קבלה עצמית (לאו דווקא אהבה עצמית) לפני מציאת זוגיות

קבלה עצמית (לאו דווקא אהבה עצמית) לפני מציאת זוגיות

חברים יקרים, ההודעות שלכם עוזרות לי יותר מהכל. תודה על מה שהיה עד כה. ועל מה שיבוא :)
בטיפול האחרון עם המטפל שלי- הוא אמר לי: אם יש משהו אחד שאני רוצה שתקח מהטיפול זה זה: עזוב אותך משינויים. מנסיון לרצות אחרים. אני אשמח אם קודם כל תקבל את עצמך. פשוט תבין שזה אתה. וכמה שלא תשתנה הגרעין ישאר זהה: אתה לא אוהב סיכונים. אתה אוהב להיות בשליטה. אתה אוהב להיות מודע.
כמה שלא תשתנה. זה יהיה עד גבול מסוים.
אז תלמד לבקר את עצמך פחות. לחיות עם מי שאתה. לקבל את עצמך על שלל התכונות שלך.
רציתי לשאול כמה דברים, בתקווה להשכיל מנקודות מהבט שלכם:
1. איך אתם מתרגלים קבלה עצמית? מה אתם אומרים לעצמכם שצצה ביקורת עצמית, הלקאה, התייסרות על טעות שקרתה (מקטנה ועד גדולה).
2. איך אתה יודע/מרגיש- שאתה כבר שלם או מקבל את עצמך? אני מדבר בגלוי על הדברים הכי כמוסים עם חברים רבים. אבל בכל זאת מתייסר לפעמים על תכונות שיש לי וטעיות שנובעות בגלל חרדה. אני עושה הרבה דברים לבד ומבסוט על מה שאני עושה או מה שאני בוחר. לא מתייסר.
3. חששתי בהתחלה שקבלה עצמית תהפוך לאהבה עצמית. וזו לנרקסיזם. שאולי ימנע ממני למצוא בנזוג כי אף אחד לא יספק בחור טוב כמוני. איך שוברים לוגיקה כזו? זה דיכוטומי מדי. אני מבין ובכל זאת הייתי רוצה להבין איך זה חי אחד עם השני.
4. האם קבלה עצמית היא קבועה? או בזמנים מסוימים הגיוני שארגיש נחות או הססן או מחביא תכונות שלי שאני יודע שהן חלק ממני?
5. ומה עם אני מקבל את עצמי, אבל מרגיש טוב יותר או שלם עם עצמי יותר כשאני מרצה מישהו אחר וגורם לו אושר. זה מסב לי אושר. אפילו אם אני צריך להשתנות קצת בשבילו. זה מבטל קבלה עצמית?
יש ספרים או טכניקות מומלצות לקבלה עצמית. לשלום בית עם עצמך? לחיזוק האמונה בדרך שלך?


שאלות שכבר ענו לי:
ענו לי: האם קבלה עצמית לא עוצרת העצמה ושינוי? כלומר אני מקבל מי שאני. טוב לי עם מי שאני. אז למה לשנות - לזה כבר ענו לי בפורום שזה לא סותר. אני מקבל את עצמי כמו דירה שאני אוהב. אבל לפעמים שווה להוסיף תמונות וכו׳.)
 

Jokermad

New member
אני לא מצליח גם ממש להבין מה זה אהבה עצמית

הרי זה לא משנה אם אני מקבל את "עצמי" או לא. כי זה מעגלי, כמו להסתכל במראה..
אני למשל מבין שלא בחרתי בהרבה דברים, וגם מה שכן, אין כזה דבר שרציתי במודע להזיק לעצמי, בעצם אף יצור לא מזיק לעצמו במודע.. אוקי, אז מה זה אומר לבטא את האהבה העצמית הזאת בצורה מעשית?
ונצא מנקודת הנחה שברור שלא מדובר על נרקסיזם ואנוכיות שלילית.
אהבה עצמית זה הדיפולט שמניע כל יצור חי, הימנעות מסבל ומקסום הנאה, ההבדל היחיד הוא אם עושים את זה בצורה יעילה או קלוקלת. נרקומן, לדוגמא, עושה את זה בצורה מקולקלת.. כי אין לו ברירה במצב הנתון שלו. בנאדם שמקדיש זמן וכסף לעזור לאותו נרקומן, עושה את זה בצורה בריאה חכמה, כי הסיפוק מכך הוא מאוד גדול
 

ommerl

New member
כמה תשובות מנקודת המבט שלי ועל פי דעתי בלבד:

1. אני לא מתרגל את זה. חוויתי תהליכים עמוקים של NLP וטיפול בתת המודע. פשוט השלמתי עם עצמי. אני לא צריך לתרגל את זה כי זה הפך לאמת פנימית.

2. איך אתה יודע/מרגיש- שאתה כבר שלם או מקבל את עצמך?

כשאתה שלם עם עצמך אתה מקבל את כל מה שקשור אליך. את כל מה שאתה כרגע לא אוהב בך- אתה מקבל. זה כולל תכונות אופי, דברים שעשית בהיסטוריה האישית שלך שאתה לא שלם אתם או דברים שהיית מקווה שהיית עושה אחרת. קבלה עצמית זה מצב שבו אתה תופס את עצמך כ- 100 אחוז חיובי.

זה היה תיאור של קבלה עצמית קיצונית רק כדי לעזור לך להבין אבל בתור בן אדם שעבר המון תהליכים על הדימוי העצמי והקבלה העצמית אני כבר אומר לך שאין לך מה לצפות ל- 100 אחוז קבלה עצמית. אני לא מאמין שיש דבר כזה. מספיק שאתה מקבל מעט יותר מעצמך אבל בצורה שורשית ואמתית וכבר ההרגשה שלך ביום יום משתנה ואתה ההתנהגויות והתוצאות שלך בפועל. ותמיד יש עוד לקבל, תמיד יש עוד להתקדם ותמיד יש עוד עצמה בתוכך שאתה יכול להוציא החוצה.


3. חששתי בהתחלה שקבלה עצמית תהפוך לאהבה עצמית. וזו לנרקסיזם.

אם תבין את ההבחנות שלי בין קבלה עצמית, אהבה עצמית ונרקיסיזם אז לא יהיה סיכוי שאהבה עצמית תהפוך לנרקיסיזם כי אלה שני דברים מובחנים שונים לחלוטין במהות שלהם.

קבלה עצמית נובעת קודם כל מאהבה לעצמך. דיברת קודם על זוגיות ואני אומר לך שאתה לא יכול לתת את מה שאין לך. אתה לא יכול לתת אהבה אם אתה לא אוהב את עצמך. אהבה עצמית חייבת להיות נוכחת בחיים שלך.

נרקיסיזם לא נובע מדימוי עצמי גבוהה באמת ולא קשור לאהבה. הסיבה שאנשים חושבים שזה קשור לאהבה עצמית ומפחדים לאהוב את עצמם היא שנוח לתאר נרקיסיזם כאהבה עצמית מוגברת או משהו כזה אבל זה רחוק מהמציאות.

נרקיסיזם זה לא אהבה עצמית אלא תפיסת העצמי כנעלה יותר מכל אדם אחר. לעומת זאת כשאתה אוהב את עצמך אתה תופס את עצמך כשווה לכל אדם אחר. כשאתה אוהב את עצמך אתה מסוגל להעניק אהבה לכל אדם אחר. אתה מאמין באנשים ורואה אותם כיותר ממה שהם רואים את עצמם.

לעומת זאת נרקיסיסט לא אוהב את עצמו, הוא מעריץ את עצמו. הוא חושב שהוא נעלה מכל אדם ושווה יותר מכל אדם. הוא מאמין שמגיע לו יותר מאשר לאחרים והוא כועס אם אומרים לו אחרת או עומדים בדרכו.

לעומת זאת אדם שאוהב את עצמו באמת זה אדם שאוהב אחרים ומרגיש שהוא שווה להם. הוא מרגיש חמלה לאחרים וסולח בקלות מתוך הבנה עמוקה של אנשים אחרים שמגיעה מזה שהוא סולח לעצמו ומקבל את עצמו.

אהבה עצמית נובעת משחרור של אשמה ונרקיסיזם זה תכונה אגרסיבית של הוספת אהבה עצמית בצורה מלאכותית כדי להגן על האגו כי עמוק בפנים הנרקיסיסט לא מקבל את עצמו.


4. האם קבלה עצמית היא קבועה? או בזמנים מסוימים הגיוני שארגיש נחות או הססן או מחביא תכונות שלי שאני יודע שהן חלק ממני?

בגדול, תמיד יש עליות וירידות אבל כשאתה עושה עבודה אמתית ועמוקה עם הנושא הזה העליות שלך מגיעות גבוהה יותר והירידות מגיעות פחות נמוך ויש לך גם כלים להתמודדות עם ירידות ויצירה של עליות.


5. ומה עם אני מקבל את עצמי, אבל מרגיש טוב יותר או שלם עם עצמי יותר כשאני מרצה מישהו אחר וגורם לו אושר. זה מסב לי אושר. אפילו אם אני צריך להשתנות קצת בשבילו. זה מבטל קבלה עצמית?

זו שאלה שמפנה להבחנה שרוב האנשים לא מגיעים אליה בכלל ואני חושב שזה מדהים ששאלת את זה.

יש לנתינה שני צדדים מנוגדים שהם מאוד דומים זה לזה: יש נתינה אמתית. נתינה ללא ציפייה לקבל בחזרה (חומרית או רגשית) ויש נתינה עם ציפייה לקבל. נתינה לא שלמה ואמתית.

מי שהוא pleaser- כלומר רוצה לרצות אנשים, הוא בנתינה עם ציפייה. הוא נותן כדי שיאהבו אותו, או לפחות כדי שלא ישנאו אותו. הוא נותן כדי להראות טוב או בסדר. הוא נותן כדי שאנשים יהיו שמחים.

מי שיש לו דימוי עצמי גבוהה נותן כדי לתת. נותן לאחרים וגם משקיע בעצמו. נותן בלי ציפייה לקבל גם לאנשים שלא יכולים להחזיר לו. זה בהחלט אפשרי וזו דרך חיים שאני משתדל להתמיד בה.

אבבל חשוב מאוד: אל תשתנה כדי לרצות אחרים אף פעם. אם אתה משתנה כדי לרצות סימן שזו לא נתינה אמתית אלא נתינה עם אינטרס שנובעת מחוסר קבלה עצמית. אם אתה מקבל את עצמך זה לא הגיוני שתרצה להשתנות.

הסיבה היחידה להשתנות היא כדי לשרת מטרה נעלה יותר וענקית. אני מאמין שכדי להיות מנהיג ומצליח בתחום מסויים אתה צריך להשתנות. טוני רובינס אומר על עצמו שהוא יצר את "טוני רובינס". הוא ממש שינה את עצמו כי המטרה שלו הייתה חשובה לו יותר מהכל. יותר מעצמו אפילו. אבל הוא לא שינה את עצמו בשביל שאמא שלו תאהב אותו, הוא לא שינה את עצמו כדי שלא ישנאו אותו, הוא שינה את עצמו כדי לשנות חיים של מליוני אנשים לטובה.

ויש לי גם תשובה לשאלה שכבר ענו לך עליה..
קבלה עצמית היא העצמה ושינוי. קבלה עצמית היא מה שיגרום לך לשפר את כל התחומים בחיים שלך. אין שום סתירה. כשאתה מקבל את עצמך ואתה בנתינה כלפי אחרים אתה רוצה לתת לעצמך: עוד ידע, עוד בריאות, עוד כסף. כשאתה גדל ומתפתח כך אתה גם יכול לתת יותר לאחרים. התפתחות, נתינה וקבלה עצמית הולכים יד ביד ומעצימים זה את זה.

זה היה על קצה המזלג בלי ממש להכיר אותך אישית יותר לעומק אז אם לא קלעתי בול אליך בחלק מהתשובות, זה דיי הגיוני... הנושא הזה של זוגיות וקבלה עצמית זו בדיוק המומחיות שלי. אני עובד כרגע רק עם גברים שרוצים זוגיות ואתה מוזמן לפנות אליי בפרטי לקבוע שיחת יעוץ אישית בחינם ובה אני אוכל להכיר אותך יותר לעומק ולדעת מה מתאים לך ביותר.
 

ommerl

New member
מושלמים כמו שאנחנו- ברנה בראון

יש מהדורה עברית

 

ommerl

New member
בשמחה. היא מדהימה והספר שלה מעולה

גם יש לה שתי הרצאות בטד שאני מאוד אוהב. על פגיעות ועל בושה.
 
למעלה