של אם בחרנו טוב ואם בחרנו רע, בהתאם לנתונים שהיו בידינו לבחור).
 

yehudit4god

New member
אם כך אני אחדד את השאלה.

האם לפי מה שאת אומרת נשתלו במוחינו החלטות.? כלומר האם כשבחרתי להתגרש זו הייתה ההחלטה שלי, או שהחלטה זו נשתלה במחשבתי משמיים?הגורל של ילדיי שיגדלו בבית להורים גרושים לדוגמא כבר נכתב מראש? זו החוויה שהם היו אמורים לחוות כילדים זה הצער שנגזר עליהם?
ואני שחושבת שבחרתי להתחתן עם אדם מסויים ובחרתי להפרד ממנו בתאריכים מסויימים, בעצם לא בחרתי כלום ביום ההוא? זה נבחר עבורי ונשתל במוחי?
מה שכן בחרתי זו את הדרך לסיים בכבוד, בטוב, לעשות את כל שאני יכולה לצמצם את הפגיעה של כל הסובבים ובמיוחד של הגרוש ועשיתי זאת בדרך הכי עדינה והוגנת שאני יכולה לחשוב.. לקחתי על עצמי חובות והפסדים רק כדי למנוע סבל של הצד השני, זה היה לי חשוב עוד יותר מעצמי שלצד השני יהיה גם חיים טובים ומעבר חלק לעתיד טוב יותר.
אז אולי לא בחרתי להתגרש ולהתחתן. הגורל נבחר עבורי. אבל כן בחרתי אם לעשות את הדברים בצורה הוגנת וטובה, או לחלופין יכלתי לבחור לרמוס ולפגוע (כמו שקורה היום בהרבה בתים מתגרשים).
היום שאני אצרי, זה מרגיש לי כאילו באמת נשתלו האירועים, קשה לי להזכר אפילו איך הכל קרה. כאילו אני רק הזזתי מהלכים שלא היו שלי.
אני יודעת שזה נשמע קצת משוגע, אבל כאילו שהתעוררתי מאיזה חלום בו התבצעו שינויים בזמן שישנתי. כל ההחלטות התקבלו על ידי.. אבל זה מרגיש כאילו הם באמת נשתלו שם.
וכל התכניות .. נשתלו. בדיוק כמו שאמרת.
 

אופירA

New member
מנהל
הכל צפוי והרשות נתונה

הקב"ה יודע מראש את כל הבחירות שיבחר האדם בחייו, יודע בדיוק איך יסתובב מסלול חייו, ויודע גם את מסלולו של עם ישראל ומסלולה של כל הבריאה שברא מראש. הכל הוא צפה וידע מראש.
אבל הרשות נתונה, והבחירה היא בידי האדם, וכל רגע אדם יכול להטות את כל העולם כולו לכף זכות במעשהו.
איך זה מסתדר הסתירה הזו?
אם אנו מבינים ששכלנו אינו יכול להכיל שכל אלוקי, באשר הוא מצומצם מכדי להבין את הקיום האמביוולנטי כביכול של שתי מציאויות מקבילות - רוחנית וארצית.

אז כן, הבחירות שלנו קובעות, אבל הכל צפוי וידוע מראש.
כשאנו מסתכלים על מאורעות חיינו אחורה, וודאי שעלינו לדעת שההחלטות שלנו נשתלו במוחנו ע"י הקב"ה. גם כשמסתכלים קדימה (לדוגמה, אני צריכה לקבל החלטה אם להתגרש, אני צריכה להחליט בין 2 מקומות עבודה), עלינו לדעת שהקב"ה הוא שישים בדעתנו את המחשבה שתקבע את המציאות.
אבל יש לנו בחירה חופשית בנקודת בחירה זעירה ומצומצמת של הרגע, בין טוב לרע, ובנקודת בחירה זו אנו קובעים את מה שצפוי וגלוי וידוע לפניו מראש.

יש לקרוא ספר מכתב מאליהו חלק א' בנושא הבחירה החופשית הזו, וההבנה של מהי הבחירה החופשית באמת מכניסה הרבה רוגע ופרופורציות לחיים, ולדידי גם קובעת ביתדות ענק את האמונה באלוקים.

מצד אחד, כל רגשי האשמה נזרקים ישירות לפח, ונהיה חופש מהם. מצד שני, מתפתחת מקסימום אחריות נפשית לגבי נקודות הבחירה שבהן צועדים חיינו.
 

אופירA

New member
מנהל
זו סדרת ספרים, א' עד ד'. שם הספר: מכתב מאליהו

שם הסופר: הרב אליהו דסלר. קונים בחנות לספרי קודש.
 

yehudit4god

New member


 
למעלה