שלום לכולם...

שלום לכולם...

ב"ה
סתם עברתי בסביבה...
ושלום...

איך היה חג האורים?
אני ביליתי אצל משפחתי,
היה נפלא ומלא באור...
 

GILADOS

New member
היה נפלא. כל שנה החג מאיר לי באור חדש.
בחג החנוכה יש בהחלט משהו מיוחד. למרות שאינו חג מן התורה, אומרים בו הלל שלם בכל ימי החג. זאת בדומה לחג הסוכות שבו גם כן אומרים הלל שלם כל ימי החג, אך בשונה מפסח שבו אומרים הלל שלם ביום הראשון בלבד.

הגאולה ממצרים לא היתה גאולה שלמה, שכן בני ישראל היו עדיין משועבדים לתרבות האלילית של מצרים והושפעו ממנה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי גם בחטא העגל. לעומת זאת, הגאולה מגזירות מלכות יון הרשעה - ניתן לראות בה גאולה שלמה, שכן מלחמתם של החשמונאים היתה לשם התורה ולמען הצלת היהדות מסכנת ההתייוונות, וניצחונם מהווה את ניצחונה של התורה על התרבות האלילית של יוון. מכאן מובן מדוע תיקנו חכמים לומר הלל שלם בכל ימי חנוכה, יומר מפסח שבו תיקנו לומר הלל שלם ביום הראשון בלבד.
 
קל להוציא את ישראל ממצריים אבל לא קל להוציא את מצריים מישראל

ב"ה
בתגובה לדבריך, ככה אמר הרה"ג הר' שלמה לוינשטיין באחת מהרצאותיו המדהימות,
"לא קל להוציא את מצריים מישראל"- הכוונה את התרבות של מצריים שנכנסה בלב ישראל בזמן שהותם שם (מן הסתם ההסבר שקוף...)
זהו...
זאת מלחמה של כבר מעל 3000 שנה,
להוציא את המצריים מישראל
כמו שציינת,
דרך אגב יש לי קושיה על דבריך,
אמרת שבחנוכה קוראים הלל שלם כי שם נגאלנו רוחנית (זמנית לפחות) ואילו בפסח לא כי לא נגאלנו רוחנית אלא פיזית וכו', אז למה בסוכות כן אומרים הלל שלם?.. זה הרי ביציאת מצריים...
 

GILADOS

New member
יפה מאד!
בנוגע לשאלתך על חג הסוכות, שאלה טובה מאד. ע"פ מה שקראתי ולמדתי בכמה מקומות, חג הסוכות (בהמשך ליום הכיפורים) מציין את התיקון שלאחר חטא העגל, ואת השיבה של ישראל אל ה' ואל תורתו. המשמעות העמוקה של חג הסוכות היא התשובה, וכן אהבת ה' המתבטאת במוכנות לקיים את מצוות ה' בשמחה. ובכך למעשה החג מהווה השלמה של התשובה הגדולה של יום הכיפורים.
&nbsp
ולכן, ע"פ דברים אלה, יש לומר הלל שלם בכל ימי סוכות. ואילו פסח מציין את השלב הראשון של יציאת מצרים הקודם לתשובה ולתיקון החטא.
 
נסיון נחמד אבל.......

ב"ה
בדקתי ת'נושא ו-וואלה אחי...
בני ישראל ישבו בסוכות מיד בצאתם ממצריים (הרבה לפני חטא העגל...)
ולכן עדיין קשה על הסברך... P:

 
מקווה להניח את דעתך...הרבי מילובביץ מביא עוד טעמים לבנתיים

קבל את דברי הרב ליפשיץ:
"חיוב אמירת הלל נובע מתקנת הנביאים לאומרו "בכל פרק ופרק", וקבעו חכמים כי רק מועד אשר התקדש בעשיית מלאכה הינו "הפרק" המתאים לאמירת ההלל.
כמו כן, מתבאר ההבדל בין סוכות לפסח. בפסח מקריבים קורבן זהה בכל יום מימי החג, לעומת סוכות, בו ישנו לכל יום ויום מימי החג קורבן יחודי משלו. הלכה זו מביעה הבדל מהותי בין שני הרגלים הללו. פסח כולו הוא חג אחד - חג אחד המתמשך שבעה ימים, ועל כן בכל ימי החג הקורבן זהה. סוכות, לעומתו, כולל בתוכו שמונה ימי חג שונים, ועל כן לכל אחד מימי החג קורבן יחודי משלו".(הרב אליהו ליפשיץ).
 
יש לי ברוך ה' אמונה בה' בתורתו ובצדיקים...

ב"ה
ולא צריך "להניח את דעתי"... אני מאמין שחכמים שתיקנו ידעו מה שתיקנו... ואין לי שום ספק בכך... אני רק הקשתי על התירוץ הקודם שלפיו היה קושיה... ההסבר שאתה מביא, לא קשור לשיחה למעלה, אבל מה הכוונה- "מועד אשר התקדש בעשיית מלאכה"?... ולפי דבריו של הרב שהבאת, האם חנוכה "התקדש בעשיית מלאכה"?...
 
פה בפנים זו השאלה שלך...

אני מצטט אותך:
""""""""""אמרת שבחנוכה קוראים הלל שלם כי שם נגאלנו רוחנית (זמנית לפחות) ואילו בפסח לא כי לא נגאלנו רוחנית אלא פיזית וכו', אז למה בסוכות כן אומרים הלל שלם?.. זה הרי ביציאת מצריים...""""""""""",

ואז הבאתי את דברי הרב ליפשיץ...אז מה לא קשור בדיוק???

חנוכה התקדש בעשיית מלאכה-הדלקת המנורה בבית המקדש...היא מלאכה!!!
הקרבת קורבנות...היא מלאכה!!!
 
מה אתה רוצה מהחיים שלי

ב"ה
תגיד פתחת פעם גמרא????
אתה בכלל לא יודע מה זה "מועד שהתקדש בעשיית מלאכה" לפני שאתה מדבר שטויות במיץ עם ה- """""""""""""""""
חנוכה הוא לא מועד שהתקדש בעשיית מלאכה!!!!!!!!
תפתח קצת גמרא!!!!!!
לפחות רש"י!!!! (אם לא תוס') לפחות גמרא רש"י!!!!!
לפני שאתה מדבר שטויות במיץ!!!!!!!!
 
סליחה אח יקר!

סה"כ ניסיתי להביא תשובה...אבל זה בסדר...רק אל תתרגז,שבת שלום.
מאחל לך בשורות טובות!
 
אין בעיה אחי

ב"ה
מחול מחול מחול...
רק פעם הבאה לפני ש'תה צועק עם """""""""" ועם סימני שאלה וסימני קריאה, תפתח קודם גמ' רשי (ואם אפצ'ר תוס' ;)
והכי מושלם זה לסיים ת'לימוד עם קצת רבי נחמן ואז אתה על דרך המלך...
בהצלחה...
 
נייס תריי אבל- II.....

ב"ה
אממ הרב אפשטיין (אם איני טועה זה בעל הערוך השולחן ואני מכיר את הנין שלו) זה חידוש משלו, וזה לא עונה על הקושיה כי לשיטתו חנוכה נחגג לזכר המשכן(?) חידוש שלא שמעתי (וזכותו, הוא היה צדיק גדול ומן הסתם יש לו מקור), אבל אני שאלתי אליבא דהלכתא שנאמר (וגם איני מכיר שיטה כמו של הצדיק הנ"ל אבל שוב, בטוח יש לו מקור) אבל מה שידוע ומקובל זו הגמרא שמביאה 2 דיעות- 1. לזכר שישבו בסוכות במדבר, 2- לזכר ענני הכבוד (שגם הופיעו מיד ביציאת מצריים) אז נייס תריי אבל.... נואו גואו... סורי
 

sarale164

New member
וואי,חנוכה....


כייף גדול!
אפילו שהיה לי מבחן:) השנה גם קניתי חנוכיה ושמן וכו' אז זה הוסיף להתרגשות...


שיתקבלו התפילות לרצון...
 
כן הא?


ב"ה
וגם אצלי הדליקו משמן... קניתי להם את הערכה היקרה המוכנה של 44 נרות משמן זית מוצק שמוכן עם 44 כוסות עם שמן מוצק ופתילה והכל רק מניחים ומדליקים, ואמא צ'לי קנתה חנוכיה מכסף אמיתי משהו מדהים ונוצץ ויקר משהו כמו 250 שקל נדמה לי חחח
על מה המבחן?
 
למעלה