כעת בידיעות אחרונות .דיונים שהיו כבר מספר פעמים בפורום

  • פותח הנושא powo
  • פורסם בתאריך

גלעד133

New member
פריטי שואה...

אברם, לגמרי מזדהה איתך. אלה מזכרות, זה משהוא אחר לגמרי. יש הבדל עצום לדעתי בין מזכרות שאולי הן אפילו משפחתיות ששומרים לבין מסחר - בזוי לתפיסתי בענין - ונסיון לקלף כמה לירות מנושא כאוב כזה.
 
לפני כשנה נשאלתי איך הכי כדאי למכור 'סבון' שנעשה במחנות.

מישהו ירש מסבתו [לא מישהו שאני מכירה אבל השאלה הועברה אלי דרך חבר של חבר]. הייתי מזועזעת וכמובן התגובה היחידה שלי הייתה יד ושם או כל מוזיאון לתולדות השואה בחו"ל. אין לי מושג איך זה נגמר.
 
דרך אגב, נושא הסבון בסבירות גבוהה הוא אגדה אורבנית
רוב ההיסטוריונים והחוקרים שבדקו את הנושא הגיעו למסקנה שהטענה שהגרמנים הפיקו סבון מגופות יהודים היא פיקציה, "אגדה אורבנית" או שמועה מפה לאוזן שעברה בין השורדים במחנות (ואולי אפילו הופצה וטופחה בכוונה ע"י הנאצים), אבל שלא היה בה אמת.
&nbsp
כולם מכירים את הסיפורים, אבל הראיות ההיסטוריות לגבות אותם חלשות מאוד, וזאת למרות שהנאצים תיעדו בפירוט רב את רוב מעשיהם האחרים (כגון אילו קהילות בדיוק הושמדו, כמה יהודים היו בכל אחד, כמה אנשים נשלחו לכל מחנה ריכוז, וכו'). אפשר להניח שאם באמת היו בגרמניה מפעלים שעסקו בייצור כזה, אז היתה נשמרת עדות רבה יותר לכך.
&nbsp
כמובן, אין בדברים שלי משום כוונה להמעיט כלל בחומרת מעשי הזוועה שהנאצים כן ביצעו.
&nbsp
 
יכול להיות. לא בקיאה בזה מספיק. מכל מקום

כשהצעתי להעביר ליד ושם נאמר לי שהגברת שנפטרה, בעלת הסבון, דרשה שלא יעבירו ליד ושם כי בזמנו רצתה להעביר להם והם התייחסו אליה לא יפה...לא הבנתי אם זה היה זלזול או אי הסכמה עך סכום המכירה.
ביד ושם לא מוצגים סבונים כאלה?
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
סבון...

בשנות החמישים עוד בטרם נוסד מוזאון יד ושם היה מוזיאון קטן לזכר השואה בהר ציון ירושלים, על יד קבר דוד המלך הוקצו מספר מצומצם של מטרים להצגת פריטים מהשואה, אחד המוצגים שנחקקו בזכרוני היה הסבון , המדגם נחרט בזכרוני והיה לאחד העדויות להבנת השואה וצורת המחשבה של הנאצים, כמות הסבון שהוצגה שם היתה ענקית ונראה שליד ושם בהחלט לא היה צורך בעוד סבון. לאחרונה הוצג סרט תיעודי של בחור אמריקאי שיצא לחקור את אגדת שימוש בעור אדם למטרות איסוף, נראה שאגדת שימוש בעור אדם ליצור אהילי תאורה תוך ניצול ציורים מקועקעים על העור גם היא אגדה שלא ממש הצליחו להוכיח שיש בה אמת.
 

ז ק ו

New member
נדמה לי שהמקום על הר ציון שאתה מדבר עליו קים עד היום,

והוא נקרא "מרתף השואה"
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
תודה זקו

הר ציון היה פעם אתר ירושלמי רב חשיבות. מסתבר שבכל זאת המרתף עדיין פעיל.
 

dobo

New member
אפשר לפנות גם למוזיאון לוחמי הגיטאות

אני מכיר שם מישהו ויכול לשאול אותו לגבי הפריטים.
אם יש לכם פריטים שאתם מעוניינים להעביר, אשמח לבדוק אצלו אם יש בהם עניין.

לי אישית יש בבית מטבע עם צלב קרס ואני פשוט שונא אותו.
הוא מיצג מבחינתי את הרוע הנאצי.
הסיבה היחידה שהוא עוד אצלי זה כעדות למציאות הנוראית הזו שהיתה, וכדי לזכור תמיד ולא לשכוח.
אני לא רוצה אצלי עוד פריטים של הנאצים.
 
למעלה