קטע דמיון מודרך

קטע דמיון מודרך

שלום
אני מדריכה בצופים, והקבוצה שלי מונה 12 בנים בכיתה ד'. אני צריכה להעביר להם היום קטע של דמיון מודרך שאורך 10 דק' מקסימום. יש לכם איזו הצעה לקטע מתאים? לא משהו מסובך, רק שיבינו את הרעיון הבסיסי ויוכלו להירגע.. תודה ! סתיו
 
חללית בין הכוכבים

הצעתי שתתני להם לדמיין שהם בחללית, והטיל ממריא מכדור הארץ, וטסים בין הכוכבים, והם עוברים בין שדות של אסטרואידים ומתחמקים מהם, מהר יותר ומהר יותר, ואחר כך החללית חוזרת לכדור הארץ ואז היא צונחת לאט לאט בין העננים ששטים בשמים. עשיתי את זה תמציתי תכיני מראש אולי איזה תסריט לכל הסיפור הזה, עשיר בפרטים, זה מאד חשוב להעמיס הרבה פרטים, את יכולה לתאר את המערכת הממוחשבת, ההגאים, מגדל הבקרה, וכו' וכו'.. כדאי גם שתשתדלי גם לעבור כל הזמן בין מראות, קולות, ותחושות, כמו: תדמינו את האש הצבעונית יוצאת מהטיל והעשן עולה, ואז תשמעו את הרעש של הטיל, איך שהוא חזק מתחיל בקול נמוך ואחר כך עולה, ותדמינו איך אתם מרגישים את התנודות, רעידות ותנודות כמו תנודות של רכב שנוסע על אבנים, ואז לאט לאט השמים נהיים יותר שחורים, ואתם מקבלים הוראות מהבקרה שמדברת איתכם, ואתם פתאום מרגישים חסרי משקל, משהו כזה, רק שיהיה יותר מפורט ועשיר, העיקר זה מעבר בין חושים שונים. מנסיוני ילדים בגיל שאמרת אוהבים דווקא דיבור מהיר עם הרבה מאד פרטים בהתחלה, בניגוד לילדים יותר קטנים, גם תתאימי את הטון לסיפור, אחר כך כשהחללית חוזרת אז אפשר להאיט את כל הקצב, עד שהיא נוחתת. צריך חדות חושית לראות מתי לעשות את השינויים.
 
ניתן גם להוסיף תיאורים פיזיים של מרקורי,סטורן

ונוס, שבתאי... וכו' ,בתוספת התכונות הנלוות על פי המזלות כעמצאי להעברת הובלות עתידיות. ר י ב ק ה
 
בדי-אבד נראה לי שתוכן כוכבים/מזלות כפי שכתבתי

אינו מתאים / רצוי לאוכלוסיה כה צעירה שלא ברור עד כמה תוכן ידע / אמונה מסוג זה שייך לעולם האמונות /הדימויים שלה. השתמשתי בדימוים אלה בדימיון מודרך לאדם אך שתוכן זה היה ממש קשור למכלול המושגים שלו. שבוע טוב .ר י ב ק ה
 

דן דן2

New member
סתיו

את בת 15 ומדריכה 12 בנים בני 9 - 10? וכשאת אומרת להם לשכב ולעצום עיניים הם עושים את זה???? ועוד נירגעים בסוף? את חייבת לשתף מה קרה בסוף. כל הכבוד לצופים
 
חבל שאני לא ידעתי אז

כשאני הייתי בן 15 הייתי צריך לדעת את מה שאני יודע היום... אבל, די מפתיע אותי שכתבת "לשכב ולעצום עיניים" וכאילו שזה אתגר להרגיע ילדים, כי זה ממש קל מאד, הרבה יותר מאשר מבוגרים. הנסיון שלי עם ילדים זה או משהו nonverbal או דיבור מלא בפרטים, צבעים, צלילים, תחושות, והם אוטומטית כבר מגיעים ישר לעפולה תחתית, הרבה יותר מהר וטוב ממבוגרים שיש להם כל מיני פחדים, אבל בהחלט לא לשכב ולעצום עיניים. בעצם, אני חושב שבחיים שלי לא אמרתי לאף בנאדם ילד או מבוגר לשכב ולעצום עיניים..... מעניין באיזה סיטואציה יש לזה שימוש....
 

דן דן2

New member
זה לא אתגר להרגיע ילדים

הפניה הספציפית פה בפורום בבקשה לטקסט מרמזת על ציפיות שעשויות לצור סיטואציה מאתגרת. אחרי הכל היא ביקשה קטע "דמיון מודרך" כבעצם כל מה שהיא צריכה כבר יש לה - הרי כל סיפור מתח שמדריך מספר סביב למדורה במחנה בלילה הוא דמיון מודרך משובח... לילה טוב
 
דמיון מודרך

דמיון מודרך זה בארצנו שם פוליטקלי קורקט, מסיבות ידועות, כבר דשנו בזה. אז אני מתכוון לדמיון מודרך שמסתתר מאחורי השם הפוליטקלי קורקט הזה. וזה נכון בדיוק מה שאמרת - סיפור מספיק מותח הוא בהחלט דמיון מודרך. היום בנדלר עובד כמעט רק בשיטה של סיפורים כאלה, רק שכמובן צריך ללמוד את הטכניקה של להשתמש בזה להשיג מטרה ספציפית חוץ מבידור.
 

תלתלית3

New member
תגובה לקטע דמיון מודרך

לפני הסיפור יש חלק של משפטי אמת והובלה שיתכן ואינך מודעת להם כך אני משערת. זה החלק שאת מכניסה אותם להרפיה לפני הסיפור. אח"כ הסיפור ואח"כ חזרה מהדמיה. האם את יודעת את השלבים ? האם את יודעת איך להעיר ילד שלא התעורר ? האם את יודעת מה הקונוטציה הספציפית של מילה מסויימת יכולה לעורר בילד אחד ובאחר לא ? לספר סיפור דמיוני זה לא הכל. איני יודעת מה הכשרתך אך אני מציעה לשקול העברת דמיון מודרך ללא ידע והכשרה, זו אחריות לא קטנה ואל תקלי ראש בה. זו כמובן דעתי האישית. בב' טליה
 
למעלה