אם תצליחו לזהות אז אתם אלופים

argamon

Member
אסביר לך

> ראשית הם כתבו שכנראה את צודקת. הם לא אספנים כמוכם ואין להם כלים מיוחדים לזיהוי חוץ ממגדלת שלדעתי היא מגדלת עממית פשוטה אולי מאיכות טובה שניראה לאדם לא מקצועי כמגדלת חזקה אבל בטח לא באיכות מיקרוסקופ וגם הזיהוי הוא לא קריטי עד כדי שזה יהיה "סוף העולם" אם לא הכל יהיה מדוייק אבל התמונה שלך מיד זוהתה על ידי בעל המשפחה כקופסה המדוייקת שמצאת למרבה השמחה. מקסימום יצויין בתיעוד שהייתה קופסה כמו בתמונה והיא לסוכריות למרות שזו תמונה של קופסת אבקת חלב, אבל החשוב שמצאת תמונה זהה לזה שבעל המשפחה זוכר. אין לי מושג למה הוא עומד על דעתו .שקופסה זהה לזו שמצאת הייתה לסוכריות אבל לדעתי הסיכוי שהאבא הביא קופסת אבקת חלב שואף לאפס.
> אגב אני לא מבין למה את מאמינה שהוא הביא גם אבקת חלב מהשקם. מדוע השקם החזיק אז אבקת חלב? האם אני מבין נכון שאז לא היו מוצרי חלב עמיד בשקם? יש לי חור בהשכלה בעניין הזה

> לגבי השאלה שלך על הקופסה שהיא פרטית ולמה חשובה לארכיון המושב , הוקם לאחרונה בנוסף לארכיון גם אתר אינטרנט ובו בין השאר סיפורים אישיים כתיעוד אישי לכל משפחה ואני למשל כמו אחרים הוספתי לדף שלי תמונות כאשר ביניהן תמונה בה אני תינוק ואבא מחזיק אותי בשמחה, והיא משנות ה- 50. (
אל תגלי לאף אחד שאני בגיל 69 ) לכל אחד יש כאמור דף משפחתי, משהו המזכיר בלוג בתפוז . לכן המשפחה רוצה לספר על המתנה של הילדים כאשר אבא הביא להם מהמילואים קופסת סוכריות והקופסה נמצאה רק הייתה בעיה בזיהוי ואת תרמת הרבה בעניין ותודה גם להדי על מאמציו לעזור. זה מעניין את כולם כיוון שרובנו עברנו חוויות כאלו ומתנות כאלו מההורים וישמחו לקרוא על זה בתיעוד. כך זה במושב בניגוד לעיר בו רוב התושבים לא מכירים זה את זה, ובמושב מכירים הרבה אחד את השני גם לפעמים משנות ה-50.
> עוד דוגמא: מצאתי מטחנת בשר מהשנים של אז שאמא טחנה איתה בשר וצוות הארכיון שמח לקבל זאת כתרומה לפריטים הנוסטלגיים בארכיון ואם הייתי מוצא לדוגמא כובע שהיה לי בגיל 6 , הם היו שמחים לקבל אותו לפריטי הארכיון ומעלים את סיפורי על הכובע בדף שלי בארכיון. הקמנו ארכיון שייתן מין הרגשה של חזרה בזמן למושב מ-1949 והלאה. הוציאו אפילו חוברת יפה של מתכוני אוכל שהביאו נשים לפי איך שהוריהם הכינו.
> אתן לך גם אפשרות ביקור קטן שבשלב בנייה וחסר בו הרבה בגלל חוסר זמן לאחראית על האתר להעלות בו המון חומר. לך באופן טבעי האתר לא יגיד כלום רק רציתי שתתרשמי ממנו אם כבר אנחנו מדברים עליו ושוב תודה לך ולהדי.
>> בכניסה לדף אם יופיע דף מקדים עם הסברים, לחצו על ה-X להעלמתו:
https://bit.ly/2lyK1hp ;
 
דווקא הזיהוי אם הולנד או לא חשוב.

הולנד הייתה והינה אחת מיצרניות אבקת חלב איכותית. הולנד הייתה והינה מומחית בנושא אריזות בגז.
חלב עמיד - לא זכור לי שהיה בשנות ה-50. אולי מישהו אחר פה בקי בכך יותר ממני.
למה שיביא הבייתה אבקת חלב? קנה בשקם לשימושו האישי בנס קפה והביא הבייתה מה שנשאר עם הקופסה...למה לא סביר?

כעת הבנתי את עניין הבלוגים המשפחתיים. זה כבר נשמע סביר.
 

argamon

Member
כנראה לא נדע במדוייק כיוון

שבמושב , נשארו מכל המייסדים שתי נשים: האחת היא דודתי בת ה- 93 שבאופן מפתיע אמנם מתפקדת מנטלית טוב גם בזיכרון אבל על בטוח אין לה מידע בעניין הזה, ועוד אשה שלמרבה הצער חלתה באלצהיימר ואי אפשר לזכות במידע ממנה.
> ההערכות שלכם כאן נותנות רושם כהגיוניות מאד אבל כנראה לא נדע זאת במדוייק לעולם אבל את ושאר המגיבים עוזרים בדיעות שלהם.
> כתבתי שלא סביר בגלל שעיקר הפרנסה של המושב עברה לחלב פרות כאספקה לתנובה ולא היה חסר חלב לשימוש אישי , אבל ההסבר שלך בעניין אבקת החלב שאולי קנה במילואים הגיונית כיוון שבבסיס לא היו פרות לחליבה שמהן היה יכול לקחת חלב לשימושו.
כך שלא נדע זאת כנראה בצורה חד משמעית ומי שהיה משיב עליהן במדוייק הוא האבא שהביא זאת נפטר כבר שנים למרבה הצער.
 

argamon

Member
אסביר לך אסיקו:

> את מה שרואים באתר מפעילה אשה בהתנדבות שגדלה בילדותה ונערותה במושב והיא מכניסה בכל זמן פני שלה עוד ועד חומר , אבל פרנסתה בעולם הרפואה והיא ממש לא מקצוענית במחשבים. לכן האתר גם בשלבי בנייה וחסר בו הרבה.
> תודה על השבחים שלך על האתר.
 
אגב, גם לי אין לי מיקרוסקופ ובקושי זכוכית מגדלת. כלי העבודה

שלי הוא גוגל. ולצורך כך לא צריך להיות אספן, רק סקרנות.
 

argamon

Member
אז כל הכבוד לך כמחפשת:

אני לא הצלחתי להגיע בגוגל למידע שאת הצלחת להגיע.
 

כ חיים

New member
קופסא

המסקנה של רות יותר מסבירה בעיניי. באותן שנים היה יבוא נרחב של אבקות חלב ממערב אירופה. אין זה סביר שהשק"ם ייבא סוכריות מחו"ל בשעה שבארץ היו כמה וכמה מפעלים לייצור ממתקים. ייתכן שאב המשפחה קנה סוכריות והכניסן לתוך קופסת אבקת חלב וכך הביאן לילדיו.
 
תודה חיים. חשבתי גם על אפשרות זו אבל אז שמתי לב שקופסאות

החלב שהיו ארוזות בגז היו ללא מכסה מתברג או נלחץ, אלא סגורות כמו קופסאות שימורים [ובאחת התמונות שצירפתי רואים אפילו פותחן סרדינים מחובר למכסה]. כלומר, הן לא מתאימות לשימוש חוזר כי אין מכסה...
הדבר הוודאי בכל סיפור הקופסא הוא מה שכתוב מתחתיה - GAS PACKED ומזה צריך להתחיל.
 

כ חיים

New member
זיכרון ממרחק שנים יכול להיות מתעתע

נראה לי שאותו חייל מילואים הביא לביתו מהמילואים קופסת אבקת חלב (נא לזכור שהתקופה הייתה תקופת "הצנע" ומצרך כזה בשוק האזרחי היה נדיר) וגם קופסת סוכריות לילדיו אבל מי שהיו אז ילדים כבר אינם זוכרים את אבקת החלב אלא את הסוכריות כי הן עניינו אותן יותר אז.
 

עודד פת

New member
אבקת חלב

בילדותי גרנו בנתניה, מרחק לא רב מחוף הים. זכור לי שפעם שוטטתי לאורך החוף, כנראה באמצע שנות ה 50, ונתקלתי בעשרות קופסאות של אבקת חלב הולנדיות כחולות בדיוק כמו בתמונה שפורסמה כאן. הקופסאות נפלטו מהים והיו זורות על קו המים, כולן חדשות, כנראה שנפלו מאניה. יחד עם אבי סחבנו כמות מרשימה הביתה.
לקופסה היה מוצמד פותחן ש"גזר" פס בהיקף הקופסה בחלקה העליון.
לו רק הייתי שומר כמה מהקופסאות ההן...
 
למעלה