אוסף נולד מעצמו?

הנומן

New member
אוסף נולד מעצמו?

היי,

אני מניח שלרבים מאיתנו יש אוסף שלא התכוונו לאסוף ובעצם "נולד מעצמו". מישהו שם בצד את כל הפריטים שהוא לא צריך ויום אחד הוא מגלה שפריטים אלו יוצרים אוסף.

כך קרה גם לי: יום אחד כשעשיתי סדר באוספים שלי, קיבצתי את כל המעטפות שאינן שייכות לאוסף בכדי למיינם: למכירה, למסירה או להורדת הבולים מהם. פתאום שמתי לב שיש לי מספר לא מבוטל של מעטפות שנשלחו אלי מארצות שונות. החלטתי לשמור מעטפה מכל מדינה, בד"כ היפה ביותר. אט אט המשכתי לשמור מעטפות נוספות ובזמן האחרון אף התחלתי לבקש מאספנים שישלחו לי מכתב ממדינה שאין לי ממנה מעטפה. כך נוצר אוסף, קטן עדיין, של "מעטפות שנשלחו אלי מארצות העולם". כיום יש לי מעטפות מ-50 מדינות ואני מקווה שהאוסף יגדל. (בעבר הרחוק, מסרתי מעטפות מארצות כמו פאראגוואי ואלג'יריה והיום אני מתחרט על כך).

ראיתי שיש הרבה אספנים בעולם שאוספים אוסף כזה ומעלים את המעטפות שקיבלו בבלוגים. כמובן, שאין לי סיכוי להתחרות בהם, הרי אף אחד לא ישלח לי מכתב מלוב או מסוריה ואפילו לא מראמאללה. בינתיים, עד שהשלום יבוא, אסתפק במעטפות מארצות שיש לנו קשר איתם. בהודעות הבאות דוגמאות למעטפות מארצות שונות שקיבלתי.
 

הנומן

New member
לאוס

כמובן, שמספר המעטפות הרב ביותר שיש לי ממדינה זרה הוא מלאוס. הנה מכתב פרחוני ועסיסי ביותר.
 

powo

New member
שטר מלאוס

כדי שיהיה מעניין

 

הנומן

New member
תאילנד

נשאר באותו איזור. הנה מכתב שקיבלתי מתאילנד מאותו אספן ששלח לי את המכתב מלאוס. המכתב מבויל בבולים תלת-מימדיים יוצאי דופן.
 

powo

New member
שטר מתאילנד

שיטה חדשה להעלות תמונות.צריך להתרגל

 

הנומן

New member
סין העממית

וצפונה לתאילמד: מעטפה בגודל A4 שקיבלתי לאחרונה מסין העממית מבוילת בהרבה בולים ביניהם סדרת בולים שלמה המתארת את האגדה הסינית "עלילות מלך הקופים".
 

הנומן

New member
מקאו

עדיין בסין: מעטפה יפהפיה שקיבלתי מאחד מחברי הפורום שביקר במקאו שבסין. המעטפה מבוילת בסדרת בולים יפה מאוד בנושא פיסיקה.
 

הנומן

New member
הונג קונג

ועדיין בסין: מעטפה שקיבלתי מהונג קונג ולבקשתי בוילה בגליונית שלמה שהונפקה לכבוד שנת הקוף. להשלמת הביול הוסיף השולח בולי לבבות. אכן, מעטפה לבבית.
 

powo

New member
שטרות מהונג קונג

שתי שטרות מתקופות שונות.הצבעוני נראה כמו מתוך משחק מונופול

 

הנומן

New member
זה תלוי

כמו שכתבתי, אני שומר מכל מדינה מעטפה אחת יפה שנשלחה אלי בלבד (ולא לכתובת אחרת).

אבל בשאר האוספים שלי יש הרבה מעטפות מכל העולם המבוילות בבולים השייכים לאוסף. הנה למשל מעטפה שנשלחה ממלזיה לבנגלה-דש המבויילת בבולי קופים ולכן שייכת לאוסף בולי הקופים שלי.
 

הנומן

New member
מונגוליה

מעטפה יפה ממונגוליה שקיבלתי מאספן בולים שבייל אותה בבולי חלל ממונגוליה. למותר לציין, כי אף אחד מהבולים לא מתאר את תעשיית וחקר החלל המונגולית.
 

הנומן

New member
וייטנאם

מעטפה יפהפיה שקיבלתי מויטנאם מבויילת בבולי תלבושות מסורתיות (6 בולים מתוך סדרה של 50 בולים!!!!) . גם הצד האחורי מבוייל בבולים רבים ביניהם סדרת פרחים. מעטפה עם ניחוח מזרחי.
 

הנומן

New member
אינדונזיה

כמה מאיתנו כבר מקבלים מכתב מאינדונזיה? הנה האחד והיחיד שקיבלתי ממדינה זו.
 
למעלה