הורים ותשובה

שובשוב2

New member
הורים ותשובה

חשבתי לשתף.
בתקופה האחרונה אני מבחין שהורי עושים מאמצים גדולים על מנת שארגיש בנוח להגיע לשבתות וחגים.
בעבר נמנעתי בשבתות וחגים אלא לעיתים רחוקות פשוט כי היה קשה לי להרגיש את הקדושה.
קצת רקע: הורי חילונים די רחוקים (לא שבת, לא כשרות, אין מזוזות והם לא מבינים אנשים דתיים ומהיכן זה מגיע בכלל)
אגב כמו כל חוזר בתשובה, ניסיתי ועדיין מנסה להשאיר ספר, לאמר דבר תורה לסקרן אותם אבל זה לא כל כך מצליח.
אז ככה : הורי רכשו עבורי פלטה, מקרר שיהיה רק שלי, משתדלים מאוד, יצרו לי פינה משלי, מוכנים שהארוחות (אני עם האוכל שלי) יסתכרנו עם התפילות, כמובן שלא מפעילים בשבת אזעקה.
זה לא מובן מאליו לאנשים שלא ממש מאמינים ואפילו חושבים שרבות מהפעולות שלי הן שטויות.
נכון יש עוד המון מה לשפר מבחינתי (כל כך רוצה למשל שיכשירו את המטבח אבל הם רואים זאת ממש כ"איום", שעון שבת ועוד כמה דברים..).

ועכשיו לשאלתי:
אחד מהנושאים שהם לא מוכנים לשמוע עליו זה בנושא העיניות של האזעקה. הסברתי להם שכאשר העינית של האזעקה קולטת אותי נע בבית זה חילול שבת. איך מתגברים על זה ? יש לכם רעיון לפתרון? האם יש סיכוי שיקלו בזה מכיוון שמדובר בבית של חוזר בתשובה ?
הקושי הוא כפול : גם געגועים שלי להורים, אני לא מגיע כל שבת אלא אחת לכמה שבועות, וגם געגועים של ההורים אלי, ובכלל זה טוב לשמור על יחסים תקינים.


שאלה נוספת וסליחה על הבורות:
לגבי שטיפת כלים בשבת אשמח אם תפנו אותי להלכות מתאימות שרשומות בצורה ממש פשוטה וקלה להבנה. עד היום נמנעתי מלשטוף עד מוצ"ש אבל אני מרגיש שמצטברים כלים וזה לא נעים בבית.

תודה מראש לעונים
 

GILADOS

New member
המשך כך
יישר כח שאתה מנסה לזכות את הוריך לשמוע דבר תורה! הנה אתה רואה שלמרות שהאווירה מסביבך אינה רוחנית כפי שהיית מצפה שתהיה, אתה יכול גם לקחת חלק ביצירת האווירה ולהכניס קצת דברי קדושה למקום. וזה העיקר, האווירה שאתה יוצר בעצמך במקום שאתה נמצא. רק עצה קטנה מנסיוני האישי, לפי המצב שאתה מתאר נראה לי שעדיף שתנסה לתת דבר תורה קצר ככל האפשר, על מנת שלא יהיה הדבר כובד ומשא עליהם וחלילה יביא לפגיעה בכבוד התורה. ואם אתה רוצה לקרוא מעבר כדי ליצור לעצמך אווירה רוחנית יותר, אתה יכול לקרוא את השאר לעצמך בזמן שהוריך ובני משפחתך משוחחים ביניהם על דברי חול וכו', וכן אתה יכול לשיר לעצמך בשקט קצת שירי שבת.

בנוגע לשאלתך בדבר העינית של האזעקה, ממה שאני יודע (אף שלא חקרתי זאת לעומק) אתה יכול לסמוך בזה על היתר של הרב שמואל הלוי ווזנר ז"ל.

בהצלחה בהמשך דרכך!
 

שובשוב2

New member
תודה

ואתם מכירים את זה שכל כמה חודשים מביאים הביתה "מתנה" מזוזה ? בבית בלי מזוזות ועל מנת לא ליצור איום כל פעם ולאט לאט מוסיפים עוד מזוזה ((:)
 

אלישיר

New member
איזה יופי!

בעזהי"ת
&nbsp
&nbsp
א. בנוגע לעינית, תתעלם. אינך שותף במעשה הזה, ואינך רוצה בו, מה גם שהוא לא נעשה על ידך ישירות - אלא בהיותך 'משתתף פאסיבי' - מה שכנראה לוקח את הדברים לכל היותר אל 'פסיק רישא דלא ניחא ליה', שיש מהפוסקים שהקילו בו.
&nbsp
ב. אם מטרת שטיפת הכלים היא לחסוך זמן במוצאי שבת, אז כמובן יש להימנע ממנה. אבל מטרתה לנקות את המטבח לכבוד שבת, וכמו שאמרת שזה גורם להרגשה לא נעימה - אז השטיפה היא צורך השבת, ומותרת. כמובן: תיזהר שלא להשתמש בספוגיות, היות שיש בכך איסור 'סוחט'. נמצאות על מדפי הסופרמרקט כאלה שמתאימות לשבת.
 

golan heights

New member


הורים ותשובה זה נושא שנוגע לי רבות. :)

ממה שאתה כותב נראה שההורים שלך עושים בשבילך מאמצים אדירים ומוותרים על הרבה מאד בשבילך ובשביל ה'איחוד המשפחתי'. זה ממש מחמם את הלב לקרוא את זה.
לכן נראה לי שכדאי בהחלט לא לדחוק בהם עם הכשרת המטבח (יש מיליון ואחת פתרונות אחרים) ועם שעון השבת (אני התחלתי רק בשנה האחרונה להשתמש בשעון שבת לאחר 7 שנים של שמירת שבת ללא שום שעון...).
פשוט תהנה מהקשר שלכם ומהאפשרות להיות אצלם בשבת. הם כל כך מתחשבים בך וקנו בשבילך דברים כדי שתרגיש אצלם בנוח, זה ממש ממש לא מובן מאליו. תעריך את מה שיש לך ביד, הרבה בעלי תשובה היו לוקחים את זה בשתי ידיים...

לגבי השטיפת כלים: אלישיר כבר ענה לך - מותר. תחפש על מדפי הסופר "שבת קלין" (הנה תמונה שלו - http://images7.webydo.com/29/293285/3958/9800c253-98a0-4d3b-bcd5-7ff26233b7d6.JPG)

הרבה בהצלחה...
 

sarale164

New member
ועד שתשיג "שבת קלין".....

תוכל גם להשתמש בשקית ניילון,זה מנקה מצויין(בתנאי שהלכלוך 'טרי') או ברזלית(למרות שהיא פחות מומלצת כי היא שורטת את הכלים).או סקוצ'ים שעשויים מפלסטיק בלבד ואין בהם סחיטה.

בהצלחה!
 

ytah

New member
ולא לנתק קשר כי הורים זה גם דבר קדוש והם אוהבים כשם

שאתה אוהב. הם באו לקראתך וזה לא מובן מאליו. יש הורים חילוניים שהעיפו את ילדיהם או הילד עזב בכעס... מה שאתה מתאר זה לא קל להורים שלא מאמינים. תבין גם אתה את העובדה: קנו מקרר שתגיע ועשו למענך צעדים קטנים אמנם עבורך אבל בשבילם זה צעד ענק.
שברון הלב הכי גדול להורים זה לאבד ילד גם רוחנית (גם ההפך).
 

scorpion485

New member
כבד את אביך ואת אמך לען יאריכון ימיך על פני האדמה


זכור אל תשכח
 

אופירA

New member
מנהל
בשבת צריך להיות נעים בבית

אם הכלים מפריעים, יש למצוא את ההגדרות ההלכתיות המתאימות למציאות שלך, שמאפשרות כמה שיותר שיהיה נעים.
קודם כל, מותר לכתחילה לשטוף את הכלים בזרם מים ברגע שמניחים אותם בכיור, גם אם לא ישתמשו בהם, כדי למנוע שהלכלוך יתקשר ויידבק. זה לא הכנה משבת לחול, אלא המשך המצב הקיים (שהלכלוך לא נדבק) ומניעת מצב חדש.
דבר שני, מותר לכתחילה לרחוץ היטב כל כלי שמשתמשים או שעשויים להשתמש בו בהמשך השבת. למשל כוסות - תמיד יהיו צריכים, אז אפשר לרחוץ מיד לאחר השימוש. ומסתבר, שניתן לרחוץ היטב בסבון אפילו בעזרת שקית נילון או אפילו אצבעות היד בלבד, כשהאוכל לא נדבק לכלי.
כמו כן, את הסירים שאי אפשר לנקות, רק לשטוף במים - אפשר לשים בפינה על הרצפה, מרוכזים ומכוסים וכד', שלא יפריעו בעיניים בכיור.
דבר שלישי הכל תלוי גם בהגדרה של מה מפריע לך ומה פחות מפריע, וכן לסובבים אותך. לפיכך חשוב מאוד לשאול רב פוסק בכל מקרה כזה, כי גם רב שאינו מכיר אותך, ושתיארת לו את הסיטואציה, יודע להקל לפי הצורך והמקרה, ואפילו לפטור בהתאם להגדרה הנכונה! תגלה שכל השאלות ששאלת כאן בכלל צריך לשאול בבית הוראה, אפילו בטלפון, ולקבל תשובות פשוטות שלא שיערנו בנפשנו כלל.

בנוסף, לא "כל חוזר בתשובה" מנסה לסקרן ע"י וורט קצר או להשאיר ספר. רבים מאוד הם אלו שעברו מהעולם החילוני לשומר המצוות, שיודעים היטב שזה לא רק מקרב אלא בעיקר מרחיק - תלוי במי מדובר. כלומר אין כללים וקבוצות, אלא כל אדם לגופו. יש פעולה שתקרב אדם אחד, אך תיצור זרות ונתק כלפי אדם אחר. לכן עת לטעת ועת לעקור נטוע, עת לצחוק ועת לבכות. יש מקרה שכדאי להשאיר ספר, ויש מקרה שכדאי להסתירו.
ורבים המקרים שכדאי להסתיר את הספר, ולהחצין את האדם שאתה, ורצוי ללא תג זיהוי בולט של "שומר מצוות". הדבר הכי מקרב בעולם זה דוגמה אישית של עבודה עצמית - שינוי עצמי, כיבוש היצר.

לכן קרא את זולתך ובני משפחתך והמצב העכשווי. תקיים בזה גם קירוב רחוקים וגם ואהבת לרעך כמוך - שזה תמצית התורה.
אל תכניס את עצמך ואת בני משפחתך להגדרות קבוצתיות. תרגם כל רגע ואדם לגופו.
 
למעלה