שאלת (חידת) זיהוי

אמנון אלבז

New member
מנהל
אני לא בטוח בכך אך אני גם חושב...

אני חושב שהמסמר ננעץ באלכסון ולכן לא חדר מבעד פרסה לאיזורים רגישים ולכן זה לא הכאיב לסוס, לאחר מכן הקצוות קוצצו ובעזרת פצירה שויפו.
ראש המסמר נעלם בשקע שבפרסה.
 

כ חיים

New member
כל אזור הטלף של הסוס

הוא חסר עצבים ולכן הוא איננו חש כל כאב בזמן נעיצת המסמרים.
 
כאחד שלקח עדני רכבת מעץ לחביות הדס"ל

שלום.
כאחד שלקח הרבה עדני רכבת להנחת חביותהדס"ל זוכר הטיב את המסרים הנ"ל .
הלקיחה היתה עבור מטרה נעלה.
מאיר כרמיאל
 

כ חיים

New member
פרזול בהמות

בדרך מקרה אני קורא כעת ספר העוסק במלאכות האכר במושבות א"י בראשית ההתיישבות המחודשת בארץ, מלאכות שרובן עברו מן העולם עם ההתקדמות הטכנולוגית המהירה במרוצת מאה השנים האחרונות.
הספר הנקרא: "עולם הולך ונעלם" נכתב ע"י שני אחים שגדלו במושבה חדרה בראשית המאה העשרים,יאיר ועדין השולמי, עבדו עם אביהם שקנה נחלה חקלאית בחדרה במשקם והחזיקו במשק חקלאי מעורב כפי שהיה נהוג באותם ימים ועד אמצע המאה עשרים.

בספר ישנו תיאור של התקנת פרסות לבהמות העבודה וכך הם מתארים:
"פרסת הרגל הטבעית של בהמות העבודה הן התפתחות של הציפורן ברגליהן. הפרסה הטבעית הולכת ומשתחקת במשך הזמן (והיא גם צומחת) ע"י הליכה בדרכים, ביחוד בדרכים כבושות, לכן מרכיבים לכל סוס ופרד (וגם לחמורים) פרסות ברזל. פרסת הברזל גם היא משתחקת, מתרופפת ונושלת. אז היינו באים אל הנפח לחדש את הפרסות. הנפח היה שולף בצבת את שיירי המסמרות המחזיקים את הפרסות הישנות, כשאנחנו מחזיקים בין ברכינו את רגלו הכפופה למעלה של הסוס ותומכים בבהמה, הנשארת לעמוד על שלוש רגליים. הנפח היה קולף במכשיר מיוחד חתיכות מן הפרסה הטבעית, מיישר את תחתיתה ומשחיזה בשופין. אחר כך היה מודד את גודל הפרסה ומוציא מאוצר הפרסות שלו פרסת ברזל מתאימה בגודלה לפרסת הרגל של הסוס וקובע אותה במסמרות מרובעים אל פרסת הרגל. המסמרות היו נתקעים באלכסון בפרסת הסוס וקצותיהם בולטים החוצה, אז היה הנפח מכופף את קצות המסמרים הבולטים, מקצץ את קצותיהם ומשחיז אותם. כך היה עושה בשאר הרגליים. הסוס ואפילו הפרד היו ניצבים בסבלנות כל שעת העבודה. נראה שחשו, כי עושים זאת לרווחתם.
,
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
תודה חיים

התיאור מהספר תואם את ההשערה שלי וממש תענוג לקרוא את הכתוב. כולל שיתוף הפעולה של הסוס עם המפרזל.
 
למעלה