לפי רבי נחמן אני אפס.

fanoon

New member
לפי רבי נחמן אני אפס.

לפי רבי נחמן אני צריך ללמוד שאני כלום. למה אני צריך את זה? אני צריך להרגיש מושפל?
 

חבר 8

New member
זאת לא הכוונה

העניין הוא לבטל את הגאווה הדימיונית ,שאתה יכול לעשות משהו בלי השם יתברך ,ושאדם מבטל את עצמו אל השם יתברך,אל הכלום ,אל האין ,אז הוא קשור בשרש הבריאה ,ושם בביטול הזה האדם לא מושפל בכלל אלא הוא נימצא באחדות שלמה עם השם יתברך ,והוא והמלך אחד ,,האם זה ניקרא מושפל?ההפך לגמרי ,
 

בלב הים

New member
חשבתי לענות תשובה אבל התחרטתי

וראיתי בכרטיס שלך בהודעה שלך שאינך יהודי, לכן לא תוכל להבין זאת. לכן חשבתי לא לענות לך. אבל למי שכבר קרא את ההודעה וזה מנקר לו בראש, אז אדרבה, רבנו לא משפיל אף אחד, רבנו הוא רחמן (לקו"ת תורה ז'), רבנו מגלה את הטוב שבכל אחד, הוא מרים ומגביה את כל אחד. ובונה אותו כמו שראוי ומקרבו להשי"ת.. רבנו נותן להיות נכלל בהשי"ת (כמו שחבר 8 כתב), שזה התענוג הגדול שיכול להימצא. ובכלל יש שתי סוגי ענוה, יש גם סוג של ענוה של ויגבה ליבו בדרכי ה', וזו דרך דקה שרבנו הקדוש סולל לנו, מתי להתנהג בפשיטות בענוה כפשוטו ומתי להיות ענו בבחינת ויגבה ליבו בדרכי ה'. כי בענין ההכנעה טועים העולם (לקו"ת תורה כב).
 

בלב הים

New member
גזענית? אולי תגדיר לנו מה זה גזען?

מה אותי לימדו, גזענות זה צבע עור, מוצא, וכדו'. לא התבטאתי גוי, ערבי, נוצרי, מוסלמי פרסי, עירקי, כורדי וכדו'... בסה"כ כתבתי "אינו יהודי". וענוה היא משהו בתוך הלב של היהודי, הוא תמיד יודע שיש מישהו מעליו, למרות שהיצה"ר מפיל אותנו לגאוה תמידית, אבל בפנים עמוק לכל אחד יש הכנעה לפני ה' (ודו"ק היטב). ולכן מי שאינו יהודי לא יוכל להבין זאת ולהרגיש זאת. וביחס לתגובה השניה שלך - עדיף לא לענות תשובה כלל.
 

אליהו86

New member
במילון הגדרה למילה גזען היא:

גזענות: היא כל הבחנה, הוצאה מן הכלל, הגבלה או העדפה של בני אדם, בנימוקים של שונוּת, המתבטאת לכאורה בשייכות לגזע, קבוצה אתנית, ובהכללה - גם בהשתייכות לקבוצה אחרת. http://he.wikipedia.org/wiki/גזענות למה מישהו שהוא אינו יהודי לא יוכל להבין משהו שיהודי כן יוכל ? האם אברהם אבינו בבבל היה יהודי ? האם תפקיד היהודים הוא להבין לבד לעצמם או להיות אור לגויים ?
 

בלב הים

New member
אז אני לא גזען כלל וכלל.

גזענות בהגדרתה היא כל הבחנה, הוצאה מן הכלל. ואדרבה אני לא הוצאתי את שאינם יהודים מן הכלל. אלא הוצאתי את היהודים מן הכלל... וכבר כתוב מפורש "אחד היה אברהם" שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם. ונקרא אברהם העיברי שהוא בעבר אחד וכל העולם מהעבר השני...אז אברהם אבינו היה גזען ח"ו?... אלא מה... זה לא גזענות!!! אני לא יודע מי כתב את המילון, אבל אם הוא אינו אדם שומר תו"מ ובקי בתורה הקדושה אז בשבילי דעתו כמאן דליתא. צריך לבדוק מה ההגדרה של גזענות באמת - כפי מה שדעת תורתנו הקדושה!!! אז נו שיבוא מי שיבוא וויסביר אם אברהם אבינו היה גזען? למה מי שאינו יהודי לא יכול להבין יהודי.. כי יהודי זה משהו אחר לגמרי... אנחנו העם הניבחר אנו בניו יחדיו של השי"ת!!! ולכן באמת כל העולם נגדנו כי הם לא מוכנים לקבל זאת!!! ואפילו בתוך העולם היהודי, לדוגמא מי שלא שומר שבת קודש, בחיים לא יוכל להבין איזה תענוג זה שבת... בשבילו זה כמו בית סוהר שהכל אסור, אבל מי ששומר שבת בשבילו זה גן עדן עלי אדמות - היום הכי כיף בשבוע!!! ולכן כמו שאי אפשר להסביר מה התענוג של שבת עד שהאדם בעצמו ישמור שבת... להיפך ולהבדיל, מי שלא יודע מה זה דביקות בהשי"ת והתכללות בהשי"ת בענוה ובביטול להשי"ת ואין לו את זה בנפש הוא בחיים לא יבין זאת. נקודה..
 

אליהו86

New member
אם תגיד לעולם שאתה יותר מהם ברור שישנאו אותך

אני גם מרגיש עכשיו בושה שאני חלק ממישהו שחושב כמוך ועוד מדבר בשם תורתנו הקדושה נראה אין טעם שנמשיך רק לאלו שקוראים את מה שכתוב פה ועוד יחשבו שאתה מדבר בשם התורה חלילה אברהם אבינו ישב באוהל ולימד תורה למי שרק חפץ בכך בזמנו לא היה עמים ופילוגים הוא עצמו היה בבלי מוכר פסלים כשהכיר את הבורא וגילה את מטרת הבריאה החל להפיץ אותה באוהל וללמד לכל מי שרק רצה התורה ניתנה לנו כדי שדרכנו היא תעבור לכל אומות העולם ועד שלא נבין את זה האנטישמיות רק תלך ותגבר שהרי היא כדי לעורר אותנו להתקדם למטרת הבריאה שאין עוד מלבדו מנהל.
 

drall

New member
אברהם היה בבלי? אין גבול לבורות?

הגויים שונאים יהודים בכל מקרה , רק התירוצים משתנים.
 

drall

New member
אברהם אבינו נולד באור

זו הייתה עיר שומרית , שנבנתה כנראה על ידי אנשים שהגיעו מהמזרח. אלפי שנים אחרי אברהם היא נכבשה על ידי בבל , כמו ארם , כמו פיניקיה ומיצריים. אין שום קשר בין אברהם לבבלים, גם לא כתוב בשום מקום בתנ"ך שהוא מכר פסלים. הוא היה בעל עדרים.
 

drall

New member
לפי ההגיון הזה כל בני האדם בבלים

ולפםיכך לקרוא לאברהם בבלי זה כמו לקרוא לו בן אדם ולכן ההגדרה הזו חסרת משמעות.
 

mailo100

New member
התורה מלמדת אותנו

שליהודי יש נשמה ולגוי אין. היהודים יותר גבוהים דווקא כי התפקיד שלנו זה לתקן את העולם. אם תקרא על אברהם תראה שהוא כבר אז הבחין בהבדל . הוא לימד את יצחק יותר מאשר את ישמעאל תורה ואת שניהם הוא לימד תורה שגדולה בשנות אור על התורה שלימד את בני השפחות שהלכו למזרח. האנטישמיות היא לא בגלל שאנחנו נעלים יקירי אלא בגלל שקיבלנו את התורה ממעמד הר סיני העולם שונא את ישראל וזה בגלל התורה. שים לב עד כמה הממשלה מנסה למצוא חן בעיני העולם אבל זה רק מגביר את השנאה לישראל. השנאה לישראל לא קשורה לשחצנות. הגזענות האמיתית היא שלנו בפנים שאנחנו חושבים שאנחנו נחותים.
 

אליהו86

New member
אז בגלל התורה או בגלל שאנחנו נחותים או נעלים?

כמה כתבת פה שלא יודע אם אתה הבנת מה שכתבת ? שונאים אותנו בגלל התורה ? אז התורה היא דבר רע אם היא גורמת לכזו שנאה לא ? שונאים אותנו כי אנחנו חושבים שאנחנו נחותים ? אבל אני רק שומע אנשים שמתגאים בזה שהם יהודים וחושבים שהם מעל כולם לא ? למה בכלל הבורא נתן לנו את התורה כדי שישנאו אותנו כולם ? מה מטרת הבריאה ? מה זה אור לגויים ?
 

drall

New member
לא בדיוק

גם לגוי יש נשמה , אלא שבנשמה של היהודי ישנן בחינות במקיפים שאין לגוי. בכל מקרה, הנושא מסובך ובדרך כלל לא רלוונטי.
 

drall

New member
זה אינו מילון

זה קישקוש שכתבה המאפיה השמאלנית בויקיפדיה. מה שכתוב במילון הינו "אפליה על פי גזע או מוצא".
 

drall

New member
בבקשה

מאנציקלופדיה בריטניקה racism, also called racialism , any action, practice, or belief that reflects the racial worldview—the ideology that humans are divided into separate and exclusive biological entities called "races," that there is a causal link between inherited physical traits and traits of personality, intellect, morality, and other cultural behavioral features, and that some races are innately superior to others.
 
למעלה