קניתי בשלושים מכרתי בשש מאות.

קניתי בשלושים מכרתי בשש מאות.

חברים, אחרי שבמשך שנים נחשבתי גם בעיני עצמי לפריאר שלא יודע להתמקח עשיתי היום רווח רציני. אצל מוכרי ספרים יד שנייה אני ידוע בתור חובב רציני של ספרי קומיקס בעברית ובאנגלית עם הבנה לא רעה בתחום. בחלק מהחנויות יש לי זכות סירוב ראשונה כשמגיעים ספרי קומיקס. לפני מספר חודשים קניתי סטוק של כמעט עשרה ספרי אסטריקס, טינטין ולאקי-לוק. אחד מהספרים שקניתי היה תרגום של טינטי- מ-1965 שנעשה על ידי יעקב אורלנד. היום מכרתי אותו לדיוויד מהכיכר ב-600 ש"ח. אמנם אני סוג של אספן קומיקסים אבל לא של עותקי אספנות אלא של דברים שאני רוצה שיהיו לי באוסף לכן לא היתה לי שום בעיה למכור את הספר ע"מ שיגיע לאספן קומיקס אמיתי. מה גם שכשאלתי את דיוויד הוא אמר לי שהוא לא ימכור את הספר ביותר מ-800 ש"ח כך שהעסקא השתלמה לכולם.
נ"ב
יש עוד כמה ספרי קומיקס ישראלים ששווים סכומים כאלה, באם מישהו מעוניין בפירוט או בתיווך עם דיוויד צרו איתי קשר במסרים או רישמו לי כאן.
 
יפה לך
ותקווה שאף אחד מאלו שמכרו לך את הסטוק לא קוראים פה, כי המחיר של הסטוק הבא הרגע עלה פי 10.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
או כמו שאומרים

קניתי בשלושים מכרתי בשלוש מאות
עשיתי את שני האחוז שלי והלכתי הביתה.
 

גלעד133

New member
קניתי ב 30....

יש לך טעות בסיסית בחשבון. קניתי ב 30 מכרתי ב 90 - זה 2% רווח. קניתי ב 30 מכרתי ב 300 זה 10% רווח.
 

ז ק ו

New member
היחס בין שני המקרים לא מתאים

א. אם 30>90 זה 2% אז 30>300 צ"ל 9%
ב. אם 30>300 זה 10% אז 30>90 צ"ל 3%
 

גלעד133

New member
קנה ב 30....

ארנון יקירי. אתה צריך ללמוד חשבון ואסביר לך למי ללכת למטרה זאת. היה בשוק סוחר אנלפבית שלא למד אפילו בכתה א אבל פתח בסטה , אחרי זמן מה שניה, שלישית ועוד ידו נטויה והוא הפך עשיר מופלג. שאלו אותו לאחר זמן מה איך נהיה כ"כ עשיר בלי ללמוד חשבון כלל והוא ענה :" אני לא חזיר, מסתפק במועט ובשביל זה לא צריך חשבון ברמה גבוהה. אני קונה ב10 לירות, מוכר ב 30 , מרוויח את ה 2% שלי ולא צריך יותר. " זאת בעצם כל התורה כולה של להסתפק במועט ולהרוויח יפה. אתה הבנת את זה, ברוך????????????? לכן קונה ב 3 מוכר ב 30 מרוויח 10% בדיוק.
 

ארנון65

New member
ממש לא גלעד! חשבון אני יודע. 300 ביחס ל-30 זה רווח של 900%

ולא 10%.
300 מינוס 30 זה רווח של 270 שח', שהם פי 9 מ-30 שזה בעצם 900% מעל 30.
300 ביחס ל-30 זה אומנם פי 10, אך זה לא 10% רווח, אלא 900%.
 

גלעד133

New member
ארנון

חביבי, ההומור שלך ירוד למדי. אתה עונה ברצינות ואני מההתחלה מתבדח וכך עשו כל אלה שענו חוץ ממך. ברור שמה שאמרת נכון ומדוייק, לא קראת מה שעניתי. הכל היה על בסיס של בדיחה והומור. אל תכעס או תילחץ סתם, כמובן שהמתמטיקה שלך מדוייקת ונכונה, חבל שחוש ההומור לקה בחסר.
כל טוב
גלעד
 

ארנון65

New member
או כמו שאומרים: "אין כמו אורי"


 

גרשונוב

New member
שמח בשבילך. תודה על השיתוף.

זה צד חיובי של עליות במחירים שאנחנו לא מתעסקים בו, בגלל שממעטים למכור.
 
לגבי לא למכור

אם כל מה שאני אוהב הייתי שומר ולא מעביר הלאה הדירה של אמא שלי היתה נהיית בגדר לא ראויה למגורי אדם. יש לי את כל ההזמנות לחתונות שקיבלתי ב-17 השנים האחרונות, עשרות פריטי אפמרה שכוללים הזמנות להפגנות, הצהרות פוליטיות של מפלגות קיקיוניות, פרטי פירסום, הצהרות דתיות שמתנגדות למצעד הגאווה וכו'. אם הייתי גולש עכשיו לעוד תחום של אספנות קומיקסים ישנים הייתי מקבל צו הרחקה מהבית של אמא שלי שהיא היתה מוציאה בעצמה. בגיל 35 החלטתי שמה שאני אוסף זה טלאים של מדינות שהייתי בהן, מזכרות ממדינות, סימניות, לטאות-דרקונים-דינוזאורים וזהו. כל השאר אני מסדר עכשיו בקלסרים, מוסר, נותן ומעביר הלאה. אם למישהו כאן יש אוסף שקשור לקולנוע ישראלי אז יש לי כמעט את כל התוכניות של סינמטק חיפה מ-1995 עד 2002 בקרוב אשחרר עוד פריטים.
אוֹרי כבר 35
 
אחת מהפחות מוצלחות

לא היתה להיט כבר בשנייה הראשונה שהבחור במקום להגיד שהוא רוצה להגיד עליה קידוש אמר שהוא רוצה להגיד עליה קדיש. הבדל של אות ושל שמיים וארץ ומאז באמת היו להם חיים לא משהו.
 
למעלה