דואר ישראל

rachelea

New member
דואר ישראל


חלוקת דברי דואר ברחובי מתבצעת לסירוגין כדלקמן: פעמיים בשבוע - בימי שני ורביעי; ושבוע לאחר מכן: שלוש פעמים בשבוע – בימי ראשון, שלישי וחמישי. וחוזר חלילה. בדרך כלל הדואר מושם בתיבות בסביבות 12:00-12:30.
היום, ניגשתי לתיבת הדואר בסביבות 12:40, ולהפתעתי מצאתי 3 הודעות על דבר דואר רשום. די הופתעתי. הייתי בבית, והדוור לא צלצל לתת לי את דברי הדואר הרשומים. בהכירי את התנהגות החלוקה הקפריזית, העפתי מבטי על ההודעות.
התאריך בשלושת ההודעות: 22.2.16 (כלומר, מלפני יומיים). שלושתן נכתבו על ידי אותו אדם, כנראה בשיטת הסרט הנע. לפני יומיים פתחתי את התיבה והוצאתי ממנה את המכתבים שהושמו בה אותו יום (גם אתמול הסתכלי, שמא תהיה הפתעה והדוור יחליט לבקר אצלנו – אך התיבה הייתה ריקה). בהודעות סומן הסעיף: "ניתן יהיה לקבלו ביחידת הדואר אשר פרטיה רשומים מטה למחרת היום בו הונחה הודעה זו, החל מהשעה 12:00 בצהריים".

כאמור, אני כבר מכירה את שיגיונות עובדי הדואר. החלטתי לנסות מזלי וללכת לסניף הדואר כדי להוציא את המכתבים. המתנתי בסניף מעט, מזל. השעה הייתה כבר 13:25 והיום סוגרים את הסניף ב-14:30. נקראתי לאשנב. עובדת הסניף בדקה במחשב, רשמה על כל הודעה את מיקום דבר הדואר, קמה ממקומה וחזרה עם 3 מעטפות דואר תקניות. כלומר, לא היו אלה חבילות או מעטפות בגודל חריג, שאינן נכנסות לתיבה. לאחר שחתמתי על קבלת דברי הדואר אמרתי לפקידה: "אני רוצה לספר לך משהו". היא הנהנה בראשה ואמרה: "אני יודעת".
- "מה את יודעת ?" – שאלתי.
- "את היית בבית והדוור לא צלצל להודיעך כי יש מכתבים רשומים".
- "לא", השבתי, "הדוור שם לי את ההודעות היום ואני החלטתי לנסות את מזלי ולהוציא את הדואר כי
התאריך בהודעות הוא מלפני יומיים".
הפקידה הנחמדה, יש לומר, חייכה במבוכה וגמגמה, "זה לא אנחנו. זה הדוור". מתגובה זו הבנתי כי תלונות על חלוקת הדואר מגיעות חדשות לבקרים – ואין איש מתייחס לכך.

עכשיו, תוך כדי כתיבת התלונה, בדקתי מה כתוב על המעטפות. מתברר כי על כולן כתוב בטוש עבה התאריך 23.2. משמע, דברי הדואר היו אצל הדוור כבר ב-22/2. הוא לא נשא אותן עמו לחלוקה. בזמן כלשהו (אולי בביתו), הכין הודעות ואת המעטפות הפקיד למחרת בסניף הדואר (ספח ההודעות מודבק במעטפות ונושא תאריך 22/2). כאמור, ההודעות עצמן, הושמו רק היום (24/2), יום חלוקת הדואר אצלנו. דברי הדואר הרשומים כלל לא הובאו על ידו לחלוקה בתיבת הדואר!

בנוסף, גם הפעם, כפי שנעשה פעמים רבות קודם לכן, קיים רישום בטוש עבה המציין את מיקום המעטפה ותאריך – רישום שנעשה על ידי עובדי הסניף – על גבי הבולים שהודבקו. עובדי דואר ישראל לא שמעו על תחביב כ"איסוף בולים" ופוסלים בידיהם את הבולים שהשולחים מקפידים להדביק לאספנים. אפשר למצוא מקום לרישום במעטפות, במקום שבו לא מודבקים בולים. במקרה שפני המעטפה מלאות בבולים, ניתן לערוך את הרישום בגב המכתב, שם אין בולים. לעיתים גם ספח ההודעה על אי מסירת הדואר מודבק על גבי הבולים ושוב, הבולים נפגמים ונפסלים לאספני הבולים. ניתן, כמובן, להדביק את הספח בגב המכתב, היכן שאין בולים.

המקרים הנ"ל הם רק חלק מהתקלות הקשורות לדואר ישראל שאני חווה. אני מבטיחה להמשיך ולתאר כאלה מדי פעם, עד שמי ממנהלי דואר ישראל ימצא לנכון להגיב כאן או עד שהמצב ישתפר.

מצורפת תמונת אחת המעטפות שקיבלתי היום.
משמאל למעלה - רישום טוש על גבי בול.
למעלה - קטע מספח ההודעה ובו התאריך 112/2.
למטה מימין - דוגמה להדבקת ברקוד משלוח המכתב. שימו לב, הברקוד הודבק ממש בקצה המעטפה כדי שלא לפגום בבולים.

 

rachelea

New member
זה עתה, עשיתי מעשה

החלטתי לשלוח את קובלנותי מההודעה הקודמת לממונה על פניות הציבור בחברת דואר ישראל.
תקוותי שנראה התייחסות.
 
רחלי את חיה

בגן העדן של הדואר ואת אפילו לא מודעת לכך. אני גר ברחובות.
הקדמה קטנה: בכתבת תחקיר על מצב דואר ישראל צוין כי העיר רחובות היא השיאנית בעיכוב חבילות בישראל. אם זכרוני אינו בוגד בי, כ7000 חבילות מעוכבות בעיר.
גרתי בשנים האחרונות ב-2 אזורים בעיר. הראשון היה איזור הנחשב לאחד המקומות היותר יוקרתיים, השני היכן שאני גר עכשיו נחשב למקום ברמה חיים סבירה. ב-2 המקומות המצב דומה:
1. עיכוב חבילות.
2. השארת פתקים של דואר רשום כ"הודעה שנייה", למרות שבוודאות לא הייתה ראשונה.
3. הגעה לחלוקה השתנתה מעת לעת. כיום אצלנו מקבלים דואר פעם אחת בלבד בשבוע – וזאת רק בתנאי שאין טיפה של גשם או מעט רוח, שאז הדואר מגיע אחת ל 3-4 שבועות, ואני לא מגזים בכלל.
4. החמור מכולם – מאז כניסת ה"רפורמה החדשה", לפעמים מגיעים אלנו פתקים לדואר רשום, ולפעמים לא מגיעים בכלל. כלומר, מי שלא עם יד על הדופק ובודק מספרי מעקב בבעיה אדירה. ומי שמכיר יודע שלא כל הרשומים ניתנים למעקב דרך האתר של דואר ישראל.
לסיכום: לפחות ברור שלדואר אין העדפה בין איזור יוקרתי לפחות יוקרתי – שניהם יקבלו אותו שירות גרוע.
ומה לגבי מכתבים שאינם רשומים ? הבעיה כפולה ומכופלת.
לגבי פסילת בולים – שאלו יהיו הצרות שלנו...
כל פעם שמגיע דואר, אני נותן נשיקה לאישתי ואומר ברכת הגומל.
 

rachelea

New member
תודה על תגובתך. אני מציעה להמשיך ולהעלות חוויותיכם

כאמור, שלחתי מייל לתלונות הציבור בחברת הדואר. בין השאר הפניתי אותם לפורום. כדאי שהטענות (וגם התשבוחות) שיש לנו - יועלו כאן.
ואם תשבחות - כבר כתבתי בעבר שרוב פקידי סניף הדואר שלי - סניף וייצמן בתל-אביב ומנהלם-חיים עושעים מעל ומעבר לנהוג במוסדות הנותנים שירות. אינני חוסכת מחמאות על עבודתם בתנאי הלחץ. עם זאת, כאשר יש תקלות, משהו צריך לדעת על כך (ובמקרה דנן, כאמור, אין לי שום טענה לעובדי הסניף. אם היו עושים תחרות בין הסניפים על מתן שירות אדיב - הם היו בין הזוכים !).
 
את ממש חיה בסרט
הנוהל שלי היום כשאני צריך להזמין משהו בדואר, הוא להזמין אותו לכתובת המשרד של החברה של אבא שלי בטורונטו, קנדה. פעם בכמה חודשים הוא נוסע לשם ומביא לי את הדברים. זה יותר אמין ויותר מהיר מאשר להזמין לכתובת שלי כאן בארץ.
 

rachelea

New member
אלך שלב, שלב

אחכה לתגובת חברת דואר ישראל..
אם לא תגיע, אמשיך לכתוב.
אם תגיע ותהיה כלאחר יד ומזלזלת, אעביר הלאה,
בעיקר למבקר המדינה. תודה על הרעיון להפנות
קובלנותי גם לשר התקשורת - מיהו היום?
 

rachelea

New member
תודה !

האם מרוב עיסוקיו, יש לו פנאי לעסוק בענייני הדואר?
ככה זה נראה.....
 
שוב, צר לי לספר על חוויה אחרת

היום בסביבות 12 קיבלתי שיחת טלפון מהסניף השכונתי שהגיעה עבורי חבילה ואוכל לבוא לקבלה.כעבור שעה קלה כשיצאתי ל"סידורים" ניגשתי לסניף ואמרתי שהתקשרו אלי, כעבור דקות אחדות נמסרה לי החבילה (....שטויות מסין) שנשלחה לפני שבוע .
*** ולצערינו הסניף יסגר בעוד כ3 שבועות


 

rachelea

New member
אני מבינה שצערך נובע מ...

שהצער נובע מהידיעה כי הסניף, בו ניתן שירות לשביעות רצון, עומד להיסגר.
חלילה לא נחשוד שאתה מצטער על כי ניסית לשבור את הרושם השלילי שתואר קודם לכן, כי על שירות טוב יש לשמוח. אני מבינה שסגירת הסניף הטוב והוותיק נעשית במסגרת ייעול שירותי חברת הדואר. אני מאחלת לך שהסניף החדש, אליו ישויך אזורך, לא יהיה עמוס מדי ועובדיו ימשיכו לתת שירות טוב כפי שהורגלת.
ובתחום הייעול להלן תמיהה:
בסניפי נמצאת עמדת שירות ממוכן, "שירותור" נקרא לה. אתה יודע. העמדה אמורה לנתב את התורים ולמנוע מריבות בין הלקוחות , מריבות על בסיס מי הגיע לסניף קודם. העמדה מאפשרת קריאה בקול של המספר שתורו הגיע. יופי, נהדר, תאמר. אך לא היא.
בעת הכניסה לסניף, ניתן לבחור בין קבלת השירותים הבאים:
א. אשנב כל
ב. מסירת דואר ללקוח
ג. מטבע חוץ
ד. יש לי תור מוזמן.

מסירת דבר דואר
יש הבחנה בין השירותים כפי שניתן לראות ב"שירותור" והגיוני שתהייה גם הבחנה מקבילה באשנבי הסניף. לפחות, שיושם דגש על מסירת דואר ללקוח. ראוי שיהיה אשנב למתן שירות מסוג זה בלבד. בפועל, כל האשנבים נותנים את כל השירותים (מלבד, אולי, מטבע חוץ. שכן, לא בכל אשנב יש קופת מט"ח).
"הדואר הוא רשת תקשורת והובלות בינלאומית להעברת חפצים ובכלל זה חפצים נושאי מידע" (ויקיפדיה). כלומר, זה הבסיס למוסד: העברת חפצים משולח ליעדו. כל שאר השירותים שנותנת חברת דואר ישראל אינם שירותי דואר אלא שירותים האמורים לתת רווח לחברת הדואר בגין הפעלתם (המרת כספים, תשלומי מוטבים, מכירות למיניהן ועוד). הלקוחות שבויים. אם נשלח אליהם דבר דואר באמצעות רשות דואר מחו"ל, שיוכלו לקבלו רק מדואר ישראל, מדוע לא מוקצה אשנב אחד למסירת דבר הדואר? מדוע עלינו לשהות בסניף זמן רב לקבלת המשלוח, שהוא השירות הבסיסי בעטיו נוסד הדואר?

חוסר שקיפות לגבי תור מוזמן
לא ניתן לדעת כמה אנשים ממתינים לפנינו בתור מכיוון שלכל אחד מהשירותים קבוצת מספרים שונה. גם לא ניתן לדעת לכמה מהלקוחות יש תור מוזמן. אדם נכנס לסניף, רואה בעיניו מספר נתון של אנשים ממתינים ולפתע נקראים אחרים לגשת לאשנב, כאלה שהגיעו הרבה אחריו. תאמרו כי גם אני יכולה להזמין תור. נכון. לעיתים, כשסיפק בידי, אני מזמינה תור. אך לא תמיד אני זמינה למחשב או להזמנת תור מהטלפון ה"חכם" שלי. מדוע אין מסך שמופיעים בו כל המספרים הנוכחים בתורם לסניף ? (בבי"ח איכילוב ראיתי מערכת כזו שמתפקדת נפלא).

טוב, להפעם מספיק.

 
למעלה