זהירות מזיופים. נתבקשתי ע"י יורם שמיר (הבן של אחד מה" האחים

hadi 1956

New member
זהירות מזיופים. נתבקשתי ע"י יורם שמיר (הבן של אחד מה" האחים

שמיר" הידועים והחתומים על מגוון יצירות גרפיות שונות החל מסמל המדינה עד לפלקטים, שטרות בולים פירסומות ועוד) לפרסם את ההודעה הבאה ולהזהיר את האספנים בנושא הבא:
אורי שמיר, עורך המהדורה האנגלית של אתר shamir-brothers.com (אתר האחים שמיר), הזהיר את בית המכירות הפומביות "ירושלים של זהב", כי למיטב שיפוטו 6 הפריטים המוצעים למכירה ב-9 בדצמבר 2014 החתומים, כביכול, ע"י אביו, מקסים שמיר המנוח, נושאים חתימות מזויפות. הפריטים כוללים: מעטפת היום הראשון של בול הנגב 1950, גיליונות זיכרון של בול ירושלים 1949 והקונגרס הציוני הכ"ג עם בול הרצל 1951 וגליון זיכרון של מועדים לשמחה תש"י 1949

באשר לשני הפריטים הנוספים המוצעים גם הם במכירה הקרובה - סקיצות, כביכול, לשטרות כסף של בנק ישראל 1959 (1/2 לירה ו-לירה אחת), למיטב שיפוטו גם הציור וגם החתימה מזויפים. הסקיצות האותנטיות נמצאות בארכיון הציוני המרכזי. הן הוצגו לציבור בתערוכת "גרפיקה עברית: סטודיו האחים שמיר" 1999, שאצרה בתיה דונר במוזיאון תל אביב לאמנות

לפני 6 שנים נעשה ניסיון למכור פריטים מזויפים של האחים שמיר בבית המכירות הפומביות בן-עמי. בית המכירות ביקש חוות דעת מיורם שמיר ובעקבות הקביעה שהחתימות מזויפות, הוסרו הפריטים מן המכירה

דצמבר 2014

קישור לאתר המקסים לדעתי: shamir-brothers.com
קצת מעבודתם (רק חלק קטן מהמוצג כאן יש לי)





















 

powo

New member
גם אני שמעתי שהצעות לשטרות של האחים שמיר מזוייפים

 
גם בפורום קולקט פורסם שהלוטים הנ"ל מזויפים
מעניין מה יעשה עם המידע הזה בית המכירות, שזו המכירה הפומבית הראשונה שלו.
 

hadi 1956

New member
לדעתי אם בית המכירות הזה ימשיך להציע את הפריטים למכירה

הוא ימתג את עצמו כלא אמין וירחיק ממנו את האספנים.
לדעתי האישית הוא יוריד את הפריטים מהמכירה או שיציין את הסתיגות משפחת שמיר מאמיתות החתימות והסקיצות.
לא חושב שיש לבית המכירות ברירה למעט הורדת הפריטים מהמכירה.
אבל זאת דעתי האישית.
 

גלעד133

New member
אמינות בית מכירות

אף פעם לא טרחתי לבדוק את האותיות הקטנות - כמו בפוליסת ביטוח - של חברות המכירות הפומביות. האם מישהוא יודע אם הם אחראים למכירת פריט מזוייף או שאינו כפי שהם מציינים בקטלוג או שהעניין באחריות הקונה הפוטנציאלי בלבד שחייב לבדוק זאת ?
 
על פניו באחריות הקונה לבוא ולבדוק את הפריט. לשם

כך מתקיימת תצוגה לפני המכירה. עם זאת ידוע לי לפחות על מקרה אחד של קונה מארה"ב שרכש ספר די נדיר רק על סמך התיאור שלו והתמונה. כשקיבל אותו טען שהמצב לא היה כפי שתואר ובית המכירות לא התווכח והחזיר לו מיד את הכסף ושמר על שמו הטוב.
מקרה אחר היה של מישהו שרכש ספר במכירה פומבית [גם יקר מאד] ורצה אלוהים ובאותו הלילה נפטר מדום לב. מובן שבית המכירות לא דרש מהמשפחה לממש את התחייבותו במכירה ולרכוש את הספר. קוריוזים.
 

hadi 1956

New member
סליחה. סליחה. סליחה. באחריות הקונה? אם בית המכירות מציין

כי פריט זה או אחר נוצר במפעל זה או אחר בשנה זו או אחרת ומתברר לאחר המכירה ולאחר בדיקה מעמיקה של הקונה (שזו לו הפעם הראשונה שיכל לקחת את הפריט לביתו ולבדוק בצורה יסודית) כי לא כך הדבר זו אחריותו?
אם בית המכירות כותב על טבעת כי היא טבעת זהב עם יהלום 1 קרט וקנה הקונה את הטבעת במיטב כספו ולקח אותה לבדיקה מקצועית (ברור שלאחר הקניה) ומתברר כי הזהב זה בסך הכל ציפוי זהב והיהלום ה-1 קרט זה חתיכת זכוכית מלוטשת האם זה אחריותו?
לי ממש לא נראה כאחריות הקונה. מצטער.
לבית המכירות יש אחריות עד כמה שאני מבין.
נכון שבית מכירות, בזמנו (הרבה לפני הוצאת הספר על מזרחי פורצלן לעניים), ציין על פריטי מזרחי שהוא נעשה על ידי מפעל שנקרא הפיל המרקד (מה לעשות זה הלוגו - פיל מרקד) אבל לא נעשה נזק או שקר. הוא לא ידע. לאמיתו של דבר בשלב ההוא אף אחד לא ידע איך נקרא המפעל הזה.
 

santaisr

New member
אני קונה דברים בביתי מכירות דרך האינטרנט

כאשר היה לי בעיה ופניתי אליהם בדף הפייסבוק שלהם - סגרו לי גישה למכירה הפומבית...
 
נראה שלפחות חלק מהפריטים נמחקו מהרשימה
פריטים 166-169 אינם מופיעים עוד בגרסת האון-ליין של הקטלוג (ניתן עדיין לראות אותם בגרסת ה PDF). מעניין.
 
למעלה