אכזבה וזעזוע מחסיד ברסלב שגר לידי

שעונים

New member
אכזבה וזעזוע מחסיד ברסלב שגר לידי

אנשי פורום ברסלב היקרים, אני לא פונה אליכם לעזרה, כי לא תוכלו לעזור לי. אני כותבת לכם כי אין לי כתובת אחרת לפרוק בה את התסכול שלי. אני סטודנטית חילונית, מתגוררת בדירה עם שותפה בשכונה שקטה בדירה נחמדה באזור המרכז. ובדירה לידינו שכן - חסיד ברסלב. שומר מצוות ושבת וחג, תורם לבית כנסת, כיפה ענקית לראשו, קורא לכל אדם "צדיק" ובילה את כל ראש השנה האחרון באומן וטען שהוא עושה זאת כבר שנים ארוכות. אבל, איש אלים וגועלי שכזה, לא פגשתי מימיי. בשנתיים שאנחנו גרות לידו הוא הספיק להכות את אשתו עד שברחה ממנו, לחסום חניות לשכנים ולסרב להזיז את המכונית, לטנף את הבניין, לשבור כסאות, לעשן חשיש אל מול חלון חדר השינה שלי ולהודיע על זה בקול רם, ולהציץ לי לתוך חדר המקלחת. אתמול, כדי לקיים מצוות הקמת סוכה, הוא החליט לבנות סוכה אל מול חלון חדר השינה שלי - הבניה החלה בחצות והסתיימה בשלוש לפנות בוקר. ניסורים, דפיקות, מסמרים, קדיחות וכל מה שעולה על דעתכם בבניית סוכה. כשיצאתי לומר לו שהוא מרעיש ומפריע לי לישון הוא צעק עלי שזה לא מעניין אותו. העיקר שהוא עוסק במצווה. משטרה לא הזמנתי, כי לא רציתי שהוא יתנכל לי אחרי שהמשטרה תלך. אם האיש היכה את אשתו, למה שלא יכה אותי? רק רציתי לומר לכם, שאני ממש מזועזעת מזה שהאיש הזה מסתובב עם כיפה על ראשו. שהוא משייך את עצמו לערכים של אהבה ושמחה שאתם משייכים את עצמכם אליהם. רציתי לשאול גם איך איש לא רואה את זה - הרב שלו, החברים הצדיקים שלו, ואולי כולם רואים ולא עושים דבר? היום בבוקר החלטתי שאין לי עניין איתו יותר. את הדירה אעזוב בעוד חודשיים, ואת העונש שלו הוא יקבל מאלוהים. אני מקווה שזה שהוא עולה לאומן לא מוחל לו על כל המעשים הרעים שלו. ואם למישהו מכם יש הצעה איך לשפר את המצב, אולי פניה לאיזשהו רב שיכול להשפיע עליו, מבלי לסכן את שלומי, אודה לכם. תודה וחג שמח.
 

drall

New member
יש הרבה דתיים מגעילים

וזה בוודאי לא ינחם אותך. אם מרעישים לך באמצע הלילה ראוי שתזמיני משטרה.
 
תגובה

ראוי להקדים שאין מעשיי האיש מיצגים את התורה, נכון שזה נראה כך שהוא תוצר גולמי של ספר התורה אך זה לא נכון מהסיבות הבאות: כל יהודי לא מושלם בזה שהוא מגדיר עצמו או אפילו משתדל לשמור מצוות, עדיין יש המון עבודה לכל אחד ולא נכון לאבחן אותו בתור צדיק ומנקודת הנחה זו לשפוט אותו. לא כל הדתיים[במיוחד חוזרים בתשובה כמוהו] למדו מספיק או למדו בכלל תורה בשביל לדעת שהפרעה לשכנים חשובה מבניית סוכה [בשעות שהזכרת], או שלהרים יד על חבירו [אפילו מבלי להכותו] נקרא רשע [קל וחומר אלף פעמים על אשתו] וכן שאר הדברים הרעים שהוא עושה , או שהוא בשלבי העבודה הראשוניים שהוא מנסה להתנתק מהרע ונלחם ביצרו הרע ואז אין מה לשפוט אותו כמו שאמרתי כי כולנו לא מושלמים. או שהוא לא למד ולא יודע מה אסור ומה מותר , מה מצוה ומה עבירה , מה קודם למה בסדר העדיפויות ולא רוצה ללמוד ולדעת וקבע את היהדות לעצמו. לכן אני לא יודע אם אפשר לשפוט אותו לרעה ושכל מעשיו הטובים לא נחשבים לכלום כי אני לא מכיר את הבן אדם ולא יודע באיזה מצב הוא משני המצבים הנ"ל בכל אופן לדבר עם רב שינסה לדבר איתו זה רעיון טוב. ותהיי רגועה, על מעשים רעים רק חזרה בתשובה מכפרת שזה אומר לפייס את החבר ולקבל על עצמו לא לעשות את המעשה הרע הזה שוב לכולם,בלי זה, מיליון שנה באומן לא יכפרו לו על צער קטן שעשה לזולתו. ואמר הגר"א שהעונש על מצוות שבין אדם לחבירו יותר גדול מהעונש על מצוות שבין אדם לקב"ה.
 
חשוב ‏להזכיר ‏שהוא ‏לא ‏מייצג

את‏ ‏הדת‏ ‏ואת‏ ‏ברסלב,‏ ‏הכיפה‏ ‏גדולה‏ ‏ככול‏ ‏שתהיה‏ ‏לא‏ ‏אומרת‏ ‏כלום,‏ ‏ולאומן‏ ‏מגיעים‏ ‏אלפי‏ ‏חילונים..‏ ‏שרוצים‏ ‏להתחזק‏!‏ עצה‏ ‏שאולי‏ ‏תעזור‏ ‏זה‏ ‏ללכת‏ ‏לרב‏ ‏או‏ ‏דמות‏ ‏שבטוח‏ ‏משפיעה‏ ‏עליו‏ ‏ולשטוח‏ ‏את‏ ‏הטענות‏ ‏עליו.‏ ‏אני‏ ‏מכיר‏ ‏כאלו‏ ‏טיפוסים‏ ‏וזה‏ ‏באמת ‏נורא‏ ‏בפרט‏ ‏להכות‏ ‏את‏ ‏האשה..‏ ‏וכמובן ‏אני‏ ‏לא‏ ‏ממעט‏ ‏בשאר‏ ‏מעשיו‏ ‏הרעים.‏ ‏
 
התורה לא סם מות

זה נאמר על דברים אחרים בגמרא לא על המקרה עם ה"ברסלב" הנ"ל ואתה סתם משייך דברים לא נכונים.
 

אליהו86

New member
התורה יכולה לפעול כסם מוות או כסם חיים ככתוב:

כותבים על זה המקובלים בראתי יצר הרע בראתי תורה תבלין כי המאור שבה מחזירו למוטב הנה ציטוט מכיתבי בעל הסולם בנושא: "...ובזה נבין מה שאמרו חז"ל על פסוק "ושמתם, הוא לשון "סם". זכה, הוא סם החיים. לא זכה, הוא סם המות". היינו כנ"ל "לא זכה", הוא עוסק בתורה ומצות, בכדי שאהבה עצמית תתרבה, והגוף ירכוש קנינים תמורת עבודתו. "זכה", אז מתבטלת האהבה העצמית שלו. היינו, שמכוון שיקבל שכר, שהוא, שיהיה לו הכח לאהבת הזולת, שעל ידי זה הוא יגיע לאהבת הבורא, שכל חשקו יהיה רק להשפיע נחת רוח להבורא.
 

אליהו86

New member
ציטוט על סם המוות מתוך ההקדמה לספר הזוהר

כותב בעל הסולם בהקדמה לספר הזוהר על לימוד תורה כסם המוות או כסם החיים: http://www.ashlag.info/kbl_heb/content/view/full/989 ציטוט מפסוק ע' - וזה שאמרו בתיקוני הזהר (תיקון ל'): "קומו והתעוררו בשביל השכינה הקדושה, שהרי יש לכן לב ריקן בלי בינה לדעת ולהשיג אותה, אע"פ שהיא בתוככם. וסוד הדבר כמ"ש (ישעיה מ'), שקול דופק בלבו של כל אחד ואחד מישראל לקרות ולהתפלל להרמת השכינה הקדושה, שהיא כללות נשמות של כל ישראל. אבל השכינה אומרת, אין בי כח להרים את עצמי מעפר, בשביל שכל בשר חציר. כולם, המה כבהמות אוכלי עשב וחציר. כלומר, שעושים המצות בלי דעת כמו בהמות. וכל חסדו כציץ השדה, כל החסדים שעושים, לעצמם הם עושים. כלומר שאין כונתם במצות שעושים, שתהיינה בכדי להשפיע נחת רוח ליוצרם, אלא רק לתועלת עצמם הם עושים המצות. ואפילו הטובים שבהם, שמסרו זמנם על עסק התורה, לא עשו זה אלא לתועלת גופם עצמם, בלי כונה הרצויה, בכדי להשפיע נחת רוח ליוצרם. בעת ההיא, נאמר על הדור, רוח הולך ולא ישוב להעולם, דהיינו רוח המשיח, הצריך לגאול את ישראל מכל צרותיהם עד לגאולה השלמה, לקיים הכתוב, ומלאה הארץ דעה את ה'. הרוח הזה נסתלק לו והלך ואינו מאיר בעולם. אוי להם לאותם אנשים, הגורמים שרוחו של משיח יסתלק וילך לו מהעולם, ולא יוכל לשוב לעולם, שהמה הם העושים את התורה ליבשה, כלומר בלי משהו לחלוחית של שכל ודעת, כי מצטמצמים רק בחלק המעשי של התורה, ואינם רוצים להשתדל ולהבין בחכמת הקבלה, לידע ולהשכיל בסודות התורה וטעמי מצוה. אוי להם, שהם גורמים במעשיהם הללו, שיהיו עניות וחרב וחמס וביזה והריגות והשמדות בעולם".
 

פראזניק

New member
"בראתי יצר הרע ובראתי לו תורה תבלין"

לא "המקובלים" כתבו את זה. זו גמרה ערוכה. "תנו רבנן ושמתם סם תם נמשלה תורה כסם חיים משל לאדם שהכה את בנו מכה גדולה והניח לו רטיה על מכתו ואמר לו בני כל זמן שהרטיה זו על מכתך אכול מה שהנאתך ושתה מה שהנאתך ורחוץ בין בחמין בין בצונן ואין אתה מתיירא ואם אתה מעבירה הרי היא מעלה נומי כך הקדוש ברוך הוא אמר להם לישראל בני בראתי יצר הרע ובראתי לו תורה תבלין ואם אתם עוסקים בתורה אין אתם נמסרים בידו שנאמר הלא אם תטיב שאת ואם אין אתם עוסקין בתורה אתם נמסרים בידו" (קידושין דף ל עמוד ב). ולענין עצמו: כפי שהיטיבו לכתוב לפני, העובדה שישנו אדם המתנהג בצורה שאינה ראויה וקורא לעצמו חסיד ברסלב, אינה מעידה אלא על כך שהוא אדם שאינו הגון (או שאינו מצליח להתמודד עם דחפיו וטבעו). ברסלב - כמו היהדות בכלל - אינה מועדון שנכנסים אליו רק לאחר תשלום דמי חבר. כל אדם יכול לקרוא לעצמו "חסיד ברסלב". אין "ועדת קבלה". וממילא, ודאי שגם אנשים פחות טובים נוטלים את השם הזה לעצמם. הלוואי - הלוואי! - שנהיה אנחנו ראוים להקרא באמת "חסידי ברסלב", המקיימים את עצות רבינו ז"ל ברוחניות ובגשמיות. (שאלו פעם את רבי לוי יצחק בנדר: מה צריך לכוון בעת התעטפות בטלית? והוא השיב: שבעת שאתה מתעטף, לא תפגע הציצית בפניו של חברך...)
 
למעלה