איך להפסיק לדחות דברים?

שושנה 162

New member
איך להפסיק לדחות דברים?

איך אפשר להפסיק לדחות דברים כול הזמן ? אני קובעת לעצמי משימות אבל לא מצליחה לעמוד בהם כי אין לי כוח להתחיל.....?
 
איך להפסיק לדחות דברים

היי שושנה,
בהרבה מאוד מקרים, אנחנו קובעים לעצמנו משימות שדורשות מאתנו המון מוטיבציה. עם זאת, לא תמיד יש לנו מוטיבציה להתחיל לעשות אותן והן נדחות עד הדקה התשעים (ולפעמים אפילו לא מתבצעות בסופו של דבר).

במקום להילחם בטבע שלנו, אנחנו יכולים לעשות משהו אחר: לחלק את המשימות לחלקים קטנים שצריך לבצע כדי שהן יתבצעו. אם אפשר, לחלק גם את החלקים הקטנים האלה לחלקים קטנים יותר וכך עד שנגיע לחלקים שמאוד קל לנו לעשות. את החלקים האלה שלבי בתוך היומן שלך בזמן שהכי נוח לך לבצע אותם.

הסיבה שהשיטה הזו עובדת טמונה במהות של מוטיבציה. בעיקרון, מוטיבציה וביטחון בעשייה מופיעים רק אחרי שכבר ראינו תוצאות. מכיוון שמשימות עשויות להיות גדולות ומקיפות מאוד, אנחנו לא יודעים איך להתחיל לגשת אליהן וזה רק מוריד לנו את המוטיבציה. לכן, אם נבצע את הפעולות הקטנות שמרכיבות את המשימה הגדולה, נראה הצלחות קטנות שיעלו את המוטיבציה שלנו במהלך המשימה.

אם בא לך לקרוא עוד על הנושא ולצפות בראיונות טלויזיה שבהן הרחבתי על נושא הדחיינות והמוטיבציה אני ממליץ לך להיכנס לקישור הבא:

איך להימנע מההרגל לדחות דברים ולהתחיל לעשות!
 

ommerl

New member
נקודת מבט נוספת:

כשאת דוחה את המטלות את ממוקדת על הקושי/כאב/בעסה שתחווי בטווח הזמן הקצר ורוצה לחוות כיף/רוגע/עונג בטווח הזמן הקצר.
&nbsp
במקום זה אני מציע לך להפנות את הפוקוס שלך לטווח הזמן הארוך. תשאלי את עצמך כשאת מרגישה שלא בא לך לעשות את המשימה מה הכאב שתחווי בטווח הזמן הארוך אם לא תעשי את המשימה הזאת עכשיו? מה תפסידי בטווח הזמן הארוך אם לא תעשי את המשימה הזאת?
&nbsp
אני מזמין אותך גם לעשות רשימה של כל המחירים שאת משלמת, שילמת ותשלמי על דחיינות באופן כללי. אולי קנסות שתופחים, אולי בלגן שמצטבר בבית, אולי סירחון בכיור. תכווני גם לאופן שבו את רואה את עצמך כשאת דוחה דברים. תאפשרי לעצמך להגעל מעצמך. תאפשרי לעצמך להרגיש מאוד רע עם זה. זה בסדר להרגיש רע כי זה ייתן לך דחיפה לפעול.
&nbsp
אחרי שהתעסק בכל ה"רע" אני מזמין אותך לעשות רשימה חדשה של כל הטוב שיקרה אם כן תעשי את המשימות. גם את המשימות הספציפיות הקרובות שאת רוצה להתמקד עליהן וגם באופן כללי להפוך לאדם שעושה את המשימות שקובע לעצמו. למה זה חשוב? מה זה ייתן לך? מה זה יאפשר לך? איזה ערך בחיים שלך זה משרת?
 

reuven30b

New member
דחיינות

בחלקה נובעת מחרדה. אנחנו חושבים שעל ידי הלחצה עצמית נגביר את המוטיבציה ששלנו. לא תמיד זה נכון. לפעמים רוגע נותן את הכוח לעשות דברים כאן ועכשיו.
 
למעלה