יום המצלמה

ז ק ו

New member
היות ויש חילוקי דעות בקשר ל"דינא דגרמי"


אני הייתי מעניק לך "אוסקר"
 

menashehacohen

New member
מה לא מובן? הטקסט על הצילום לא מובן?

לגבי משחק המלים: אני שיבחתי את זקו על עבודתו בהעתקת הקטע לאותיות עבריות מכתב רש"י. אני דינא דגרמי, משמעו אצלי, אני הוא זה שגרם לו לטרוח.במשמעותו התלמודית יש מחלוקת גדולה לגבי נזקים עקיפים. אחד נקרא גרמא ואחד גרמי, מלשון גורם ויש מבוכה בהבנתם ובהיקף האחריות. על כך העיר זקו שיש מחלוקת. זקו השאיל את המילה גרמי לפרס הגרמי....ואני לא תפשתי את החידוד... אזי גם אני לא תמיד מבין!

נראה לי שאולי אני מעצבן את חברי הפורום יותר מדי....ולעיתים מגזים, במיוחד שאני לא צמוד לנושאי האספנות.
 

גרשונוב

New member
מנשה, זה מה שנחמד. הכל קשור לאספנות

נכנסתי לקרוא על תכשיטי כסף - למדתי על נזיקין.
 

ז ק ו

New member
ובקשר לשני העמודים שמנשה הביא וחלקם כתוב

בכתב רש"י; מנשה הביא את זה בשרשור המצלמות, כי יש שם הסבר מקיף של הרב צירלסון, על הפקת צילום ועבודת הצלם, בשביל להראות את הנאמנות של הצילום למקור, ומיעוט הסיכוי להפיק תמונה שנאמנותה למקור אינה מובהקת. וכל זה בתשובה לשאלה אם מותר להסתמך על צילום של אדם, [במקרה זה לאחר מותו] כדי להזהותו למעלה מכל ספק, עד כדי שהזיהוי יהיה מספיק ודאי שיוכלו להסמך עליו בשביל לקבוע שאשתו, אלמנה, ובכך להתיר אותה לנישואין לאדם אחר.
 

ז ק ו

New member
ועיד לא דברנו על מה ולמה מתאר המחבר

הרב יהודה צ'לסון את כל תהליך הצילום, החל מאופטיקה, ועד המכניקה והכימיה. ונוגע גם בהליכי גימור וריטוש.
והכל בשביל להבהיר ולהוכיח שניתן באמצעות צילום לזהות בודאות אדם, לצרכים קריטיים ביותר כמו התרת עגונות.
 

ז ק ו

New member
תוכנה ההופכת כתב רש"י לרגיל

באופן עקררוני, אם הטקסט מוקלד בפונט של רשי אפשר להליף לכל מונט [גופן] שרוצים. ברם; בספר שלפנינו אין הדבר אפשרי לע"ע , כי נכון להיום, הוא סרוק ושמור בפורמם PDF כתמונה. וכם כתוב בראשי העמודים: [Sefer not yet OCR'd] דהיינו הכתב הסרוק עדיין לא עבר תהליך של זיהוי האותיות באופן אופטי - Optical Character Recognition .
 
למעלה