תבליט כסף מארק שאגאל

art307

New member
תבליט כסף מארק שאגאל

תבליט כסף 925 בקוטר של150 ממ הוצאה פרטית הייתי מעוניין לדעת באיזה כמות יצא ומה שוויו
בתודה מראש

ובבירכת שנה טובה
גדעון





 

רוזן71

New member
תבליט כסף..

בס"ד
התבליט "אור לגויים" הונפק ב-1979 ע"י עמותת "קורת גג" שחשבה להשתמש בהכנסות ממכירת התבליט (וגם ממדלית הזהב עם אותה יצירה מקסימה) לבנות דירות לזוגות צעירים. אבל זאת היתה הפעילות היחידה, העמותה לא הקימה אפילו יח"ד אחת ונסגרה. מעולם לא פורסם כמות הנפקה לתבליט שנמכר אז במחיר שערוריתי של 500 דולר (ב-1979). היום משיג התבליט במכירות פומביות קטנות בקושי 500 ש"ח.

שנה טובה.
 
רוזן, מהי הסיבה לירידת ערכו? האם המחיר הגבוה דאז היה לתרומה?

ומהי הערכתך ל500$ משנת 79, כמה זה שווה להיום?
 

רוזן71

New member
לא היתה ירידת ערך..

בס"ד
המחיר (500 דולר) שהעמותה גבתה עבור התבליט לפני 36 שנים היה מופקע! אמנם התבליט אומנותי ויפה אבל עדיין מדובר רק על שכבה דקה של כסף במשקל של כעשרה גרם, כמה שווה היום 10 גרם כסף? עשרים ש"ח, שאר התשלום זה על היופי שחובב האומנות או האספן מוכן להשקיע, וגם העמותה מעולם לא פירסמה כמות הנפקה..בניגוד למדליה מזהב (3 אונקיות 22K) שהעמותה גבתה אז אלפיים דולר ופירסמה כמות הנפקה מוצהרת (500), לפחות על המדליה מזהב אפשר לקבל היום 14-13 אש"ח בגלל מחיר המתכת, איזה גב יש לתבליט? המחיר היום הוא על היופי נטו (כמו הדפס של תמונה).
לאן הלך הכסף ששילמו אז האספנים וחובבי האומנות? אינני יודע, הזוגות הצעירים קיבלו?? אפילו לא לירה אחת.
כמה שווה היום 500 דולר של שנת 1979? אחוז אחד של דירת שלושה חדרים ברמת גן (אז כ-50 אלף דולר) היום אחוז אחד מאותה דירה שווה כ-20 אש"ח. כמובן שאפשר לחשב אחרת, רק רציתי להקצין..
 
ב1979 הדולר נע בין 19 לירות בינואר

ל34 בדצמבר, נסגור על 27 לירות?
כלומר התבליט נמכר ב1350 לירות באמצע אוגוסט 79.
הצמדה למדד דהיום מביאה את ערכו כדי 7000 ש"ח.
** מניית טבע נמכרה באמצע אוגוסט ב5.5 לירות, כלומר ניתן היה לקנות 245 מניות במקום התבליט. 245 מניות טבע שוות היום כ62,000 ש"ח (לא לקחתי בחשבון את כל הדיווידנדים שחולקו ב35 שנה)
*** מצד שני, טיול מאורגן 14 יום באיטליה, פנסיון מלא כולל טיסות עלה 850 דולר.
והיום?
 

גלעד133

New member
הדולר נע....

זה מוכיח כמה דברים משתנים עם הזמן [איך שגלגל מסתובב לו....] וכמה שחפצים שהיו שווים הון אינם שווים כמעט כלום ולהיפך. בשנים האלה ביטחתי בתוך תכולת בית שטיח פרסי אוטנטי גדול [6 מ"ר] ושידה גרמנית בת כ 200 שנה, 2 הפריטים לפי הערכת שמאי הביטוח סביב 18000$.[הם ידועים בנטייתם להגזים כדי לאפשר לחברת הביטוח לגבות פרמיות גבוהות יותר מהערך הריאלי, ואם חלילה תובעים אותם יש מיד ערכי כינון, השתתפות עצמית ושאר ירקות שמורידים את הערך לרבע או פחות]. כיום אינני מבטח אותם אבל שמאי חברת הביטוח העריך את שניהם לפני שנה סביב 4000ִ$ . לגבי דירות הענין די דומה. מה שהיה פופולארי בזמנו איבד לגמרי את ערכו ולהיפך, והרבה תלוי [בעיקר בדירות] בנקודת הזמן של הקנייה והמכירה. [איך שגלגל מסתובב לו...]
 

broadaxe

New member
חידוד נקודה מסויימת וחשובה - שטיחים מזרחיים בעבודת יד

החל משנת 1990 לערך חלה קריסה נוראית בערכיהם של שטיחים "פרסיים" (תואר להדיוטות שכולל עבודות אריגה ידניות מכל האיזור שבין הים השחור לים הכספי, ויש ביניהם הבדלים גדולים אבל זה לא קשור לעניין כרגע), ברוב העולם ובמיוחד אצלנו. נוצר מצב שהמקום הזול ביותר לרכוש בו שטחים פרסיים איכותיים הוא בישראל!
 
למעלה