שרשור מוקדש ל"סבתא רותרות" ולכל החברים כאן:

שרשור מוקדש ל"סבתא רותרות" ולכל החברים כאן:


כמובטח, שרשור תמונות של אוטובוסי ריאו מקו 27 בין ירושלים לקליה משנות ה-30 המוקדמות.
תודתי נתונה לחבר היקר דני גולדשמידט על הסיוע במציאת התמונות להנאתכם:





 
תודה אביתר. כנראה שכל התמונות, כולל שלי,

הם מטיולים מאורגנים. הרי בקו אוטובוס רגיל לא עוצרים בדרך לצילום משותף...

ועוד נקודה - בצילום שלי הכיתוב בערבית הוא מימים ןהעברי משמאל. פה זה נראה לי הפוך, לא?
 
אני לא בטוח כי ידוע לי שגם בקו רגיל - קו 27 - היו

עצירות בדרך כאשר מישהו רצה להטיל את מימיו או עקב תקלה ותקלות היו לרוב. לחברה מקליה היו 7 אוטובוסים שונים על-פי הרישומים ואח"כ היא מוזגה לאגד. אגד לא לקח את האוטובוסים של קליה כי היו מרופטים ומיושנים. היה שם גם נוהג לעצור כדי להצטלם. זה היה מקובל בקו זה בגלל הנופים המדהימים ובגלל שכולם הכירו את כולם וגם הנהג היה בחברותא.
לגבי השוני בכיתוב - מדובר בשני אוטובוסים שונים. כל נהג היה כותב בעצמו ובסגנון שלו על האוטובוס. בשני המקרים מדובר על אוטובוס עם מנוע אמריקאי מתוצרת ריאו.
אני עדיין כותב (מאז 1999) את המחקר הגדול שלי על הרכבות של שני בתי החרושת של חברת האשלג הארץ ישראלית ועדיין לא רואה את הסוף. כך מצאתי כי בים המלח הופעלו 24 קטרונים ו- 311 קרונות קטנים ממספר סוגים שונים. ביום מן הימים אני מקוה לפרסם את המחקר בצורת ספר.
 

hadi1956

New member
כרטיס ביקור/פרוספקט יפיפיה ואם בקליה עסקנו אז הנה יינות 1941

קליה - רשימת יינות מלון קליה 1941

 

ארנון65

New member
גם למלון וגם לשרות האוטובוסים היה כמעט את אותו הלוגו

של השמש העולה.
 

hadi1956

New member
יש הבדל תהומי בין אדום רגיל לאדום עתיק. זה ידוע בכל העולם גם

לכל אלו שקוראים באנגלית יודעים את ההבדל ומכירים את אדום עתיק ואדום רגיל.
 
למעלה