צחוק הגורל

מילי1991

New member
צחוק הגורל

כשהייתי ילדה, אמא שלי הציעה להסיע את בן השכנים במקום בו גרנו, לבית הספר החרדי בו למד, שהיה קרוב לבית הספר בו אני למדתי
סך הכל אישה טובה שרוצה לעשות חסד עם ההורים שלו ולחסוך להם את הנסיעה
ואני? התנערתי מכך. לא הסכמתי בשום פנים ואופן (ליתר דיור אפילו "עשיתי ת'מוות")
למדתי בשכונה יוקרתית באיזור השרון, והתפדחתי שהחברים שלי יראו שיש לנו קשר עם "דוסים"
לדעתי דאז, הייתי "מוזרה מספיק" גם בלי כל קשר לדוס כזה או אחר..זה בסך הכל נבע מחוסר בטחון
והיום? אני יודעת ומבינה, כי את הילדים שלי בע"ה ארצה לשלוח למוסדות חרדיים,דתיים, להוציא את כל מה שהוא הפך- האמת (אבל יותר חשוב את הפוזות והדמיונות שבלב) הרחק הרחק מהבית..
סתם נזכרתי בזה עכשיו:) בילד המתוק הזה.. שכמובן סך-הכל באמת אהבתי והערכתי אותו ואת משפחתו (כל עוד זה היה הרחק מהסביבה לה כל כך "עשיתי חשבון"..)
זה מלמד אותנו מוסר השכל, שלא משנה באיזה מצב אתה נמצא בחיים- אל לנו לקחת בחשבון שיקולי-פאדיחה של "מה תגיד הסביבה" וכ'ו..
מניסיון: לא יוצאים מזה. הסביבה תמיד תמכור לך שקרים כאלה או אחרים. אל תהססו להקשיב לצו המצפון שלכם ותמיד השתדלו ללכת בדרך של להרבות חסד, אהבת אדם ואהבת ישראל ולהקשיב לקול הפנימי הטוב מאד שבכם.

"שמעון הצדיק היה משיירי כנסת הגדולה; הוא היה אומר: על שלושה דברים העולם עומד - על התורה ועל העבודה ועל גמילות-חסדים" (פרק א, משנה ב)

שבת שלום ! :)
 

אלישיר

New member
ושבת שלום!

 

golan heights

New member
הרבה מקרים כאלה היו לי בעברי...

לאו דווקא בקשר לתהליך התשובה או לדת בכלל.
&nbsp
שבוע טוב
 

GILADOS

New member
הרמח"ל כתב על זה משל יפה
במסילת ישרים פרק ה', הוא אומר שעל האדם לשאול את עצמו, האם היה מוכן לוותר על פרנסתו ובלבד שלא ילעגו עליו חבריו? ומכאן הסיק הרמח"ל קל וחומר: שאם בענייני פרנסה האדם לא מוכן לפגוע בעצמו מפני לעג, אז ודאי שאל לו לאדם להשחית את נפשו מפני לעג.

עלינו לרדוף ולרוץ אחר המצוות והמידות הטובות, שזה הטוב האמיתי בעולמנו. ויהיה זה הפסד גדול אם נוותר על הדבר האמיתי הזה עבור הבלי העולם הזה.

אני מזדהה איתך מאד, גם אני בדיעבד גיליתי כמה דברים טובים פספסתי בחיים בגלל שהייתי בסוג של מרדף אחרי הנאות העולם הזה, וכן בהשפעת הלחץ החברתי וכו'. אך היום בע"ה אני משתדל ללמוד מזה ולהזכיר לעצמי תמיד מה באמת התכלית בעולמנו - הדבקות בקב"ה.

אגב לגבי מה שכתבת בסוף, דומני שעלינו לשים את צו התורה אפילו מעל לצו מצפוננו. אחרת, מצפוננו לעתים עלול להורות לנו לעשות דבר נגד התורה.
 
למעלה