אספנות ענתיקות בגינה

כ חיים

New member
אספנות ענתיקות בגינה

מאד פופולרי ומקובל לקשט גינות בפריטי אספנות ישנים ולשלבם בין הצמחים והפרחים. פריטים שרגילים לראותם בגינות בד"כ הם כדי חלב ישנים, כלים חקלאיים שונים וכיו"ב. אצל אספני עתיקות אפשר לראות גינות עמוסות בפריטים ישנים וכשאני עובר על יד גינות כאלה אני מתעכב תמיד לידם ונהנה להסתכל על החפצים הישנים.
הפריטים המוצאים מקומם בגינה הם תמיד כאלה שאי אפשר לשימם לתצוגה בבית אם בגלל גודלם ואם בגלל מצבם העגום, בד"כ (חלודה, אי תקינות וכן הלאה). גם אני שמתי חפצים שונים מחוץ לבית - כלים ישנים, פריטים ארכיאולוגיים ישנים מאבן שמצאתי בשטחי העיבוד באזורי לאחר חריש ואם גם מישהו מביניכם חפצים כאלו בחוץ, בגינה עושה לו משהו, אז הוא מוזמן לצפות ולהינות.

 

כ חיים

New member
קערת כתישה

שבר של קערת כתישה בעל שלוש רגלים (כאן רק שתי רגלים) ומעליו קערת אמאייל ובתוכה כלי צור שונים שמצאתים בסביבה.

 

שוטט

New member
אהבתי ככה כן בונים חומה ...ולכדורי הברזל יש את הסיפור .??

מי נגד מי .
&nbsp
&nbsp
 

כ חיים

New member
מצאתי פעם שני כדורי ברזל בקוטר קטן

אחד אצלנו בשדה ואחר ליד כפר ערבי בסביבה. הלכתי לאספן ותיק בעל ידע נרחב בנשק עתיק הגר בסביבה והוא זיהה אותם כפגזים של תותח שדה קל מתקופת נפוליאון. מאחר שישנם עדויות כי נפוליאון כאשר צר על עכו שלח יחידות קטנות למטרות תצפית והשגת מידע מודיעיני על אפשרות של התארגנות נגד של כוחות מקומיים באזור הגליל התחתון והעמק המערבי וכן ידוע גם על היתקלויות שהיו ליחידות התצפית עם כוחות מקומיים הרי שני פגזים אלו מהווים עדות לאותם ימים סוערים ומרתקים. הפגזים האחרים נרכשו על ידי בכסף עובר לסוחר.
 
חמורים

כחקלאי אני לא צריך לספר לך שחמור הוא הרבה יותר חכם מסוס, אני אישית מחבב בעל חיים זה ומזה שנים רבות אוסף כל מיני פסלוני חמורים מכרתים וגם קצת מהארץ.
הנחמד ביותר בעיני הוא פסל פליז ישראלי של ג'וחה הרוכב על חמור כשהוא יושב הפוך, בדיוק כמו בסיפורי אלף לילה ולילה.
אחד מהם תלוי על שרשרת על צוארי הוא העתק חמור נושא חביונות יין (הפסל המקורי מחומר ונמצא בעתיקות קנוסוס) , כמו כן ישנם עטים עם צילומי חמורים וגם מגנט כפול המשמש סימניה לספר עם ציורי חמורים.
בהזדמנות אצלם אותם
 

שוטט

New member
שפירא מאיר -- קבל משפחה של חמורים ועל גבם רוכב --

מצ:"ב צילום החבר גוחה..רוכב / יושב הפוך לכיוון (הנסיעה )הרכיבה.





 
תודה, זה בדיוק הפיסלון שיש לי.

יתר החמורים עשויים מתכות אחרות,עץ,זכוכית ופלסטיק מצופה חיקוי פרווה.
 

בוקי23

New member
חמור ורוכב תימני מוטבע על מפיון

כניראה משנות ה 50-60 מאוסף המפיונים
השני חמור משוטט



 

כ חיים

New member
קערת כתישה מבזלת

עברתי פעם ליד אחד מישובי הבדואים בסביבתי ונכנסתי לתוך כרם זיתים שהיה נטוע על אדמת חירבה. לצד החירבה הייתה גדר אבנים גדולה שנבנתה מאבנים שסוקלו מהשטח ע"י בעליו. בין האבנים הבחנתי באבן אחת יוצאת דופן בצבעה וצורתה כאשר בחנתי אותה התברר לי שהאבן היא סוג של מכתש. לקחתי אותה איתי (כבדה למדי) והנה היא כאן בתמונה.

 

כ חיים

New member
מכתשים

מכתשים מאבן גיר. את הימנית מצאתי על משאית החלב שהייתה נהוגה ע"י נהג תושב אחד הכפרים הערביים בסביבה והוא סיפר לי שמצא אותה בכפרו כאשר חפר יסודות לבית. שמחתי מאוד כאשר נאות להשאירה בידיי. השמאלית מכתש קדום מאד שמצאתי אצלנו בשדות לאחר החריש.

 

כ חיים

New member
כד חרס ערבי

אינני מתמצא בקרמיקה המקומית ואיני יכול לזהותה ואת מקום ייצורה, עכ"פ זהו כד אגירה מסוף המאה ה-19 או תחילת המאה ה-20, בעל עיטורים מצויירים וארבע אזניים



































איני מתמצא בקרמיקה הערבית המקומית אבל זהו כד אגירה לשמן או מים מסוף המאה ה-19 או תחילת המאה ה-20. הכד בעל ארבע אוזניים (אחד שבור).

 

כ חיים

New member
כד אגירה גדול

מזמנו של הכד הקודם, לכד זה היו חמש אוזניים, נשארו חמש. הכד נשען על גזע עץ זית גם הוא עתיק למדי, בן המאה ה-19, שריד לכרם זיתים עתיק בסביבת מגוריי.

 

כ חיים

New member
כמה כלי קיבול ישנים לנפט

ביניהם אפשר לראות את הג'ריקן הצבאי הבריטי מימי מלחמת העולם השניה.

 

כ חיים

New member
עוד כלים מבזלת

אבן שכב מלבנית ארוכה ועליה כמה אבני שחיקה גדולות.

 

כ חיים

New member
אוסף פגזים עגולים מברזל

מזמנים שונים ובקטרים שונים, מהם גם כאלה עם חור להכנסת חומר נפץ. לידם קערה עם אבני שחיקה קטנות מבזלת אשר יש הטוענים שהם שימשו כאבני שקילה.

 

כ חיים

New member
ולבסוף, עץ ההפתעות

עליו גודלים כל מיני חפצים ישנים.
פעם, לפני שנים עברתי בפרדס חנה וראיתי לפני אחד הבתים עץ עליו תלויים הרבה מאד קומקומים וקנקנים. החלטתי לחקות את אותו מעשה והתוצאה לפניכם גם אם פחות מרשימה.

 
למעלה