תערוכה חדשה בחיפה//פורצלן: הזהב הלבן של אירופה

Inbar Dror Lax

New member
תערוכה חדשה בחיפה//פורצלן: הזהב הלבן של אירופה

פורצלן: הזהב הלבן של אירופה// פתיחת תערוכה: מוצ"ש, 7 במרץ 2015, בשעה 20:30

הפורצלן, סממן של תרבות חומרית אירופאית, יובא בעשורים לפני קום המדינה למרחב הביתי מתוך ניסיון לשמר ניחוחות של זמנים עברו. לאור הדרישה הגוברת לכלים שימושיים ולכלי נוי הוקמו בארץ מתחילת שנות השלושים מפעלים תעשייתיים, שרובם רוכזו ממפרץ חיפה ועד עכו. חיפה אף כונתה "בירת הקרמיקה". תערוכה זו מתמקדת בפורצלן כסמל סטטוס, כסממן של תרבות אירופית מיובאת, בזיקה למערכות כלי השולחן והבית של הפורצלן המקומי. באופן זה התערוכה מאפשרת התבוננות על מה שבדרך כלל הוא המובן מאליו ולכן אינו נושא לדיון -הרצון לחקות את הזהות האירופית-הגלותית בתרבות החומרית בישראל הים-תיכונית. במטרה לבחון את נוכחות העבר האירופי, התערוכה מקדישה מקום לעיסוק בנושא ביצירתם של אמנים עכשוויים מהארץ ומחו"ל.

בין המשתתפים: אליאונורה אורלי אדלביץ׳, אניסה אשקר, שלומית באומן, שמעון בדר, ברנבי ברנפורד, ג'סיקה הריסון, רועי מעין, אוספי פורצלן פרטיים וציבוריים בניהם: שמעון בדר, מעצב ראשי, בית חרושת נעמן פורצלן; הדי אור, אספן ישראליינה; ניצה ואברהם וולפנזון; מיכאל לוריא, כורזים; חנן ליסאי, רעננה ועוד

 

hadi1956

New member
ענבר. טעיתם בשם התערוכה. זה היה צריך להיות: מזרחי - יצירות

המופת שלו והחיקויים שנעשו בעקבותיו בפורצלן .

סתם. איך שלא יהיה שיהיה בהצלחה.
במסגרת התערוכה יהיו מעל עשרים "יצירות" של מזרחי וכפי שקראנו לו בספר - מזרחי פורצלן לעניים.

 

ז ק ו

New member
בהצלחה לכל המששתתפים, ובמיוחד לחברי הפורום :

ניצה והדי, ואם ישנם עוד חברים שאנו מכירים את היוזר שלהם, וכאן הם מופיעים בשמם שניתן להם -
בשונה מזה שבחרו לעצמם; אז גם להם בהצלחה.
 

כ חיים

New member
בהצלחה להם

וגם למיכאל לוריא, ממקימי מוזיאון "אוצרות בחומה" שאמנם אינו מופיע כאן בפורום אבל יש לו הכרות וקשר עם חלק מהאספנים המשתתפים בפורום.
מתכוון להגיע לפתיחת התערוכה, למרות שאינני עוסק בפורצלן ולא בקרמיקה (שביר מדי לידים שלי ) כי הנושא והקשר של התערוכה לתעשיה המקומית חזק ובעיקר כדי לכבד את חבריי האספנים שלוקחים חלק בתערוכה זו.
 

ניצה 7

New member
לצערי נבצר ממני להגיע לפתיחה. מסרתי לתצוגה סרויז לתה של

נעמן שקיבלנו מתנה לחתונה בשנת 1954. התמונה הוצגה כאן מספר פעמים ואני זוכרת שמישהו הגיב - ''הלואי שהיה לי אחד כזה במזנון...''.
לא יודעת אם ''מותר'' לי להעלות את התמונה שוב,
 
למעלה