|*|
נפתח פורום גישור
|*|

powo

New member
חוויה לא נעימה שעברתי היום

היום היה יום של מעשים טובים.מאחר ואני מבלה כבר למעלה מחודש בבית חולים עם אבי .ושם יוצא לי לא מעט לעזור לאנשים שנמצאים יחד עם אבי בשיקום.בגיחה שלי החוצה מבית החולים .יצא לי לראות אישה עם כלב נחיה .שהולכת במדרכה ומגיע למעבר חציה הכלב מתישב והאישה עומדת בקצה המדרכה.ולאחר שראיתי לאחר כחצי דקה שהיא לא עוברת.ניגשתי אליה ושאלתי באם אני יכול לעזור לה לחצות את הכביש........ואז היא אמרה לי למה שאתה לא תסתום את הפה.ועוד כמה מילים.שהם לא לעניין. וברגע זה הרגשתי שאני מתיבש במקום.הסתובבתי ורציתי לקבור את עצמי.וממש נשכתי את הלשון ולא לענות לה באותו המטבע.וכרגע אני חושב בעם בפעם הבאה להציע שוב את עזרתי.באמת מבואס
 

rananko

New member
חוויה לא נעימה

יקירי
קודם כל כל הכבוד לך שאתה מטפל באביך ועוזר לאנשים אחרים. גם בידי נפלה זכות כזאת כשאבי ז"ל היה מאושפז.
אנחנו מצידנו צריכים וחייבים לעזור לזולת. ואני מקווה שתמשיך כך. אינני יודע מה עבר על אותה אשה, אבל אולי עברה עליה חוויה לא נעימה או משהו, והיא פשוט הוציאה את זה עליך.
כיהודי שומר מצוות אני יכול לומר לך שני דברים עיקריים ביהדות: אדם צריך לדון את חבירו לכף זכות, למרות שלעתים זה קשה ולא תמיד מצליחים. ושנית, טוב עשית שסכרת את פיך. יש מושג של " שומע חרפתו ושותק" יש לך כנראה נשמה טובה מאוד, ותדע לך שבשמיים יש לך זכות גדולה מאוד, ואני מקווה שלא תתיאש מלנהוג כך גם בפעמים אחרות ( שלא יקרו אני מקווה)
יום טוב ובשורות טובות, ורפואה שלמה לאביך
רענן
 

ז ק ו

New member
ולא מצאתי לגוף טוב אלא שתיקה [אבות א' י"ז]

אומר ה'בר תנורא' : השומע חרפתו ושותק.

ז"א זה בריא לגוף. כלומר. בע"הז

ועוד עינן שכבר נדון כאן בפורום בהרחבה : מלה בסלע משתוקא בתרין.
 

menashehacohen

New member
אך שגגה היא מלפני השליט. אני נוהג עכשיו לחתום

בהתכתבויות מקצועיות ובמו"מ: ט.ל.ח. כי אינני מלאך - שלא יתפשוני על טעויותיי...

ואגב אורחא, אם מזכירים את רע"ב, ומזכרון עכשיו, מלבד הפירוש למשנה, הוא גם ערך כמדומני מסע לא"י. ועוד, ראה בשם הגדולים לחיד"א בערכו, שהרמב"ם מצא את כת"י המדוייק של התורה בן אשר ביום כ"ח לחודש זיו, הוא חודש אייר, וקבעה ליום טוב ! יום שחרור ירושלים במלחמת ששת הימים. אין מקרה במקרה.
 

ז ק ו

New member
מצד אחד אתה טוען אינני מלאך, ומיד אומר -בנסיבות מסוימות:

"מרשי" דהינו שולחי. איך זה מתישב? כי הרי מלאך = שליח. מי אמר שעברית אינה שפה קשה?
 

menashehacohen

New member
בזמן שאני טועה אני לא שליח ... ומרשי הרי לא טועה

ובהגדה נאמר עוד מעט לא ע"י מלאך ולא ע"י שליח - אזי זה לא בדיוק אותו דבר. חוצמיזה מלאך שורשו ממלאכה, ז"א משימה. שליח זה גם מי שמביא גט, או פיצה...ידא אריכתא

האמת שמפאת לחץ הפסח לא התיישבתי לעיין בספר מלים נרדפות של רש"א ורטהיימר (הסבא של סטף)וכמובן בבן יהודה, ערך מים, מלאך, שליח. לצערי השאלתי את ספר השורשים לרד"ק והוא לא חזר אלי...וגם לא הסתכלתי בתנך אותיות חלולות שיש לי רק חלק קטן ממנו...

הזזתי את השעונים ועכשיו אני יכול לישון בשקט. לא כמו הייקה שקם בשעה 0200 כדי להזיז את השעון לשעה 0300
 
גם, אבל התכוונתי למקורי, מאז. ספר עתיק שעובר במשפחה

מדור לדור. אצלם בהמשך היום ותראה.
 

ז ק ו

New member
יתר על כך:

הרי הביטוי טלח נובע בעקרו מנושא שליח ציבור
 
למעלה