עוד "לא אוסף" שיש לי.

עוד "לא אוסף" שיש לי.

שלום לכולם. יש לי "לא אוסף" של כותרות עיתונים שאספתי במשך השנים. הכותרת הראשונה היא מהיום החתימה על הסכם קמפ דיויד 18/09/1978. שמרתי את הכותרות שנראו לי בזמנו חשובות וחלקם היום לא אומרות כלום לאף אחד (28/07/1996 - פיגוע האולימפידאת אטלנטה)ולעומת זאת יש הרבה כותרות חשובות שלא שמרתי בלי שום סיבה מיוחדת צרפתי רשימה עם כל הכותרות, המוספים והתמונות שיש לי ב"לא אוסף". ארז
 

meir185

New member
../images/Emo124.gif../images/Emo124.gif יפה מאוד ומענין.

שלום לך. מענין מאוד. כל העיתון או רק הכותרות? מאיר.
 
האוסף כולל

בטבלה שצרפתי רשום בצד ימין כותרת, מוסף או תמונה והכוונה היא: כותרת: החלק הראשון של העיתון שכולל בדרך כלל 10-12 עמודים. מוסף: הכוונה היא למוסף מיוחד שצורף לעיתון באותו התאריך. תמונה: הכוונה היא לתמונה בגדול סטנדרטי שמופצת בעיתון כאשר מתמנה ראש ממשלה, נשיא או רמטכל חדשים. העיתונים שמורים בשקיות פלסטיק שקופות ולא מסדורים בסדר מיוחד כל שהוא ובכל שקית בערך 5-6 פרטים שונים. מעולם לא הצגתי את האוסף פרט למקרא אחד כאשר לפני שנה המורה של הבת שלי ביקשה לקבל את העיתונים מיום הרצח של יצחק רבין על מנת לנסות להעביר לתלמידים את התחושה וההרגשה שהיו בארץ באותם הימים. צרפתי תמונה אחת לדוגמא. במידה ויש בקשה לתמונה נוספת לפי הרשימה אשמח לצרף אותה. ארז.
 

תמיר1991

New member
אוסף נהדר../images/Emo70.gif

גם לי יש "לא אוסף" דומה, אבל לא הכותרות, אלא הכתבות עצמן. יש לי אירועים שונים, החל ממות חוסיין, דרך 30 שנה ליום הכיפורים, ה- 11 בספטמבר, סידני 2000, אתונה 2004, וממספר ימי עצמאות וזיכרון אחרונים. כמו כן, רוב מה שיצא במעריב וידיעות מאז 2002 על חלל, כולל כל הדיווחים על אסון הקולומביה בשבועיים שלאחריו. וגם "24 שעות" ו"היום" [שהפך ל"המגזין] של מעריב בימי השואה החל מ- 99' עד אשתקד, ובוודאי גם מה שיצא השבוע. וכמובן, 23 כותרים מ- 91' שקיבלתי מירון שלנו. אני מפעם לפעם שומר גם כתבות על היסטוריה ודברים אחרים שאהבתי. כל זאת תופס לי יחדיו כבר 14 קלסרים, ועוד היד נטויה
תמיר.
 

Hadi O

New member
ארז הלא אוסף יפה אולי תהפוך אותו

לאוסף העיקרי שלך ואת האוסף של הבקבוקים המינאטורים תיתן לי. יפה מאוד האוסף של הכותרות
 

Hadi O

New member
נצל"ש. מאיזה תקופה כרטיסי הרכבת

קיבלתי 3 כרטיסי רכבת. מי יודע היכן אפשר להשיג קצת אינפורמציה עליהם או מי יודע לתת קצת מידע עליהם. כולל האם זה נפוץ / נדיר לאיזה אוסף או "לא אוסף" זה יכול להשתייך. (הכרטיסים לא לחלוקה לכל לוטשי העיניים). שימו לב : 3 כרטיסי הרכבת. 750 פרוטה בלבד לנסיעה
 

broadaxe

New member
צריך רק לבדוק את הפריט לפני שרצים..

על הכרטיס התחתון יש תאריך מוחתם משנת 1957.
 

Hadi O

New member
אתה תותח. יש הטבעה של שנת 51

התאריך מוטבע (עד עכשיו לא ראיתי אותו ועכשיו אני שם לב שעל אחד הכרטיסים (חיפה מרכז ירושלים) שעלה 750 פרוטה מוטבע בדפוס עיוור 51 08 16 כלומר 16 לאוגוסט 1951 בצורה די ברורה (בגילי צורה ברורה המשמעות באור חזק ועם זכוכית מגדלת) ובשאר יש סימני הטבעה גם של אותם התאריכים רק ששם זה לא כל כך ברור. ממש תודה.
 

broadaxe

New member
לא תותח, גרזן....

קשה באמת לראות את הספרה האחרונה, אם זה 7 או 1.
 

Hadi O

New member
במידה וזה 57 אני בן שנה ואני זוכר

את הכרטיס הזה. במידה וזה 51 אני אפילו עוד לא בתיכנון. וזה 51. המצחיק בכל הסיפור שבתמונה ששמתי בפורום רואים את ההטבעה בגלל משחקי האור ואילו במציאות ממש קשה לראות (גם את הברור מבינהם)
 

meir185

New member
../images/Emo104.gif קצת לרענון הזכרון.

שלום לכם. החלטתי לרענן את זיכרונכם. מאיר
 

Hadi O

New member
אח איזה ימים יפים וטובים היו אז.

בעצם כל מה שקשור לנוסטלגיה אנחנו זוכרים שאלו היו הימים הטובים וכנראה חלקנו גם אוסף דרך האוספים ו"הלא אוספים" את הזכרונות והנוסטלגיה. נכון שהנוסטלגיה מעלה בנו געגועים וזיכרונות וכנראה תמיד נתגעגע למה שאין לנו. שיהיה בכייף ושנהנה ממה שיש לנו.
 

krause

New member
האדי שלום.כמובן הכרטיסים אשר

השגת מתאימים לאוסף כרטיסי נסיעה.חבל שלא נפגשנו במפגש בית עובד.אני הצגתי שם חלק גדול מהאוסף. הכרטיסים כמובן מתחילת דרכה של רכבת ישראל לאחר שהפכה מרכבת פלשתין לרכבת ישראל .הכרטיסים הם מסוג edmondson אשר נקראים על שם ממציא שיטת דפוס הכרטיסים THOMAS EDMONDSON .אנגלי אשר בשנת 1843 המציא מכונת דפוס להנפקת כרטיסי רכבת. הוא הראשון אשר המציא את שיטת מספור הכרטיסים, ואת הטבעת התאריך בלחץ על גבי הכרטיסים.הכרטיסים הראשונים הונפקו עי הרכבת האנגלית , ובמשך השנים הונפקו בכל רחבי האימפריה הבריטית.האמריקאים לא קיבלו שיטה זו.בשנות ה 90 לאחר כ 150 שנות שרות הוצאו המכונות לחלוטין משימוש. בגלרית אוסף כרטיסי הנסיעה שלי תוכל לראות כרטיסים של רכבת פלשתין אשר הונפקו בשיטה זו. לגבי הכרטיסים עצמם. הם די נדירים,לאחרונה הגיעה מחירם ל כ 15$ לכרטיס באי ביי. כמובן שמחיר כרטיסי רכבת פלשתין הרבה יותר גבוה.
 

Hadi O

New member
תודה עבור ההסבר. זה מה שחיפשתי

מבחינת הידע. ושוב תודה
 
אותו הצילום אבל מקרוב יותר

שימו לב לפרטים שהופיעו בראש העמוד באותו היום. המחיר 4 לירות וטמפ' במפרץ שלמה 25-16 מעלות
 
למעלה