עצוב. רובכם היכרתם אותו. אישית או מההרצאות ובטח ובטח מספריו

hadi orr

New member
עצוב. רובכם היכרתם אותו. אישית או מההרצאות ובטח ובטח מספריו

עצוב. חברי חיים גרוסמן אחד מגדולי אספני ישראליינה בכלל ושנות טובות בפרט נפטר הלילה. והוא רק בן 68. צעיר מדי לעזוב אותנו. הוא הותיר חלל עמוק בליבי וחלל עמוק בעדת האספנים. יהיה זכרו ברוך.

כל יום שישי היינו אוכלים ארוחת בוקר בהתחלה בשוק בדיזנגוף ולאחר מכן שהשוק עבר אז בשוק גבעון. ביום שישי האחרון בארוחת בוקר שרק שנינו היינו הפעם באופן חריג, אמר לי כי אני חייב להוציא ספר נוסף על האוספים שישאר משהו אחרי !!! אלו היו המילים שלו.

ביחד הוצאנו את הספר על מזרחי יצרן פסלי הגבס. אני הוצאתי בנוסף ספר על חברת אל על דרך פרטי האספנות שלי וכן ספר של מקבץ ההרצאות שאנחנו מקיימים פעם בשנה לזכרו של חברנו מהפורום האספן בני תמרי. כל זה לא הספיק לו ורצה כי אוציא עוד ספר. הרעיון הראשון שעלה במוחי הוא פסל מיד ולא הספקתי לספר לו (למעט היום מעל הקבר) כי כבר יש לי רעיון אחר לחלוטין שאני מאמין שהיה מוצא חן בעיניו. ביום ראשון (לפני חמישה ימים) שהייתי בביתו דברנו על שווי האוספים לאחר לכתנו. לא יאומן.
 

ניצה 7

New member
קשה להשלים על האובדן של איש יקר.

היה לי קשר רציף עם חיים ז''ל. המחשב מלא התכתבויות צילומים ומאמרים. (גם על בני משפחתי בראשון). בערב חג ראש השנה ברך אותי בשנה טובה, כשקניתי את ספרו ''שנה טובה'' - וכבר איננו. יהי זיכרו ברוך.

 

powo

New member
יהי זיכרו ברוך

באחד המפגשים איתך.יצא לי להכיר אותו דרכך.מאוד מצער לשמוע.אני יודע שהפסדת חבר קרוב לתחביבך.חבל ומצער
 

ניצה 7

New member
ברצוני לספר זכרון אחד מתוך רבים:

בחיפה נהוג לחגוג כל שנה את ''חג החגים'' ואחד האירועים הוא הרצאה בנושאים שונים בזמן שבחוץ יש אטרקציות של מכירת פריטים מיוחדים, אוספים, מאכלים וכו'. לפני שנים נודע לי שחיים גרוסמן יהיה המרצה והגעתי למקום. עדיין לא הכרנו והתברר שאני היחידה שבאתי לשמוע אותו. ישבו באולם שני אנשים, מכריו, שקשורים עם מכירות פומביות. כשראיתי שלא תהיה הרצאה קמתי ללכת ואז ניגש אלי (כבר הכרנו כשנכנסתי) ואמר שלכבודי יתן בכל זאת את ההרצאה. היתה הרצאה מרתקת עם שקפים ומדי פעם פנה אלי והוסיף הסבר נוסף. מתרגשת. חבל על דאבדין.
 
שמעתי שתי הרצאות שנתן בזמנו אצל אנדרס

האחת על שנות טובות כמובן,
והשניה על התפתחות והיסטוריית בתי הדפוס העבריים,
 
למעלה