אנחנו במאורעות תשע"ו

אנחנו במאורעות תשע"ו

למי שיש חומרים על מאורעות תרפ"ט תרצ"ו ועוד, להעלות. אולי משם נתנחם או נלמד.

ישועות ונחמות, אמן
 

JAMES DEAN

New member
עד שיעלו אני אשים תמונה אקטואלית



 
חוברת משונה של ערבי המתנגד לערבים

לא ברור האם נכתב באופן אוטנטי ע"י ערבי, או שמא בחורינו המצויינים עשו פה השתלה תעמולתית קטנה...

ישועות ונחמות. יאמר למשחיתים די, ולבעלה של שרה שיחלק את ירושלים כמו יריחו, אין יוצא ואין בא.





 

גרשונוב

New member
מסקרן מאוד.

מעניין לחשוב בכמה טרחה כרוכה הוצאה עצמאית שכזו, שכולה נועדה להפיץ את דעותיך במצב של חוסר הסכמה עם סיקור עיתונאי. היום יש טוקבקים, בלוגים, מצגות במייל, פייסבוק, ועוד אלף ואחת צורות להפצת מסרים.
 
לא בטוח...מזכיר קצת את תקליט קול הרעם ....

ממה נפשך. אם זה אוטנטי ימצאו יהודים שיממנו ויפרסמו. אם זה עבודה של בחורינו המצויינים דאז, בודאי שהיה מי שמימן ופרסם.
 
והערה כללית על כמויות - ספרים בולים "ישראליאנה" וכו'

ביחס לדברי דפוס שאלת הכמות היא הכי מסקרנת ובדרך כלל לא ידועה. כמה עותקים הודפסו? זה נכון גם לגבי בולי קקל, ונכון למוצרי דייגי פלבל וכו'. או משקלות מוצרי אלעל and what not
 

גרשונוב

New member
וגם כשיודעים כמה יוצרו, לא ידוע כמה שרדו.

במיוחד כשמדובר בחפצים עשויי נייר כגון תווית, בולים, קופסאות, ואפילו ספרים.
 
ספרים כבר קצת ניתן לראות איפה יש עותקים

באתר הספריה הלאומית ביחס לספריות המרכזיות בישראל, למשל. זו אינדיקציה די טובה להתחיל. זה ממש מענין שהיית מצפה שבעידן הדיגיטלי, שתי דקות ותמונה על הנט - שיהיה תיעוד קל ומהיר, והנה לא. מה זה אומר?
 

גרשונוב

New member
זה אומר...

שהתיעוד האובססיבי בימינו, בעולם הדיגיטלי, מוחל רק לגבי מה שמעניין את אנשי העולם הדיגיטלי. (באינטגרם בלבד מועלות מדי יום 80 מיליון תמונות, ומעל 300 שעות של צפיה מועלות מדי דקה ליוטיוב).

המעבר מהעולם הפיסי לרשת מצריך תקציב או רצון, ונדמה ששניהם לא מופנים לחלק מהתחומים שאותנו מעניינים.
כנראה שזה התפקיד שלנו.
 
מצאתי

‫ בין הפטיש והסדן : <מגלת היסורים> : קובץ מאמרים בעניני ארץ ישראל ממאורעות אב תרפ"ט ועד היום / דוד תדהר. ‬
‫ דפוסת ‬ ‫ תל אביב : יונה זכאי ששון, תרצ"א. ‬
 
חודש טוב

היום א' מרחשוון (יום שני של דראש חודש), סוף וקץ לכל צרותינו בב"א
 

rachelea

New member
הצטמררתי כשקראתי את צמדת המילים "מאורעות תשע"ו"

האם מה שהיה הוא שיהיה ?
האין חדש תחת השמש ?
אני מעדיפה להישאר אופטימית ולהאמין כי יום אחד יחכימו האנשים
ויבינו כי דרך שפיכות דמים לא נגיע לפתרון.

ובמקרה ללא שום קשר, אך כמה מרמז ומזכיר את העיתוי. במסגרת
חיפושים אחר יצירות אומנות המאזכרות סביבונים, מצאתי את הקריקוטרה
המועלית כאן. מדובר בפורפרות של פרחחי נאפולי...

 
התיאוריה שלי פשטנית למדי

המאורעות אז ומאז, התפרצו בתרפט כאשר הערבים הבינו שהיהודים רציניים על הארץ. עד אז הרצל אמר לקנות קרקע בכסף, והישוב לא היה גדול כי איזה יהודי יוותר על מנעמי הגלות לא כל שכן המונים. המיעוט היהודי לא הפריע, אדרבה. הרצל הוא תיאורטי. אבל קרה משהו אז ששינה את כל התמונה. לא יודע מה היה בדיוק הטריגר אבל הם הבינו שהם הולכים להפסיד את הארץ. "היהודים באים".
 
למעלה