האם ציור של אמן לא ידוע הוא חסר ערך לחלוטין?

Gideon01

New member
האם ציור של אמן לא ידוע הוא חסר ערך לחלוטין?

אני מקוה שזה הפורום הנכון לשאול את השאלה:
לאחרונה קיבלתי בירושה תמונות שהשאיר אחריו דודי שחי באיטליה. אדם שמחשיב עצמו למבין אמר לי שלמרות שמדובר בציורים מקוריים, האמנים (כפי הנראה איטלקים) אינם ידועים ולכן אין לתמונות ערך. האם זה נכון? חלק מהתמונות לא שמור באופן אופטימלי, אך הן מקורית ולרובן יש מסגרת מושקעת, חלקן עם זכוכית. אני מצרף שלוש דוגמאות.





 

גלעד133

New member
ציורים...

תשובות נוספות תוכל לקבל בפורום "קולקט" יצירות וחפצי אומנות [או משהוא דומה] או אצל בעלי מכירות פומביות , ויש רבים כאלה היום. פתח אתר בשם bidspirit ותראה כתובות רבות + מכירות שהסתיימו ותקבל אינדיקציה. לדעתי [הלא מומחית רק על סמך מכירות שעברו] ציורים כאלה נמכרו בעשרות דולרים בלבד אבל שווה לבדוק, אולי תופתע לטובה.
 

Gideon01

New member
רסטורציה

תודה, גלעד. בהחלט אנסה להיעזר בלידים שנתת לי.
די ברור לי שכנראה אין בתמונות האלה "כסף". העניין הוא שחלקן מוצאות חן בעיני, אבל מצבן דורש רסטורציה. אני מתלבט אם להשקיע ברסטורציה ליצירות (ולמסגרות) "חסרות ערך".
 

גלעד133

New member
רסטורציה

הייתי מחלק את הנושא לשניים. אם העניין הוא השקעה כספית בלבד - וודאי שכדאי לבדוק אם יש ערך כלשהוא בבתי המכירות ולפי התשובות לנהוג. אם יש גם סנטימנט מעורב בעניין או שאהבת אחת התמונות - כמובן שצורת ההתיחסות היא אחרת ולא רק כספית. כל אחד והגישה שלו. בהצלחה בכל מקרה, אני מבין קטן מאוד בתמונות אבל שתיים מהן יפות לדעתי ואולי כדאי להשקיע [אם הסכום לא עובר מאות שקלים בודדות] וליהנות מהן על הקיר.
 

Gideon01

New member
מסכים אתך.

הייתי שמח לראות חלק מהתמונות על הקיר. ההתייחסות שלי היא בהחלט לא רק כספית, אלא שאני לא יודע כמה עולה רסטורציה - לא מבין בזה. בכל זאת מוזר להשקיע בתמונה חסרת ערך מסחרי יותר כסף ממה שאולי היה עולה לרכוש פריט אמנות חדש.
 
גדעון דעתי שונה. אם פריט מוצא חן בעינך.

אין שום קשר בין ערכו למחיר השיחפוץ .
בכל מקרה זו דעתי .לא מחייבת אף אחד.
צ'י
 
השוק בארץ לא מתאים ליצירות מסוג זה. לדעתי, אם הדוד השקיע

במסגרות יקרות הרי שהיו אלו תמונות יקרות. נסה לזהות את החתימות ולבדוק ברשת אם נמכרו יצירות של האמן בחו"ל ובכמה.
כל זה נאמר רק מתוך היגיון אישי שלי. אין לי ניסיון וידע מספיקים בנושא. אולי סער ייכנס וירחיב.
 

Gideon01

New member
החתימות בלתי קריאות (לי לפחות)

תודה רות. זה גם ההיגיון שלי, אם כי אולי הדוד השקיע לפני חמישים שנה (זה להערכתי גילן המקורב של המסגרות) באמנים שלא הצדיקו את התקוות שהוא תלה בהם. אולי אנסה למצוא פורומים באיטליה, שם אולי מישהו יזהה את החתימות.
דבר אחד בטוח: אם התמונות שוות בשוק רק כמה עשרות דולרים, אז לי הן שוות יותר.
 

Gideon01

New member
ניסיתי, לא הלך.

עוד לפני שפניתי לפורום הזה ניסיתי להרשם לפורום של גמולב אבל נתקלתי בבעיות טכניות. בסוף הרמתי ידיים. תודה בכל אופן.
 

powo

New member
בתחתית העמוד בפורום יש מלבן הרשמה

האם שם נתקלת בבעיה הטכנית?אז תנסה בצור קשר.בהצלחה
 

Gideon01

New member
נרשמתי עם סיסמה והכל. אני בד"כ לא רע בעקיבה אחר הוראות.

ולא הצלחתי להיכנס. היה לי פינג-פונג התכתבות אוטומטית עם האתר בעניין החלפת סיסמה וכיו"ב וזה לא עבד. בסוף נשברתי. אולי אנסה את ה"צור קשר". תודה!
 

powo

New member
לדעתי האתר נותן מענה טוב

ואתה כל פעם יכול להעלות עד שלושה פריטים.אל תתיאש
 
הציור של הליידי מקסים

הוא באמת דהוי כך, או שזה בגלל הצילום?
 

broadaxe

New member
על ערך כספי וערך אמנותי

לא לכל אחד היה או יש ממון להשקיע בציירים ידועים. אספנים רבים קונים עם הלב, לא מתוך השקעה אלא מתוך הנאה נטו. רוב הציורים והתמונות שהצגת טובים וניכר שבוצעו ביד מקצועית. תיאורטית הם עשויים להימכר במחירים של עד מאות דולרים בודדות, רק בגלל שמדובר על פריטי אמנות טובים, ניתן לתמחר גם אם האמן לא ידוע, כי יש לכך אמות מידה אובייקטיביות שנלמדות באקדמיה. טפל בהן ותהנה.
 

Gideon01

New member
וזה מה שאולי הכי הפריע לי...

"נעלבתי" בשם האמנים שיצרו את הציורים ובשם דודי שקנה אותם במיטב כספו, כאשר התמונות תוארו באזני כחסרות ערך. אני תוהה איך יתכן שעבודות שניכר עליהן שבוצעו ביד מקצועית, אפילו אם לא בידי אמן מפורסם, הן חסרות ערך!
ואם כבר מדברים, אז מאידך אני רואה לא מעט ציורים שנמכרים באלפי דולרים ויותר ואשר לא עושים לי כלום.
באשר לציורים שאותם אתלה בביתי - באמת אתן ללב להדריך אותי ולא למומחים. בכוונתי לבדוק כמה צריך לעלות לי הטיפול ההולם בהן, ואם הסכומים הם בהישג ידי, אשקיע אותם.
 
למעלה