בלה בלה בלה

rachelea

New member
מקווה שלא יקראו לנו "קליקה"


 
בינתיים אף אחד מאיתנו לא השתמש במילה. למיטב זכרוני את התחלת

להשתמש בהגדרה הזו לגבי ולגבי ידידי הטובים הדי ואברהם. לא כל חברות הינה קליקה. שניהם קיבלו אותי לפורום בצורה הנעימה והמועילה ביותר, מהם למדתי המון, ובזכות אברהם אוסף הקק"ל שלי התפתח לממדים הנוכחיים. דווקא אברהם, הקיבוצניק, לא 'העשיר' ההוא שקונה חברים בכספו [וזו הייתה נבזות לומר זאת, לא פחות], הופיע אצלי יום אחד עם אלבום הקק"ל שלו ואמר לי: האוסף שלך כבר עלה על שלי, קחי מהאלבום שלי כל מה שאת צריכה. איזה אספן מציע דבר כזה? מהאוסף, לא מהחלפות. רק מלח הארץ. כשיש לי משהו שהוא צריך, אני שומרת לו ואנחנו נוהגים לרכוש יחד לוטים באי ביי ולהתחלק. ש/פ אספני נעים ומועיל.
ומאז, כפעם בחודש, כשאברהם עולה למרכז לבקר את אביו, הוא נוהג לקפוץ לקפה ואנו דנים באוספים שלנו ונהנים. הדי מצטרף כשהוא פנוי מעסקיו. אז איפה בדיוק הקליקה?
 
אני בזמנו הייתי תקיף במיוחד כלפי סוחרים סמויים

ביחס לסוחר גלוי: לחבר אספן בפורום מותר להגיד את דעתו שפריט לא בעל ערך אספני לדעתו - גם להדי. ומותר גם מותר לאספן להגיד "לי זה שווה 20 ש"ח". הסוחרים מנסים "לאנוס" את האספנים להתאים מחירים כלפי מעלה כי מצאו מחירי מכירה חסרי שחר בנט - שאין להם כל קשר למציאות - ללא שום נתוני מכירה בפועל, אם בכלל נמכר. אם הסוחר חושב שזה שווה אלפים שיעלה למכירה בשלל המכירות הפומביות בבידספיריט או בכל מקום אחר בנט, געזונטהייט, ושלא יחבל בכרם שלנו ויעורר רושם של הקוזאק הנגזל. עולם האספנות הוא עולם אישי, עולם של ידע, שנרכש בעמל רב, ביזע, ובפיזור ממון יקר אצל סוחרים ממולחים עד שלומדים. כל אחד מאיתנו שילם ועדיין משלם ר'בה געעלט על טעויות. אנחנו בינינו האספנים כאן נאמנים ויודעים יפה לעזור אחד לשני בידע שלנו ללא העלאת הדברים בפורום. אנחנו לא חייבים דבר לסוחר - שילך ללמוד בדרך הקשה שאנחנו למדנו, שילך למוכרי המכירות הפומביות או כל דרך אחרת. לא כאן בחלקה שלנו. מי שנכנס לעיסקה ללא ידע שלא יאשים איש מלבד עצמו. במקום להגיד תודה לאיש מקצוע שמעמיד על טעות - הסוחר תוקף. לא מתרגש.

קראת הערה שאספנים הם קצת סוחרים ולפעמים ממחזרים/מחליפים/נותנים פריטים כדי לרכוש או להחליף לאחרים או מחוסר מקום או דברים שנרכשו בטעות וכיוצ"ב. זה לא הופך אספן לסוחר. אני בטוח שלכל אחד מאיתנו יש היכרות עם סוחר או שניים הגונים שהוא מסתדר עימם. האחרים הם מי שעושים רעש - ולהם נגיד: די לכיבוש.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
יפה מנשה

כך גם אני חושב, לי זה מזכיר את המשפט המפורסם..לולא חרשתם בעגלתי לא מצאתם חידתי.
הסוחרים שלומדים כאן מנסים ללמד אותנו ......כן כן גם כן כאן.
לגישתי זו חוצפה.
 
אמנון, מי הם החוצפנים? אנא השכל אותנו ואם יש לך מה להגיד,

ישר בפנים ולא ברמזים. הרי את טובת הפורום אתה רוצה. גם אנחנו.
 

powo

New member
ראיתי שחלק גדול מהפוסט של הברנדי נמחק

נראה לי מהמילה לוויאלי.הפכה כאן למילה גסה.או מילת גנאי.מי שמתאר ומחבר את הלוויאליות למפיה.כנראה שלא הייתה לו לוויאליות כל שהיא.כן אני רכשתי את הלוויליות שלי .גם בצבא וגם בחיים.זאת חברות טובה.גם ברגעים שמחים.וגם כאשר חבר נופל. ומה זה הדבר הזה לא להתייחס ולא לכתוב בדבר שפורסם בפורום ציבורי.כתבה נכון רותי.או הדי.שפה זה לא רוסיה.ואין פה את פוטין.וכל זה עוד שלא נכתב בגסויות.ויש פה לא מעט הנשים שיודעים להיות חריפים.ואפילו חרפים מאוד.אז מי שלא מוכן לקבל ביקורת שלא יכתוב.ביי
 
אני יכול לסמוך - פירושו אני רוצה שיהיה לויאלי אלי.

ואתה הרי נגד לויאליות! אז על מה הטענה בדיוק? ואני עוד ממתינה לתשובה...
 

hadi orr

New member
מנשה. עכשיו אני רגוע שאתה נותן לי אישור להגיד את דעתי חחחח.

(התגובה בהומור ולא בהתנגחות חס וחלילה) (בתגובה למה שכתבת: "מותר להגיד את דעתו שפריט לא בעל ערך אספני לדעתו - גם להדי").
בהחלט אספן שמוכר את הפריטים הכפולים ו/או את הפריטים שכבר לא מדברים אליו נשאר אספן גם אם הוא "חוטא" בחטא המכירה.
בהחלט סוחר שנכנס לכאן ומציג עצמו כאספן ואפילו מקבל מידע או אפילו מקבל מתנות מחברי הפורום זה מוקצה מחמת מיאוס.
סוחר שנכנס לכאן, לדעתי, מציג עצמו כסוחר, מציע את מרכולתו מהבחינה שלי (ואני יודע שדעותי שונות גם בנושא זה מכמה חברים בפורום) הוא כשר ואפילו כשר לפסח או למהדרין.
הויכוח שנעשה בפוסט שנמחק כמעט כולו היה בכלל מכיוון אחר אבל לא נחזור לשם.
 
האמת, לא הצלחתי להבין כלום

על מה הדיון הלוהט.
אולי כי אני לא אספן שרוף עם שריטה עמוקה כמו של כמה מהכותבים.
אבל צמד מאלו שפגשתי, אשמח לפגוש תמיד.
 
אתה הדי עדיין עונה. רובנו הפסקנו ועונים ישירות במסרים/מיילים

כולל אנשים שמזמן נטשו את דיוני הפורום. בזה המסתננים הזיקו כי פעם היית יכול לקבל שיעור טוב דרך הפורום. המסתננים דפקו רק את עצמם כי יכלו גם הם ללמוד בלי להתערב ואם היה להם קצת שכל היו נרשמים ופונים ישירות לחברי הפורום. אבל הגסות הבלתי נסבלת של רשות הרבים בישראל השתלטה גם לכאן. נדחקנו הצידה מרשות הרבים ונשארנו ברשות היחיד.

מכיוון שאני ש"ט (שמאלני טהור) אני מאמין ( מה שקרוי conviction באנגלית) שהגסות הבלתי נסבלת של רשות הרבים מגיעה מאספסוף מרכז הליכוד וכוכביו. בעזרת השם עם ישראל יתפכח וישיב את כוחו, גבורתו וחכמתו, נתעורר מחלום הבלהות של הקיסרות שאנחנו נתונים בו, ונחזור להיות מה שאנחנו באמת ולא פייק. די לקיבעון הביביסטי. מוטב להתקוטט על זה מאשר עם המסתננים.
 

גלעד133

New member
מנשה...

אני חש"ט [חילוני שמאלני טהור שבעצם התחיל לנטות למרכז] מזדהה עם כל מילה בחלק השני של דבריך רק שבניגוד אליך ולתקוותיך שהמצב ישוב לקדמותו אני הפכתי לצערי מנאיבי עם תקווה כמוך לציניקן שמבין שזה לא ישתנה אלא כנראה יהפוך רק לגרוע יותר והבן - אני אופטימיסט מטבעי אבל ריאלי. גם נושא הקיסרות שאני מגדיר כסוג של רודנות מגלומנית ולא רק בממלכת ביביהו הראשון אלא בחצי עולם כמו טראמפ, פוטין, ארדואן, אסאד, הפסיכי מקוריאה ואולי עוד כמה ששכחתי. זה מתבטא בכל תחומי החיים כולל התערבות גם בתחומים שמעניינים אותנו. לתפיסתי העולם הוא כדור שמסתובב ותלוי איפוא אתה נמצא ובאיזה נקודת זמן. השאלה אם בדורנו יבוא המהפך או כשכבר לא נהיה כאן וההתמודדות תישאר לצאצאינו [כולל האוספים שנשאיר ולך תדע לאיזה פח או תנור התכה הם יגיעו כדי לקנות בכסף שיתקבל מחשבים או טלפונים מתקדמים יותר]
 
אל יאוש חלילה. שים לב:

לא יעזור כלום לימין השבתאי. למה שבתאי? כי זה הכל או לא כלום, או שמשיח בא מחרתיים או חורבן, או אף שעל או חורבן, או שטחים או חורבן, או הגבעה/פיסטין או חורבן, אם מחזירים גבעה לבעליה חורבן - הכל שחור לבן ילדותי. כמעט אפס אמונה. השמאל תמיד הצטיין באמונה חזקה. לפעמים א"י קטנה לפעמים יותר גדולה אבל חיה וקיימת לעולמי עד. ב"ג האמין והקים מדינה. בגין אמר שתי גדות, לא פחות, ובחיים לא יכול היה להכריז על המדינה בשטח הקטן שלה. הכל או כלום. לא ייפלא שבגין נתן הכל למצרים כולל ימית בלי מו"מ.גם המצרים וגם האמריקאים היו בטוחים שיילחם על ימית, והיו ערוכים שתישאר בידינו...ובגין נתן... מפאי בחיים לא היו נותנים את ימית.
 

גלעד133

New member
מנשה

נכון, אבל.... הימין של בגין היה ימין שפוי ואידאליסטי, די פרגמטי ואפילו רחמנא ליצלן - הגיוני. היום, שים לב, זה או משיחיות הזויה או נהנתנות או חיפוש ג'ובים לאספסוף כדי שקבלני הקולות וקהלם ימשיכו לתת לישבנים המרופדים לשבת על הכיסאות ולא לדאוג לכלום פרט לעצמם ולמטורפים על הגבעות שמכנים עצמם חלוצים ופוגעים בפלסטינים ובקציני וחיילי צה"ל [שמעשית שומרים עליהם - וחבל שכך] כאחד. להאמין שעם מנטליות כזאת נראה בעתיד הקרוב משהוא אחר או חיובי - אשרי המאמין. אני, באוסף המטבעות והמדליות שלי שכולו על טהרת ישראל שומר בקנאות על כל פריט שקשור למנהיגי המדינה [בעבר הרחוק והקרוב] ולציונות ולארץ ישראל [לאו דווקא השלמה. מספיק לי החלקית אבל שתהיה רק שלנו. לא בטוח שהדור הצעיר לא מניד בראשו בספקנות ואומר שזה פאסה ואני שייך לדינוזאורים. אני כבר לא אשתנה, אבל הדור אחריי ? לא בטוח.
 

hadi orr

New member
היי מנשה. לא הבנתי. "אתה הדי עדין עונה..." ובהמשך התחלת עם

ביבי וחבר מרעיו.
אז ראשון ראשון ואחרון אחרון.
אני תמיד עונה. ועונה ועונה ועונה.
לא משאיר פתח צר שמישהו לא יבין את כוונתי את אימרותי את מחשבותי ואת מעשי.
זה עם סוחר או מרירה בפורום (או מריר שמתחזה לאספן). תמיד אענה וגם אם אני יודע שזה לא יעזור.
שנית לא הבנתי מהיכן הביבי הזה צץ לנושא שלנו.
שלישית שנמשיך להנות מהכל.
 
רוח נעורים נושבת בפורום שהתעורר לחיים.

לא כל כך הבנתי מי הם הסוחרים. בעוונותי מכיר אישית את כל בעלי הגלריות
באזור המרכז. רובם ככולם אנשים ישרים..
ביחס למכירה . מכרתי פריט או שנים .והפסקתי . אחרי כל פריט שמכרתי
אני מתגעגע. ומצטער שמכרתי.
צ'י
 

כ חיים

New member
זה ההבדל בין סוחר לאספן

סוחר אוסף כדי למכור וגם להרוויח ואילו אספן קשה עליו המכירה כקריעת ים סוף וכל פריט שיוצא מתחת ידיו, יוצא בהתלבטויות ובקושי נפשי רב.
 

hadi orr

New member
הבנתי. ובקשר למתקיף אשר שאלתי אותו האם כתב, או עשה משהו

עבור מורשת האספנות והנוסטלגיה אז (לא ששכחתי פשוט לא ידעתי וקיבלתי היום מחבר תמונה זו) הנה עוד תרומה קלה בנושא מהחומרים שלי שנמצאים בספריה הלאומית.

 
כן זוכר את איסוף האותיות . מצאנו את כלם חוץ מאות אחת

הממזרים לא סיפקו את האות רי"ש כך שלא ניתן היה להשלים את המילה
א.ר.ט.י.ק.
ועוד סיפור "מספורי אמא עווזה" בנוגע לגלידה.
בקשו משלונסקי שיתן שם לחנות הגלידה המפורסמת בתחילת רחוב
אלנבי .(לימים בנין הכנסת) ביקש לטעום תחילה. הגישו לו מעט . ממש
קמצוץ .אמר זה "קורטוב גלידה " אמנם הקו"ף שרוקה.אבל הם שמעו
כאילו הקו"ף חלומה .ונקרא שמה בישראל קורטוב kortov.
צ'י
 
למעלה