בהמשך לשרשור החותמים של חיים - חידה לשבת שלי אין עליה תשובה.

אמנון אלבז

New member
מנהל
??????????????



 
תודה. הכיתוב שלא בכתב ראי מופיע בלינק ע"ג השעווה.

על פניו נראה לי כמו 'חיים ב"ה שלומה'. תיכף יגיע המתפלפל שלנו זקו.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
הגעתי לרבי דוד קמחי

לא מצאתי את ההקשר הישיר אבל יתכן שהכוונה לשלמה [שלמות] בהברה אשכנזית.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
זקו- בחיפוש אחר השם שמופיע

מצאתי שהרדק משתייך לשלומה, עוד ספר שהוא כתב.
 
השערה " חיים ב"ה שלומה" קמע לשלומה של חולה צ'י

את הקמע מניחים מתחת לכר של החולה.
בעת מסירת הקמע מספרים שהרב בבאבובא .
ברך את הקמע .והוא הרב לא הקמע בעל סגולות מרפא.
ואולי גם הקמע.
 

ז ק ו

New member
היות וזה חותם אישי,

נראה שהכתוב מכוון 'חיים בן השלומה' וכאן צריך לחפש אם זה "השלומה" או "ה. שלומה" ואם שם האב אכן שלמה, למה הוא נכתב עם "ו" .
ואולי זה לא שלומה אלא שקומה.
אבל אם לא נשאל איך נדע?
 
ב"ה לא יכול להיות בעזרת השם?

וסמל העוגן? האם היו באמת אידישע פיראטן במאה ה-18? ואם היו, הרי שמלח פשוט לא הייתה מחזיק בחותם אישי אז אולי היה זה בעל חברת ספנות או קברניט....בקיצור, פריט קטן והדמיון יכול לעוף.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
המאה ה- 18

כך מפרסם המוכר, אולי על מנת להרוויח מגיל שלאורה הוא מציג יש הפסד גדול בנתון אחר ? כמו למשל אם זה לא מהתאריך שקבע המוכר אבל זה חותם של אישיות באמת מפורסמת מהעבר הלא כל כך רחוק ?
 
ברור, לכן שאלתי אם למישהו ידוע על יורדי ים יהודים במאה ה-18.

ראיתי כבר כל כך הרבה תיאורים לא נכונים לפריטים באי ביי שהכל יכול להיות.
 

כ חיים

New member
היות ומדובר בחותם אישי

ברור שמדובר כאן בשם פרטי. אני הייתי מנסה לקרוא כך: חיים בן הרב שלומה. ברור שגם לשאר המוטיבים בחותם יש משמעות, השאלה היא מה הם.
 
יפה. בהחלט עוד נדבך להבנת העניין. אותו עוגן, אותו 4 מעליו,

וגם ב"ה בין שני השמות שמשון ויצחק. כנראה שחיים צודק וזה בן הרב...
רק שתי האותיות משני צידי העוגן שונות.

לגבי המקור, פולניה, האם אותיות הא"ב הפולני הינן כמו בלועזית ולא אותיות קיריליות?
 
תודה. אז בחותם השני שתי האותיות בתוך העוגן הן

ראשי התיבות בלועזית של שני השמות העבריים.

בחותם הראשון, זה לא כך.
 
למעלה