שלום,

omer719

New member
שלום,

יש לי כמה שאלות לגביי מילואים.
השתחררתי בתחילת מרץ, והתקשרו אליי מהיחידה שלי ושאלו אותי אם אני מעוניין לעשות מילואים כבר בתקופה הקרובה כי ממש צריכים אנשים אצלי ביחידה.
הסכמתי להגיע, והעיניין הוא שהם צריכים אותי רק בסופי שבוע, זאת אומרת להגיע לשם ביום חמישי ולצאת משם ביום ראשון. אבל שמעתי משהו על זה שבעצם אסור לעשות דבר כזה, וצריך לתת לפחות עד יום שני כי זה אומר שהם הביאו אותי רק בשביל 'השבת' עצמה. זה נכון? כי זה נשמע לי דיי מוזר, אבל אמרתי נבדוק את העיניין. ככה או ככה זה נראה לי הגיוני שייתנו, לא כחוק, אלא פשוט כי אני מגיע הביתה ביום ראשון בשעה 21:00- 22:00 בלילה.

בנוסף, כמה מקבל חייל מילואים שלא עובד? אני רק השתחררתי, אני עושה קצת עבודות מזדמנות אבל שום דבר קבוע. וזה כאילו מילואים בחריגה כי לא עברה חצי שנה. כמה מקבלים ביום? ויש הבדל ביום יום חול לבית שישי-שבת?

תודה מראש.
 

guya72

New member
שלום

אין שום בעיה שחייל מילואים יבוא ביום חמישי וישתחרר ביום ראשון.
המגבלה שיש היא על חיול/שיחרור ביום שישי/שבת.

ואם מביאים אותך בחמישי ומשחררים בראשון, בשביל מה מביאים אותך אם לא בשביל השבת עצמה ??

אין הבדל בתגמול בין יום חול לסופ"ש/חג.
התשלום הוא בערך כ-190 ש"ח ליום, וכנראה שתהיה זכאי לתוספת תגמול של 40%. באתר של ביטוח לאומי יש מחשבון מילואים - תבדוק שם ותדע כמה תקבל.
 
האמת שאסור לגייס ביום שישי ולשחרר בראשון

כדי לא להביא אנשים רק כדי לסגור שבת...אבל אם זה אופי היחידה ואתה מסכים וחותם על כתב הסכמה להתגייס ולהשתחרר בימים אסורים - אין שום סיבה שיתנו לך עוד יום...אם אתה חושב שאתה מגיע מאוחר מדי הביתה זה כבר דבר אחר וגם אפשר אולי לצאת יותר מוקדם, בעיקרון חוקי להגיע עד השעה 12 בלילה הביתה.
 

omer719

New member
ומה לגבי חמישי-ראשון?

שזאת הסיטואציה.
לא שישי-ראשון. ולא יודע לגביי אופי היחידה, לא אמרו לי שום דבר על זה שזה לא חוקי ואני צריך לחתום ויתור על העיניין.
 
לא זוכרת לגבי חמישי, אאל"ט אין בעיה

אם משחררים אותך ביום ראשון אתה צריך לחתום על טופס (או בכל מילואים מחדש או על טווח תאריכים רחב פעם אחת) בו אתה נותן את הסכמתך להשתחרר ביום ראשון. אם אתה לא מוכן - או שישחררו אותך לפני\אחרי או שלא יביאו אותך בכלל. לדעתי אם הסידור נוח לך - אל תבוא בדרישות. לא נוח לך? אל תלך למילואים. אבל בטח לא לדרוש עוד יום שלא באמת מגיע לך...

לגבי התשלום אני לא זוכרת בדיוק אבל עד 5 או 6 ימים יש בונוס של 40%. מי שלא עובד ומגיע לעשות לדוגמא 5 ימים - מקבל 266 ש"ח (ליום) כפול 5 (ימי מילואים) מקבל 1330 ש"ח.
 

אושי231

New member
כל עוד אתה חותם על כתב הסכמה לחריגי קריאה

על שחרור וגיוס בימים אסורים, מותר לגייס ולשחרר אותך באיזה ימים שרוצים, גם מה שלא חוקי.
 

omer719

New member
מה זה אומר תוספת גמול של 40%?

ונכנסתי למחשבון. גם אני כמו שאת אומרת מצאתי שכתוב 192 שקלים ליום.
אבל בחישוב כשהכנסתי את התאריכים לארבעת הימים שעשיתי (חמישי-ראשון) יצא לי 1077. זה בגלל השבת הגמול? או שזה לא קשור?

מה זה בכלל אומר 'גמול'? זה בעצם מה שמשלמים לי על המילואים עצמם?
 
למעלה