לאנשי ואספני תחבורה למיניהם

powo

New member
דף מספר 6 האחרון



 

powo

New member
מקווה שהוספתי לך ידע. ושיהיה לך צום קל ומועיל

 
כל פיסת מידע

על הנושא מהנה ומחכימה.
כבר במבט ראשון נראה כי המאמר נכתב בשפה פופולארית ולא מדעית.
המאמר משנת 2004 ומאז ניכר שמר דני גולדשמידט התקדם רבות במחקר ובאוספו (כפי שניתן להבחין במאמרים היותר מדעיים שפרסם באתר אגא).
שנית, המאמרים של גולדשמידט עוסקים בהיסטוריה של התחבורה הציבורית וחברות התחבורה ואין בהם דגש על הכרטיסים עצמם - הכרטיסים נלווים למאמרים כתפאורה בד"כ.
כלומר, ההפך ממאמרים של סילביה הפנר לדוגמא שהם מתרכזים לרוב בכרטיסים עצמם.

בכל מקרה, מדעי או לא - יהיה תענוג לקרוא היטב את המאמר ולנסות ללמוד ממנו עוד כמה דברים חדשים על הנושא.

זה שפרסמת את המאמר לפורום גם יגרום הנאה לקוראים האחרים, שזה עוד יותר טוב. אז תודה רבה אברהם וצום קל ומועיל גם לך!

מצורפת כרטיסיה של משמר המפרץ מאוספי, הדומה לכרטיסיה שפורסמה במאמר.



 

powo

New member
חן ממליץ לך לנסות ליצור קשר עם איציק קראוזה.

מקבוץ דביר.הוא היה חבר בפורום .ובעבר היו גם מספר מפגשים איתו בקיבוץ.הוא בעל ידע רב בנושא.וכולנו נשמח במידה ויחזור אלינו לפורום
 
אני זוכר אותו

כחבר בפורום בעבר. הוא אכן בעל ידע רב בנושא (פי כמה וכמה ממני) ואחד האספנים הגדולים ביותר בתחום (אולי הגדול מכולם). אני בהחלט מצטרף לקריאה לחזרתו לפורום...
 
רותי תודה

כרטיסי נסיעה של חברת אגד נפוצים מאוד מאחר ומדובר בחברה שכבר בראשיתה הייתה חברה גדולה. במיוחד נכון הדבר לגבי כרטיסי נסיעה משנות ה60-80 (ואולי אף ה50), שהשתמרו מהם כרטיסים רבים מאוד (כחול אשר על שפת הים לרוב). לגבי כרטיסים מהסוג ספציפית שבמכירה, הם מהסוג הכרטיסים הנפוצים ביותר שהונפקו אי פעם.
לפני כשבועיים ראיתי לוט של כ2000 כרטיסים דומים נמכרים באיביי תמורת 15$ בלבד (כולל משלוח). לא ניסיתי אפילו לשים ביד (אני מנסה להתרכז באיכות ולא בכמות).
אגב, גם רבים מהכרטיסים של אגד מלפני קום המדינה לא נדירים ושווים לא רב.
לגבי הטעות בכרטיס שבמכירה. מאחר וכאמור מדובר בכרטיסים נפוצים מאוד, הסבירות למצוא תשניות דפוס גבוה בהתאמה ואם יש אספן טעויות בכרטיסי נסיעה (אני לא מכיר אפילו אחד כזה), אולי זה יעניין אותו מעט, ולהערכתי גם אספן כזה יסכים לשלם תמורתם 1$-2$, במקרה הטוב. אולי אספן שאינו מתמצה בתחום, ירכוש את הכרטיסים במכירה הזו כקוריוז קטן לאוספו.
אני אוסף כרטיסים ואסימונים הקשורים לתחבורה מלפני קום המדינה בלבד (כמו בתמונה המצורפת לדוגמא).
על הדרך, בנוגע ל"שירות העמק", מדובר בקואופרטיב קטן שפעל בעמק יזרעאל (שבצפון) משנת 1933 לערך ועד לשנת 1941 (בשנה זו התאחד עם אגד).



 
למעלה