קניית מטבע/דבר ערך לקראת לידה של בת

MightyKnight

New member
קניית מטבע/דבר ערך לקראת לידה של בת

שלום לכולם
אנחנו מצפים ללידת בת בחודשים הקרובים, ועלה לי הרעיון לקנות "משהו" דבר ערך שמסמל את שנת הלידה ויזדקן יחד עם התינוקת. הדבר היחידי שהצלחתי לחשוב עליו זה מטבע כסף של בנק ישראל. כרגע מוצעים למכירה 2 סוגי מטבעות משנת 2015 במחיר 335 שח.
כמה שאלות:
1. באיזה מטבע לבחור? האם יש משמעות לנושא המטבע יחסית לעליית ערכו בעתיד הרחוק? מטבע אחד זה בנושא טכנולוגי והשני בנושא תנכי, כל אחד מודפס במהדורה של 2800 מטבעות.
2. מטבעות כסף מחו"ל הרבה יותר זולות, אבל מודפסות במאות אלפים. האם שווה לקנות מטבע כזה?
3. מה חוץ מזה אפשר לקנות? מחיר היעד הוא בין 300 ל-500 ש"ח?
 
קודם כל מזל טוב ללידת הבת
אני חושב שמטבע כסף שעליו מוטבעת שנת הלידה הוא רעיון יפה. אל תחשוב על זה כהשקעה כלכלית או כמשהו שאמור לתת לך רווח כספי, כי זה לא. במטבע כזה יש בערך אונקיית כסף ששוויה היום בערך $16 או כ 64 ש"ח, ואתה קונה את זה ב 335 ש"ח.
&nbsp
תחשוב על זה כעל יצירת אומנות במקרה הטוב או כ"מזכרת לתיירים" במקרה הרע, אבל לא ככלי להשקעה פיננסית. נסיון העבר מראה שמטבעות כאלו משנים מוקדמות יותר נסחרות סביב שווי המתכת או עם פרמיה צנועה מעליה, לא הרבה מעבר לכך. מכל מקרה, השקעה של כמה מאות שקלים, בכל מכשיר פיננסי שתרצה, זה לא משהו שיניב לך רוווחים גבוהים.
&nbsp
אין חשיבות כלכלית לעיצוב או לנושא המטבע, קח מה שמדבר אליך ומה שמוצא חן בעיניך מבחינה עיצובית או רעיונית, בין אם בארץ ובין אם בחו"ל.
 

Suki333

New member
אהבתי את התגובה של Desslok of gamelon מאד נכון

ואני רוצה להוסיף שאולי תחשוב על משהו יותר "קומוניקטיבי" אם אפשר להגיד כך. נסיון החיים (שלי לפחות) מלמד שהמטבע נשכח באיזו מגירה. והכוס כסף שאחייני קיבל עם כיתוב לפני 32 שנה נשכח בארון המשקאות של הסבתא וכו' וכו'.
בעיני יותר נחמד תכשיט (לוקט עם מקום לתמונה למשל) או קמע שאפשר לענוד או לתלות לקישוט בחדר ועליו אפשר לחרוט את השנה ואולי כשהיא תהיה בת 23, יבוא לה על וינטאג' והיא תענוד את זה.
שיהיה במזל טוב ובשמחה.
 

גלעד133

New member
מטבע ... לידת בת....

יש אינספור מטבעות ומדליות יפות של החברה הממשלתית [ז"ל] ותוכל בשוק המשני למצוא במקום ב330 ש"ח ב 60 - 80 ש"ח פריטים יפים אצל כל אספן או סוחר. אם תרצה - צור קשר במסר ותקבל הסברים לגבי נושאים, עליית ערך [שלא קיימת] ועוד.
 

ז ק ו

New member
לפני כל דבר: שהלדה תהיה בשעה טובה ומוצלחת ובזמנה.


ולעינין המשהוא שיזדקן יחד עם התינוקת ויסמל את שנת הלדה; לא בטוח שבכל השלבים הילדה תאהב זאת, נשים צעירות, ופחות צעירות, לתמיד אוהבות שמזהים את גילן, והרי אתם לא ממש רוצים שהיא תחביא את המתנה שהקדשתם בהענקת תשומת לב רבה.
אולי תנסו על תעוד השמחה שבלידת התינוקת, למזכרת. היא ואתם תמיד תשמחו לצפות ולהזכר.
 
למעלה