המלצה על לימודי nlp

המלצה על לימודי nlp

שלום,

אשמח להמלצה על מקום ללימודי nlp,
מעוניינת לעשות קורס פרקטישנר ואחרי זה מסטר.

תודה, בר
 
מספר שאלות כדי למקד

היי בר,

ישנם לא מעט בתי ספר היום שמלמדים NLP ורובם הגדול מעולה.

מכיוון שכל אדם מתחבר לסוג שונה של מרצה ולכל אדם יש העדפות שונות בנוגע לשיטת הלימוד, תוכלי לקבל המלצות שונות שלא תמיד ישרתו אותך באופן הטוב ביותר (כלומר, התאימו מאוד לאותו אדם אך לא בהכרח יתאימו לך).

כדי לדעת איזה בית ספר הוא הכי מתאים עבורך, אני ממליץ לך להיכנס לקישור הבא, בו ריכזנו את הדברים שהכי חשוב לדעת לפני שבוחרים בית ספר:

איך לבחור בית ספר ל-NLP?
 
תודה, לינק מעולה

אמשיך לבדוק ולהשוואות בין המקומות.
האם nlp הרוב זה דמיון מודרך?
או שיש מקומות שיש בהם פחות דימון מודרך?

תודה, בר
 
בוודאי שיש!

דמיון מודרך הוא רק אחת הדרכים שבהן אפשר להשתמש ב-NLP ומתאים לשימושים מאוד ספציפיים (כאלה שהם טיפוליים במהותם). עם זאת, יש הרבה מאוד כלים ב-NLP שלא מחייבים את האדם השני לדמיין.

מכיוון שלכל בית ספר יש את המיקוד שלו, יש כאלה ששמים יותר דגש על דמיון מודרך וכאלה שפחות. בבית הספר שלי ל-NLP למשל (בית הספר הישראלי ל-NLP) שמים פחות דגש על הדמיון המודרך ומתמקדים יותר ב-NLP נקי ואני יודע שאנחנו לא היחידים.
 
בוודאי

לפני לא מעט שנים, חיברו בישראל בין NLP לדמיון מודרך ומאז נוצרה תחושה כאילו שמדובר באותו הדבר. NLP ודמיון מודרך הם תחומים אחים שחולקים חלק מהעקרונות שלהם ויכולים להיות משולבים באופן נהדר כאשר אתה מעוניין לטפל באנשים.

עם זאת, NLP ודמיון מודרך שונים במהות שלהם. בעוד שהדמיון המודרך הוא שיטה טיפולית שנשענת על היכולת להפעיל את דמיונו של המונחה ולרתום אותו ל"מסע" טיפולי בתוך הדמיון, ל-NLP יש עוד די הרבה שימושים.

NLP הוא תחום שעוסק בחקר מצויינות. המפתחים שלו חיפשו במקור להבין למה יש אנשים שמקבלים תוצאות יוצאות דופן בתחום שלהם בזמן שכל השאר נהנים מאותם התוצאות (פחות או יותר).

במהלך השנים, נחקרו מצטיינים ממגוון תחומים ונוצרו די הרבה כלים ב-NLP שיכולים לשדרג יכולות של אנשי מקצוע מתחום הטיפול ובמקביל, נוצרו גם מגוון כלים שיכולים לשדרג יכולות של אנשים מתחומים אחרים - החל משיפור יכולות התקשורת והשכנוע, דרך טכניקות שיכולות לעזור לספורטאים לקבל תוצאות יוצאות דופן ועד לשיפור יכולות הלמידה באופן משמעותי.

אם נשים לרגע בצד את שאר המגוון שה-NLP מציע ונתמקד רק בצד הטיפולי שלו, יש ב-NLP כלים שדורשים הפעלת דמיון לזמן קצר (עד 5 דקות בניגוד לטיפול ממוצע בדמיון מודרך שהוא ארוך יותר משמעותית) ויש גם כלים שלא דורשים בכלל הפעלת דמיון והם שיחתיים (כלומר מורכבים משימוש בשפה בצורה מיוחדת שמאפשרת ליצור שינוי בתת המודע) ואפילו בלתי מילוליים (כמו שימוש נכון בשפת גוף או במגע כדי ליצור שינוי בתגובות האוטומטיות שלנו ושל אחרים).

בישראל היום יש כל מני זרמים בלימוד ה-NLP. יש כאלה שמלמדים שילובים בין NLP לדמיון מודרך וכאלה שמלמדים רק NLP. יש כאלה שמתמקדים בטיפול ואחרים שמתמקדים בשימושים אחרים ב-NLP (כמו בזירה העסקית או המכירתית למשל). כל הזרמים הם מעולים.

אשמח להרחיב ולענות על כל שאלה נוספת!
 
תוכל לתת דוגמת מימוש?

נניח למשל תהליך עתיד מנטלי - האם יש כלי דומה שמאפשר לעבוד בצורה קצת שונה מאשר הדימיון המודרך?
&nbsp
נצל"ש אם כבר, האם בשימוש בתהליכי Nlp עליי לבצע את התהליך כל יום - מספר פעמים ביום?
 
בוודאי

חלק גדול מה-NLP מסתמך על מודל שנלמד מהדרך שבה מילטון אריקסון השתמש בשפה שלו על מנת להשפיע על תת המודע של המטופלים שלו. דוגמה לשימוש כזה בשפה כדי ליצור שינוי עתידי תוך שימוש במודל הזה הוא שתילת לולאה מחשבתית שמחזקת את עצמה ומכוונת את תת המודע של הלקוח שלנו לכיוון התוצאות הרצויות.

בנוסף, ישנם כלים שיושבים על התפר ומנצלים את דמיונו של השומע מבלי שנצטרך ממש להנחות אותו במהלכו כמו שימוש במטאפורות רגילות או כאלה הכוללות לולאות מוטמעות (מטאפורות שמשולבות במטאפורות אחרות) כדי להטמיע צורת חשיבה אחרת ואף לשנות תגובה עתידית למצב שבעבר היה מניב תוצאות שליליות.

בקשר לנצל"ש, ברוב התרגילים, אין צורך לחזור על התהליך כל יום או מספר פעמים.
 
כן


 
למעלה