פרשת השבוע

סינפיל

New member
פרשת השבוע

בראשית שנת 2006, חולקו, עם אחד מגיליונות המגזין טיים אאוט, 30,000 עותקים של DVD שהכיל את שני פרקיה הראשונים של הסדרה פרשת השבוע: מישהו, כאן, קיבל אותו, במקרה? מעניין אותי לדעת אם המדובר היה במארז של ממש, או, שמא, בדיסק ותו לא, שחובר לגיליון (ולפני שמישהו יציע, יצרתי קשר הן עם HOT, שהיתה אחראית על החלוקה, הן עם טיים אאוט ולא היה להם מושג). WorldCat מדווח, גם, כי הופצו לאוניברסיטת ישיבה שבארצות הברית דיסקים, שכללו פרקים נוספים, אך, כשניסיתי ליצור קשר עם ספריית האוניברסיטה ועם הגוף שחילק להם, לא ממש היה להם מושג לגבי דרכים להשיגם: מישהו יודע משהו? תודה.
 

סינפיל

New member
ואגב, משהו שחשבתי עליו: אולי, מישהו כאן יוכל לסייע?

שווה, לדעתי, להקים מעין קול קורא ציבורי/עצומה, או, משהו כזה, כדי ללחוץ על הגופים בעלי הזכויות והיכולות, להוציא על DVD, למכירה מסודרת, את הבורגנים המלאה (הלא המארז שהשגתי מכיל רק שלושה פרקים) ואת החמישיה הקאמרית המלאה (המארזים שיצאו למכירה ושבבעלותי מכילים רק מבחר מהמערכונים), בתור התחלה (לאחר מכן, אפשר, גם, לבצע דברים דומים לגבי סרטים/סדרות אחרים שנשכחו עם השנים, כמו רבים מאלה שקישרתי אליהם, דלעיל): אני, לבדי, כמובן, לא יכול לעשות יותר מדי, אך, אם מספיק אנשים יצטרפו (ולאחריהם, גם, יצטרפו מספיק אנשים בעלי קשרים, למשל, עיתונאים/מבקרים, אנשים בעלי השפעה תרבותית רבה, וכולי), אולי יצא מזה משהו, אם יבינו, שם למעלה, שיש לזה ביקוש. מישהו מעוניין לסייע לי להרים את הכפפה? כי אין לי ממש מושג איך ואיפה להתחיל... בטוח, איני היחיד שמעוניין בכך? תודה!
 

אספן 3

New member
בעיקרון זהו רעיון טוב

כמובן שזה היה משמח אם היו יוצאים מארזי די-וי-די של סדרות טובות של פעם שהוקרנו כאן, רצוי בצירוף קטעים שהורדו בעריכה, פספוסים וראיונות עם היוצרים והמשתתפים. הבעיה היא שמבחינת אלו שיצטרכו להשקיע במארזים הללו ספק גדול אם יש כאן כדאיות כלכלית. נראה לי שהתחום הזה נמצא בירידה מתמדת. רואים פחות ופחות תקליטורי די-וי-די למכירה, הוידיאומטים נעלמו וגם את המכשירים עצמם קשה להשיג.
יחד עם זאת טוב שאתה מנסה לדחוף את הנושא. בהצלחה.
 

סינפיל

New member
יש לך יכולת לסייע בהרמת הפרויקט? תודה!

לא צריכה להיות השקעה כספית גדולה, רק להעביר לאוזן השלישית (שיכולה, גם, לשמש כמוציאה לאור וכממירת קבצים, הם עשו זאת, בעבר, פעמים רבות, כשלא תמיד היתה יותר מדי הצדקה מסחרית, המכירות תכסינה את ההוצאות של כל מה שנוגע להפקה, הקהל הנכון, ממילא, יראה את זה, שממילא, לא תהיינה גבוהות במיוחד), ישנם מספיק אספנים וכדומה שעדיין רואים ערך במדיה פיזית: יש די הרבה סרטים/סדרות, שלהם אף פחות ביקוש, שיוצאים על DVD בכל אופן ולמרות החוסר ביותר מדי הצדקה מסחרית. פשוט, השימור התרבותי חשוב יותר. שוב, אולי הקהל הרחב אינו מתעניין יותר מדי במארזים שכאלה, אך, האוזן השלישית עדיין חיה ובועטת וישנם מספיק משוגעים לדבר שיתעניינו.
מבחינה טכנית, הסדרות עדיין קיימות אצל בעלי הזכויות (במקרה דנן, ידוע לי שהן לא אבדו פיזית וגם לא נזרקו לפח!) ולא תהיה בעיה להוציאן על DVD, צריך רק מספיק אנשים שיידרשו את זה. רק שאין לי מושג איפה להתחיל בהרמת מיזם שכזה, אז, שוב, בגלל זה פרסמתי כאן, צריך להתחיל איפשהו ומקווה שמישהו שמבין יותר באיך להרים פרויקטים שכאלה יקרא את מה שכתבתי ויוכל לעזור. היש דרך להקפיץ לראש העמוד את הודעתי? כך, יותר אנשים יראו ויגדל הסיכוי שמישהו שיוכל לסייע יקרא.
מעציב אותי שההיסטוריה התרבותית שלנו נעלמה (מהמסכים ומהזיכרון) ושלא נראה שלאיש (שיכול להשפיע) אכפת לשמרה (פירטתי, בעבר, למשל, שבהבורגנים, שלהבנתי שודרה, בשידורים חוזרים, בפעם האחרונה, לפני כעשור, ניתן לצפות כיום רק באורח פירטי, באתר אחד בלבד, שצריך לפרוץ את חסימת מערכת המשפט/המשטרה כדי לגשת אליו, סדרות רבות אחרות אפילו אינן זמינות בצורה כזו). מעציב אותי, עוד יותר, להשוות את מה שיש בטלוויזיה הישראלית כיום להבורגנים ולהחמישיה הקאמרית. שני הדברים קשורים אחד לשני בבירור ומצביעים על כיוון שלילי מאוד שהחברה בכלל והטלוויזיה בפרט הולכות אליו: הדברים האלה היו פעם במיינסטרים, היום, עם כל ההתחנפויות למכנה המשותף הנמוך ביותר, לא רק שמעטים זוכרים אותם, הם לא היו עוברים מסך, אולי, אפילו לא בכבלים/לוויין. כדאי לקרוא את זה.
 

אספן 3

New member
לי אין קשר כלשהו עם מי שיכול להחליט בתחום

כמו שכתבת, אולי תצליח להגיע למישהו שמקורב לתחום ויוכל לעזור. בכל מקרה יהיה צורך בסופו של דבר לשכנע בעלי עניין להשקיע כסף בפרויקט ולא נראה לי שיהיה קל לשכנע אותם לעשות זאת. אבל, שוב, בהצלחה.
רק מנהל הפורום יוכל, אם ימצא זאת לנכון,להקפיץ את הודעתך לראש העמוד.
 

סינפיל

New member
כפי שציינתי, קשה לי להאמין שיהיה מדובר בהוצאה מאוד גדולה

בכל מקרה, תודה ונקווה שמספיק אנשים יראו את ההודעה ושלכן היא תגיע למישהו שיוכל לסייע (אגב, בלסייע, כוונתי היתה, גם, לסיוע בהרמת מעין קול קורא ציבורי, לאו דווקא בהגעה למישהו שיכול להפיק את המארזים בפועל, כמפורט בהודעתי הראשונה).
 
למעלה