סכינים מלאוס וקמבודיה

11moti

New member
סכינים מלאוס וקמבודיה

ההבדל בין סכיני העבודה של לאוס, לאלו של קמבודיה,
והסיפור מאחורי הסכינים שהבאתי משם.
בתמונה הראשונה- 2 הסכינים מימין הן מקמבודיה. ישרות , או קצת מעוקלות.
את השמאלית שבין ה 2 רכשתי מהבחורה בלבן, ואת הימנית מהבחורה בכחול, הן עבדו עימן בניכוש צמחיה באתר המקדשים הגדול והמדהים אנגקור-וואט שבסיאם-ריפ בקמבודיה.
(אחרי שקיבלו את הכסף בטח יצאו לשנת שבתון.. לאור השמחה שאחזה בהם, בעוד חברותיהן צוחקות על האיש המוזר שקונה סכינים ישנות במחיר הרבה יותר גבוה מאשר לקנות סכינים חדשות בחנות...)

שאר הסכינים עם הגבנון בקצה הן מלאוס (ומטבע הדברים גם צפון תאילנד הסמוכה לאזור).
הן בגדלים שונים- לשימוש שונה.
את הסכין האמצעית הקטנה יחסית, השגתי בכך שהחלפתי אותה עם המוכרת בשוק המקומי בכפר ואנג ויאנג שבלאוס.
החלפתי אותה על אולר ויקטורינוקס (שכמה מהן אני לוקח איתי עימי בד":כ לשצורך החלפות מסוג זה)
הסיבה העיקרית שהיא הסכימה בשמחה רבה- זה שלאולר יש בצד פינצטה (מלקטת) דבר שלא נמצא שם בד"כ,והם מאלתרים ע"י שימוש ב 2 צדפות)
ניתן לראות איך היא מקלפת סוג של .בטטה עם הסכין הישנה, ואח"כ ממשיכה עם האולר השוויצרי. (שווי האולר כ 30 דולר- שזה סכום בלתי נתפש ע"י המקומיים למי שתוהה אם העיסקה היתה כדאית, בעוד שהסכין שלה עולה כ 1/2 דולר... ).
שאר הסכינים הגדולות בצד שמאל, הן קשוחות וחדות, ואפשר להוריד איתן עצים מאידך, ולקלף ירקות מגיסא. הגבנון בקצה יוצר איזון מצויין, והרעיון של ידית חלולה ומעוגלת- יוצר ידית נוחה, עמידה מאוד, ומאפשר הכנסה של מוט להורדת ענפים מרוחקים.

















 

11moti

New member
סדר התמונות

נראה לי שנוצר קצת בלאגאן בסדר שהתמונות עלו, אז פשוט לצפות בהם אחרי קריאת התוכן , כי לא אטרח לשנות בעוונותי...
 

11moti

New member
סכיני דרום מזרח אסיה

מאחר ומדובר באזורים שבהם האנשים חיים די קרוב לטבע, הן באזורים חקלאיים, והן בג'ונגלים ומקומות מיוערים, כלי החיתוך למינהם משמשים ככלי עבודה, וגם ככלי הגנה לעת מצוא מבעלי חיים, ומחומסים למינהם.
לכן כל כלי חיתוך, עשוי בצורה פונקצינאלית וטובה מאוד.
הן מבחינת איכות הפלדה, והן מבחינת העיצוב והצורה.(הפלדות מקפיצי עלים של מכוניות ישנות ועוד גורטאות פלדה שניתנות לחיסום, חזקות ושומרות על חוד, )
אגב הדבר נכון גם באפריקה (למעט פריטים תיירותיים וקישוטיים) דרום אמריקה, האזורים החקלאיים ברוסיה, ואזור לפלנד בכל צפון סקנדינביה.
 
למעלה